icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو پنج خودروی جدید ایران خودرو

پنج خودروی جدید ایران خودرو

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت ایران‌ خودرو، قرار شده پانصد میلیون یورو برای ایجاد شرکت مشترک بین ایران‌خودرو و هلدینگ پژو سیتروئن سرمایه‌گذاری شود تا در این دور از همکاری‌ها پنج خودروی پژو ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸، ۵۰۸ و ۵۰۰۸ در ایران به تولید برسد.

دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: به گفته‌ی مدیرعامل شرکت ایران‌ خودرو، قرار شده پانصد میلیون یورو برای ایجاد شرکت مشترک بین ایران‌خودرو و هلدینگ پژو سیتروئن سرمایه‌گذاری شود تا در این دور از همکاری‌ها پنج خودروی پژو ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸، ۵۰۸ و ۵۰۰۸ در ایران به تولید برسد.

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو"، به گفته‌ی مدیرعامل شرکت ایران‌ خودرو، قرار شده پانصد میلیون یورو برای ایجاد شرکت مشترک بین ایران‌خودرو و هلدینگ پژو سیتروئن سرمایه‌گذاری شود تا در این دور از همکاری‌ها پنج خودروی پژو ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸، ۵۰۸ و ۵۰۰۸ در ایران به تولید برسد.

همکاری پژو فرانسه و ایران‌خودرو قرار است از سر گرفته شود و خودروهای جدیدی در ایران تولید شود. در این زمینه مدیرعامل ایران‌خودرو با مدیر هلدینگ پژو سیتروئن دیدار و گفتگو کرده است تا مقدمات احیای روابط این دو گروه خودروساز با یکدیگر فراهم شود. همکاری‌های جدید ایران‌خودرو و پژو مانند قبل نخواهد بود و تغییرات مثبتی در نوع ارتباط این دو گروه سازنده‌ی اتومبیل در ایران و فرانسه ایجاد خواهد شد.

هاشم یکه زارع مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو درباره‌ی همکاری‌های جدید ایران با برند پژو فرانسه اعلام کرد:

در مذاکراتی که با رئیس گروه پژو سیتروئن داشتیم، قرار شد شرکتی ایجاد کنیم که ۵۰ درصد سهامش به نام ایران‌خودرو و ۵۰ درصد دیگر به نام پژو سیتروئن باشد. مدیریت این شرکت نیز ۲ سال از سمت ما و ۲ سال از سمت آن‌ها تعیین می‌شود. مذاکرات ما با پژو به نفع کشور است. از موقعی که قرارداد امضا شده و شرایط اجرای برجام مهیا شود، تقریباً ۱۵ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد تا تولیدات این شرکت مشترک به بازار برسد. قرار بر این است که پانصد میلیون یورو برای ایجاد این شرکت سرمایه‌گذاری شود و در این دور از همکاری‌ها ۵ خودروی پژو ۳۰۱، ۲۰۸، ۲۰۰۸، ۵۰۸ و ۵۰۰۸ در ایران به تولید برسد.

بر اساس اعلام یکه زارع ۳۰ درصد تولیدات پژو در خاک ایران از طریق کانال‌های فروش پژو به دنیا صادر می‌شود. اما این پنج خودرویی که قرار است تا دو سال دیگر به بازار ایران و دنیا ارائه شوند چه مشخصات فنی دارند و چقدر پیشرفته‌تر از پژوهایی است که در ایران تولید می‌شود؟ این موضوع را در ادامه بررسی می‌کنیم.

پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ خودروی سدان شهری است که تولیدش از سال ۲۰۱۲ در شرکت پژو آغاز شده است. در نسخه‌های مختلف این خودرو از دو موتور متفاوت استفاده می‌شود. پژو ۳۰۱ سه نسخه‌ی بنزینی اصلی دارد. موتور ۱۲۰۰ سی‌سی با گیربکس دستی، موتور ۱۶۰۰ سی‌سی با جعبه‌دنده‌ی دستی و موتور ۱۶۰۰ سی‌سی با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک، سه نسخه‌ی اصلی این اتومبیل هستند. طول این خودرو ۴۴۴۲ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۵۳ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۴۰۷ میلی‌متر است. مشخصات اصلی سه نسخه‌ ی بنزینی را در جدول زیر مشاهده می‌کنیم.

حجم موتور (سی‌سی)

۱۲۰۰

۱۶۰۰

۱۶۰۰

تعداد سیلندر

۳

۴

۴

قدرت موتور(اسب بخار)

۷۲

۱۱۵

۱۱۵

نهایت سرعت(کیلومتر بر ساعت)

۱۵۹

۱۸۸

۱۸۸

شتاب صفر تا صد (کیلومتر بر ساعت)

۱۴.۲

۱۰.۸

۹.۴

جعبه دنده

دستی

اتوماتیک

دستی

مصرف سوخت شهری(لیتر در صد کیلومتر)

۶.۹

۹.۸

۸.۷

مصرف سوخت اتوبان و جاده(لیتر در صد کیلومتر)

۴.۳

۵.۶

۵.۳

مصرف سوخت ترکیبی(لیتر در صد کیلومتر)

۵.۳

۷.۴

۶.۵

 

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب