icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو همکاری نیسان و ناسا برای ساخت خودرو های فضانوردی

همکاری نیسان و ناسا برای ساخت خودرو های فضانوردی

به گزارش پردیس خودرو نیسان شعبه ی ایالات متحده و ناسا یک همکاری 5 ساله را به هدف توسعه ی تکنولوژی ساخت خودروهای فضانوردی اعلام کردند.

پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ 0 comments

متن کامل خبر :

همکاری نیسان با ناسا 

به گزارش پردیس خودرو نیسان شعبه ی ایالات متحده و ناسا یک همکاری 5 ساله را به هدف توسعه ی تکنولوژی ساخت خودروهای فضانوردی اعلام کردند.

ناسا معتقد است تحقق خودروهای اتوماتیک(بدون راننده)برای استفاده ی روزانه در جاده های دنیا آ«چنان دور و بی مربوط از پروژه هایی که تا به حال انجام داده اند نیست.

برنامه ی فضایی قبلا خودروهای فضایی که قابلیت کنترل از راه درو را برای مایل ها دورتر دارند تکمیل کرده است,که وقتی با موانعی مانند صخره ها برخورد میکنند بدون کمک خارجی قادرند از این مانع عبور کنند.

محققان از هر موسسه بر "سیستم های رانندگی خودکار فضایی,راه حل های واسط انسان – ماشین,کاربردهای قابل انجام از طریق شبکه و بررسی نرم افزار و تشخیص تمرکز کرده اند;و همه دارای سخت افزار و نرم افزار مناسب برای استفاده در جاده ها و کاربردهای فضایی میباشند."

با کنار هم گذاشتن همه ی این اظهارات میتوانیم امیدوار باشیم آزمایش تکنولوژی رانندگی خودکار در وسایل نقلیه در اوایل امسال در مرکز تحقیقاتی ناسا آغاز شود.

 همکاری نیسان با ناسا

ملاقات مدیر عامل نیسان کارلوس گسن با اس.پیت واردن مدیر مرکز تحقیقاتی ناسا

وسایل نقلیه ی آزمایشی "بدون آلودگی" خواهند بود و به سادگی نمیتوانند انسان ها را جا به جا کنند,برای نقل و انتقالات فضایی با این وسایل نقلیه همچنین مشکل لوازم نیز وجود دارند.

برای ناسا,این برنامه به توسعه ی ربات های آینده با استفاده از تکنولوژی فعلی که نیسان توسعه داده است کمک میکند اما برای برنامه ی فضایی امر جدیدی است.

مدیر عامل نیسان کارلوس گسن میگوید " کار ناسا و نیسان,که از یک طرف به برنامه ی فضایی و از طرف دیگر به تکنولوژی زمینی اشاره دارد,با چالش های مشابهی مواجه است."

"این همکاری به توسعه ی تکنولوژی رانندگی خودکار ایمن و قابل اعتماد کمک میکند که ما آن را در اوایل سال 2016 تا 2020 به مشتریان معرفی خواهیم کرد".

نیسان قبلا اعلام کرده بود که طرحی برای خودرو های با راننده ی خودکار برای نمایشگاه های خودروی سال 2020 دارد,اما یک گزارش ارائه شده در سال گذشته بیان میکرد که این شرکت خودروسازی در حال دور شدن از هدف خود میباشد.

به هر حال به نظر می آید که عزم نیسان برای این هدف بیش از پیش جزم شده است,و این شرکت در این هفته دوباره اعلام کرد که در این مورد در سال 2020 طرح هایی دارد.

نظر شما دوستان پردیس خودرویی در زمینه این همکاری چیست؟

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب