icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو چراغ سبز رئیس دفتر رئیس جمهور به افزایش قیمت خودرو

چراغ سبز رئیس دفتر رئیس جمهور به افزایش قیمت خودرو

رئیس دفتر رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره تلویحی به ضرورت افزایش قیمت خودروهای تولید داخل، گفت: زمان وزارت شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت، دو طرح آورده شد که مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-محمود واعظی با بیان این مطلب که در این طرح‌ها با عدد و رقم مشخص کردند که قیمت خودرو درب کارخانه و قیمت بازار دارای تفاوت فاحشی است، اظهار کرد: هدف دولت و ستاد اقتصادی دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که قیمت خودرو به تعادل برسد به طوری‌که کارخانجات قطعه‌سازی و خودروسازی هم بتوانند به کار خود ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: نکته دیگری که در این دو طرح دیده شده بود حقوق کارگر و کارمند افزایش پیدا کرده و در عمل اگر خودروساز با این قیمت خودرو به بازار عرضه کند تا یک سال آینده تمامی قطعه‌سازان و خودروسازان دچار ورشکستگی خواهند شد.

واعظی در ادامه به اعداد و ارقام و تحلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت خودروسازان پرداخت و افزود: آن‌چه که ارائه شد در ستاد اقتصادی دولت مورد قبول و توجه قرار گرفت و قرار شد تا در پیشنهاداتی قیمت خودرو به تعادل برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: پیشنهاد اصلی بر این بود که قیمت خودرو درب کارخانه به صورت شناور با قیمتی کمتر از 5 درصد بازار به مصرف‌کننده عرضه شود. تا این که مردم ناچار خرید خودرو از واسطه‌ها نباشند.

وی با بیان اینکه این پیشنهادی بود که در ستاد اقتصادی دولت مطرح شد. چنان‌که این کار در خصوص پتروشیمی و فولاد نیز از سوی دولت انجام شد. که نتیجه آن باعث کاهش قیمت در این دو بخش شد.

واعظی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در ارتباط با خودرو  مصادف با روزهای جابه‌جائی شریعتمداری در وزارت صمت شد، ابراز داشت: هدف دولت و ستاد اقتصادی دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که قیمت خودرو به تعادل برسد به طوری‌که کارخانجات قطعه‌سازی و خودروسازی هم بتوانند به کار خود ادامه دهند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب