icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو وقتی قیمت فولاد نصف شد، چرا خودرو را ارزان نکردند؟!

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد:

وقتی قیمت فولاد نصف شد، چرا خودرو را ارزان نکردند؟!

در حالیکه قیمت برخی خودروها افزایش یافته و خودروسازان یکی از دلایل آن را افزایش قیمت مواد اولیه مانند فولاد اعلام می‌کنند، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران می‌گوید زمانی که قیمت فولاد به نصف رسیده بود، هیچ خودرویی ارزان نشد که حالا با این بهانه خودرو را گران می‌کنند

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- برخی خودروهای تولید داخل اخیرا با رشد قیمت مواجه شده‌اند؛ به گونه‌ای که یکی از خودروسازان با اعلام لیست قیمت محصولات خود از افزایش چهار تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت محصولاتش خبر داده است. این در حالی بود که بر اساس ابلاغیه دولت تا پایان خردادماه نباید هیچ کالایی با افزایش قیمت مواجه باشد.

در میان لیست خودروهای گران شده خودروهایی به چشم می‌خورند که قیمت آنها کمتر از ۴۵ میلیون تومان است که بر اساس قانون این دسته از خودروهای سواری رقابتی نبوده و به شکل انحصاری عرضه می‌شوند، به همین خاطر قیمت آنها باید از طریق نهادهای نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کنترل شود.

اما از جمله دلایلی که خودروسازان درباره افزایش قیمت ذکر کرده‌اند، افزایش هزینه‌های تولید و افزایش قیمت مواد اولیه به خصوص فولاد بوده است. دلیلی که رسول خلیفه سلطان -  دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران - آن را چندان موجه نمی‌داند.

به گفته وی، افزایش قیمت فولاد در هفته‌های اخیر متناسب با افزایش قیمت‌های جهانی است و تولیدکنندگان فولاد دقت می‌کنند با واکنش مناسب نسبت به بازار جهانی افزایش قیمت‌ قابل توجهی را به طور لحظه‌ای نداشته باشند.

خلیفه سلطان اظهار کرد: هر گونه افزایش قیمت در بازار فولاد به خاطر شرایط جهانی است که با تمام این اوصاف اکنون قیمت عرضه فولاد به داخل کشور کمتر از قیمت‌های صادراتی تولیدکنندگان ایرانی است و تمام تلاش شده تا فشاری بر تولید داخلی وابسته به فولاد از طرف تامین‌کنندگان وارد نشود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به دلیلی که خودروسازان برای افزایش قیمت خود می‌آورند، گفت: فولاد نمی‌تواند سهمی در افزایش قیمت خودرو داشته باشد، چراکه در سال‌های گذشته در مقطعی قیمت فولاد به نصف قیمت فعلی رسید و با افت قابل توجه مواجه بود، اما مگر خودروسازان در آن زمان قیمت محصولات خود را کاهش داده‌اند که حالا بخواهند نوسانات طبیعی بازار را بهانه کرده و افزایش قیمت را به فولاد ربط دهند؟

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب