icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو واژه "رقابت"دلیلی جدید ،برای گرانی خودرو

ساندرو گران می شود

واژه "رقابت"دلیلی جدید ،برای گرانی خودرو

"رقابت" واژه جدیدی برای گران کردن محصولات پر طرفدار داخلی بوده که به تازگی از سمت مسئولان قیمت گذاری به دفعات مورد استفاده قرار می گیرد.

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری"پردیس خودرو" چند روز پیش بود که شورای رقابت اعلام کرد بدلیل رقابتی بود قیمت در بخش خودروهای کراس اور نزدیک به پژو 2008 ،در قیمت گذاری این خودرو جدید دخالت نمی کند.

حالا هم مرکز ملی رقابت اعلام کرد: به دلیل رقابتی بودن بازار خودروی رنو ساندرو، شورای رقابت نقشی در تعیین قیمت این خودرو ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه تصمیم‌گیرنده است.این سخنان زمانی مطرح می شود که به تازگی رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش سایپا صحبت از گرانی محصولات سایپا و علی الخصوص ساندرو کرده بود.

واژه "رقابت "ظاهرا توسط مسئولان قیمت گذاری به درستی تفصیر نشده است. برای این منظور کافی است به رقبای قیمتی این خودرو نگاهی بیاندازیم.نزدیکترین رقبای ساندرو محصولات چنینی نظیر لیفان X50،برلیانس و غیره می باشند که از نظر کیفیت و متقاضی فاصله بسیاری با ساندرو دارند پس اصلا در واقعیت رقابت یک محصول فرانسوی پر طرفدار با محصولات چینی غیر قابل قبول است. همچنین به تازگی پژو 207 اتوماتیک که بعنوان رقیب دیگر ساندرو وارد بازار شده اما باید گفت که  قیمت این خودرو هم  بدلیل در اختیار داشتن بازار توسط ایران خودرو و سایپا  تابع ساندرو بوده و مطمئنا این خودرو هم بزودی شامل واژه رقابت خواهد شد.ازطرف دیگر زمانی رقابت معنای واقعی می یابد که ساندرو بصورت تحویل فوری توسط شرکت سازنده به بازار عرضه شود تا بدلیل تقاضای کاذب قیمت این محصول افزایش نیابد.

در خصوص واژه رقابت می توان چندین صفحه نوشت اما در هر صورت باید گفت واژه "رقابت" شاید مضحک ترین واژه در صنعت خودرو کشور بوده که این روزها کاربرد زیادی دارد .صنعتی که بدلیل بیماری های مزمن مخنلف سالهای نتوانسته روی پای خود بایستاد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب