icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو هیچ ضمانتی بر رعایت حداقل 40 درصد داخلی سازی وجود ندارد

بشارت نیا در گفتگو با پردیس خودرو:

هیچ ضمانتی بر رعایت حداقل 40 درصد داخلی سازی وجود ندارد

بشارت نیا: قطعه سازان داخلی آمادگی خود را اعلام کرده اند منتهی اینکه خودروسازان به توافق حاصل شده در خصوص مشارکت سازندگان داخلی در قراردادهای خودرویی و رعایت حداقل 40 درصد داخلی سازی پای بند باشند یا نه موضوع مهمی است که باید منتظر ماند.

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- حسن بشارت نیا، مدیر پنجمین نمایشگاه قطعات و لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو، با بیان اینکه در نمایشگاه امسال تولیدکنندگان و قطعات خودرو بیشتر از گذشته استقبال کردند، گفت: توان تامین و تولید قطعه در ایران برای خودروهای کنونی بازار حدود 70 درصد است.

وی با بیان این مسئله که مشکل اساسی این است که توجه خودروسازان داخلی به قطعه سازان داخلی منوط به حمایت دولت از آنان است، تصریح کرد: از آنجا که حمایت دولت از خودروسازان ارزی است لذا خودروسازان ترجیح می دهند به جای استفاده از قطعات داخلی، مبادرت به واردات قطعه از خارج کنند.

بشارت نیا در ادامه افزود: دولت هم اعتقاد به تولیدکنندگان قطعه داخلی دارد و هم اطلاع. ولی گاهی بدبینی و گاهی هم عدم سرعت لازم باعث می شود کمتر به قطعه سازان داخلی توجه شود.

وی ضمن اعلام این مطلب که قطعه سازان از سیاست های دولت راضی نیستند، گفت: دولت به اندازه کافی روی توان تولیدکنندگان داخل حساب باز نمی کند و خیلی اوقات خودروسازان به جای خرید قطعه از داخل، واردات می کنند.

بشارت نیا گفت: قطعه سازان باید دائما خود را با تکنولوژی روز دنیا منطبق کنند. اگر این اتفاق نیفتد، قطعه سازان از خودروساز داخلی عقب می مانند. این ناهماهنگی هم مزید بر علت بی توجهی به خودروسازان داخلی است.

وی افزود: وقتی خودروساز در یک زمان سریع قصد تامین قطعات می کند و در این راستا هیچ هماهنگی با قطعه سازان داخلی نمی نماید قاعدتا قطعه ساز داخلی نمی تواند در این عرصه مشارکت خود را افزایش دهد و لذا قطعات از خارج وارد می شود. در صورتی که اگر خودروساز در یک برنامه مشخص و هماهنگ شده و در یک زمان معقول با سازنده داخلی برنامه ریزی نماید، مسلما تولیدکننده داخلی قطعه نیز می تواند خط تولید خود را متناسب با کار فعال کند.

بشارت نیا با اشاره به رعایت داخلی سازی حداقل 40 درصد در قراردادهای بین ایران و فرانسه گفت: ایرادی ندارد در ابتدای آغاز کار تولید این 40 درصد رعایت نشود. مهم این است که در سال دوم به بعد خودروسازها به توافقات صورت گرفته قبلی خود با تولیدکنندگان داخلی قطعه پاینبد باشند و با آنان مشارکت نمایند.

وی گفت: طبق صحبت های شده قطعه سازان داخلی آمادگی خود را اعلام کرده اند منتهی اینکه خودروسازان به توافق حاصل شده در خصوص مشارکت سازندگان داخلی در قراردادهای خودرویی و رعایت حداقل 40 درصد داخلی سازی پای بند باشند یا نه موضوع مهمی است که باید منتظر ماند.

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب