icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ۳۰۰ هزار خودرو تا پایان شهریور امسال به سیستم ردیاب مجهز می شود

مدیرکل پیشگیریهای وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه:

۳۰۰ هزار خودرو تا پایان شهریور امسال به سیستم ردیاب مجهز می شود

مدیرکل پیشگیریهای وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه با بیان اینکه ۳۰۰هزارخودرو تاشهریور به سیستم ردیاب مجهزمی شود،گفت: این سیستم صرفا برای ارتباط دوسویه بین مالک و خودرو و فاقد هرگونه سرور است.

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیریهای وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در نشست تخصصی طرح ملی ردیاب خودرو با حضور معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ۱۳ استان و شرکت های نصب و بهره گیری از ردیاب خودرو در محل این معاونت افزود: ۲۱ میلیون خودرو در سراسر کشور وجود دارد که سه میلیون آن، در معرض خطر سرقت قرار دارد و پنج خودرو پراید، پژو، پیکان، نیسان و سمند بیشترین میزان سرقت را به خود اختصاص می دهند.

وی با بیان اینکه طرح ملی ردیاب خودرو در نگاه اول در ۱۵ استان اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمانشاه، مازندران، مرکزی، همدان و هرمزگان اجرا می شود، اضافه کرد: در گام نخست، ۳۰۰ هزار خودرو تا پایان نیمه نخست امسال به سیستم ردیاب خودرو مجهز می شوند و اگر مالکان دیگر خودروها هم مایل به نصب سیستم ردیاب بوده اند، مانعی برای این کار وجود ندارد.

مدیرکل پیشگیری های امور وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهارداشت: نصب ردیاب خودرو کاملا اختیاری است و هیچ اجباری برای مالکان به منظور انجام این کار وجود ندارد.

وی افزود: اجرای طرح کشف علمی جرم از سال قبل در دستور کار معاونت اجتماعی قوه قضاییه قرار گرفت و امیدواریم شاهد عملیاتی شدن این طرح در یک سطح گسترده و وسیع باشیم.

ساوری با بیان وجود هماهنگی خوب میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با دادستانی و روسای پلیس تخصصی ناجا (پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی) ادامه داد: با اجرای طرح ملی ردیاب خودرو خطر دستگیری مجرمان افزایش می یابد؛ این طرح هزینه های جرم را برای سارقان و مجرمان افزاییش و منافع جرم را کاهش می دهد.

مدیرکل پیشگیری های وضعی قوه قضاییه تاکید کرد: با وجود افزایش و نوسان قیمت ارز، قیمت نصب  ارزیاب خودرو برای متقاضیان همان ۱۵۰ هزار تومان است و فعلا  قیم آن تغییر نمی کند.

در این نشست تخصصی شرکت های نصب و بهره گیری از سیستم ردیاب خودرو و همچنین معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ها دیدگاه ها، نظرات و انتقادات خود را مطرح کردند که مهمترین مسائل مطرح شده از سوی شرکت ها، حمایت معنوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، افزایش قیمت به دلیل نوسانات ارز، عدم دخالت مراجع دولتی و مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی معاونان اجتماعی استان ها، ضمانت سیستم ، انجام تبلیغات، معرفی نمایندگان در استان ها و حضور در جلسات معاونت اجتماعی استان ها توسط شرکت های تجهیزکننده سیستم ردیاب بود.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب