icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین تجربه رانندگی با بی وای دی S7 در پیست اختصاصی کارمانیا+فیلم

تجربه رانندگی با بی وای دی S7 در پیست اختصاصی کارمانیا+فیلم

comments 0 1397/4/19

شرکت کارمانیا نماینده رسمی محصولات بی وای دی در ایران در  اقدامی شایسته از پیست اختصاصی خود به منظور تست درایو مشتریان با محصولات این برند را رونمایی کرد.از این رو  فرصتی در اختیار ما قرار گفت که بتوانیم با جناب اس 7 بزرگترین شاسی بلند این برند چینی در این پیست از نزدیک آشنا شویم . در این مقاله قصد داریم تجربه رانندگی با بی وای دی S7 با شما خوانندگان گرامی به اشتراک بگذاریم.

ابعاد مناسب برای یک شاسی بلند

قطعا استفاده از واژه "بزرگترین شاسی بلند"برای این خودرو کاملا شایسته و بجا است چرا که بی وای دی S7 به لطف برخوداری از ابعاد مناسب از ظرفیت 7 صندلی برخوردار است که می تواند برای یک خانواده کاملا مناسب باشد. هر چند که فضای پای و نشیمن گاه ردیف سوم خیلی بزرگ و جادار نیست اما به هر حال در مواقع ضرروی از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود که برای چنین خودروی با قیمت زیر 200 میلیون کاملا نکته مثبتی تلقی می گردد.اما ردیف جلو و ردیف دوم فضای کاملا مناسبی را برای سرنشنیان فراهم آورده است بطوریکه میزان فضای جلوی پای و همچنین فضای بالای سر کاملا با استاندارد های یک شاسی بلند میان سایز همخوانی دارد.

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور
میلیمتر

وزن

بی وای دی S7

4835

1855

1720

2730

1750

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری
طراحی ظاهری

اولین نکته ای که در مواجه با این خودرو بسیار جلب نظر می کند ظاهر جذاب و مدرن این شاسی بلند بی وای دی می باشد. چرا که هر چند بی وای دی S7 از پلت فرم بی وای دی S6 بهره می برد اما تغییرات ایجاد شده به جذابیت های بصری جناب اس 7 افزوده است. در پیشانی خودرو با چراغهای زاویه دار بزرگی روبرو هستیم که در کنار جلو پنجره کرمی نمای یک شاسی بلند اسپرت را تداعی می کند. در میانه جلو پنجره یک خط قرمز رنگ به چشم می خودر از ظرافت های طراحی محسوب می گردد.

در نمای جانبی ارتفاع بلند خودرو یادآوری خواهد کرد که بی وای دی S7 نه تنها در نام بلکه در عمل هم یک شاسی بلند واقعی است و برعکس بسیار از چینی های موجود در بازار فقط در واژه اینچنین نیست. طراحان این خودرو از رینگ و لاستیک با ابعاد نسبتا بزرگ استفاده کرده اند که با ترکیب رنگ نقره ای و مشکی کاملا برازنده این خودرو می باشد.

و اما در نمای عقب با چراغهای روبرو هستیم که از گرافیک داخلی با LED نقطه ای بهره می برد. در داخل قاب این چراغها دو نوار براق نقره ای رنگ کار شده که در کنار نوار  نقره ای متصل کننده دو چراغ به جذابیت های بصری این خودرو افزوده است. همچنین خروجی های اگزوز که در طرفین نمای عقب و در قسمت نقره ای رنگ سپر کار شده است نمای اسپرت را به این بخش از بی وای دی S7 بخشیده است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

همانطور که انتظار می رفت با ورود به کابین بی وای دی S7 با نمای لوکس و مدرنی متناسب با نمای ظاهری مواجه شدیم . استفاده از متریال مرغوب و پلاستیک نرم در جای جای داشبورد کمتر در محصولات چینی دیده شده است. همچنین صندلی های چرمی این خودرو حجت را تمام خواهد کرد که این محصول بی وای دی خودرویی لوکس خواهد بود.

طراحی داشبورد هم بصورت شناور و کاملا پویا شکل داده شده است که صفحه نمایش بزرگ کار شده در میانه داشبورد و خروجی های هوای دایره ای شکل از نکات بازر آن محسوب می گردد. همچنین پشت آمپر کاملا دیجیتالی متناسب با تکنولوژی روز دنیا بکار گرفته شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی و رفاهی

بی وای دی S7 یکی از برترین محصولات این برند شایسته چینی مجسوب می گردد از همین رو این کمپانی سعی کرده است که امکانات ایمنی و رفاهی کاملی را نظیر امکان روشن کردن موتور از راه دور (Remote Engine Starter)، ایربگ های جانبی و پرده ای، ایربگ های SRS دو وضعیتی برای سرنشینان جلو، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم ورود بدون کلید هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، پشت آینه داخلی دید عقب با ورودی کارت حافظه (Crash Camera)، نمایشگر جهت بازبینی تصاویر ضبط شده دوربین ثبت وقایع بر روی آینه داخلی دید عقب، کمربند سرنشینان جلو و عقب مجهز به سیستم پیش کشنده (PTS) و محدود کننده میزان کشش، کمربند سرنشین میانی و عقب مجهز به سیستم قفل اضطراری، صندلی سرنشینان مجهز به ISO Fix، مجهز به قفل مرکزی با ریموت، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک TPMS، مجهز به ۶ سنسور پارک ( ۴ سنسورعقب و ۲ سنسور جلو)، سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگیها و ذرات معلق داخل خودرو، دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم حافظه یکپارچه (برای صندلی راننده، وضعیت غربیلک فرمان و آینه های جانبی)، چراغهای جلو هالوژن، مجهز به سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغهای جلو)، تنظیم دستی ارتفاع نور چراغهای جلو، مه شکن جلو و عقب، چراغ روشنایی روز LED و مجموعه چراغ LED عقب، چراغ ترمز عقب، مطالعه جلو، مطالعه عقب، خطرسوم LED، روشنایی لوکس کل اتاق، چراغ صندوق عقب و چراغ داخل جعبه داشبورد، چراغ دربهای جلو، چراغ زیر پایی راننده و سرنشین جلو، آینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به گرمکن و چراغ LED زیر آینه، بازوبسته شدن اتوماتیک آینه های جانبی، پایین آمدن اتوماتیک شیشه پنجره ها، شیشه های برقی با قابلیت محافظت از گیرکردن موانع، آینه داخلی دید عقب با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک، برف پاک کن عقب، شیشه عقب دارای گرمکن، روکش چرم مصنوعی صندلی ها، گرمکن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۲ جهت، قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، قابلیت تنظیم پشتی صندلی راننده در ۴ جهت، قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت ۶۰:۴۰، قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت کامل، صفحه کیلومتر تمام LCD با صفحه ۱.۱۲ اینچی TFT، روکش چرم مصنوعی غربیلک فرمان به همراه دکمه های کنترل سیستم صوتی، بلوتوث، کروز کنترل و دوربین ۳۶۰ درجه، قابلیت تنظیم زاویه غربیلک فرمان در ارتفاع و بصورت تلسکوپی، خروجی برق ۱۲ ولتی، جلوپنجره کروم، صندوق عقب برقی، سانروف پانورامیک، آنتن کوسه ای، ریل سقفی، لوله اگزوز دوبل، اسپویلر (بال) عقب، لاستیک زاپاس با رینگ آهنی، چرخها با رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، سیستم پخش مولتی مدیا و سیستم رادیو، دارای پورت SD+USB+AUX، سیستم رهیاب صوتی، نمایشگر ۱۰.۱ اینچی سیستم مولتی مدیا، سیستم بلوتوث، نمایشگر دور موتور، کامپیوتر سفری، قطب نمای LCD روی کنسول وسط، مجهز به ۹ بلندگو، سیستم پخش استریو سوراند را بر روی این خودرو ارائه دهد.

همچنین 5 ستاره ایمنی دریافت شده این خودرو از موسسه تست تصادف C-NCAP می تواند این اطمنیان را برای خریداران حاصل نماید که خودرویی ایمن را در اختیار خواهند داشت.

تجربه رانندگی با بی وای دی S7

تجربه رانندگی با بی وای دی S7

خودروی را در ابتدای پیست داریو اختصاصی کارمانیا بردیم  تا قدرت و دیگر موارد فنی جناب اس 7 را به چالش بکشیم. به دلیل گرمای بیش از حد هوا سیستم سرمایش خودرو را روشن کرده و بر روی بیشترین قدرت دمندگی تنظیم نمودیم. در همان دقایق اول دمای کابین به سرعت پایین آمد که نشان از عملکرد مطلوب سیستم سرمایشی این خودرو داشت.اهرم تعویض دنده را در حالت D یا همان اتوماتیک قرار دادیم و در مسیر مستقیم پیست حرکت کردیم . این بخش از پیست به منظور آشنایی با خودرو طراحی شده بود از همین رو پدال گاز را به آرامی فشرده و شروع به حرکت کردیم . پس از طی این مسافت به قسمتی از پیست رسیدم که با تعبیه ناهمواری های متعدد با ارتفاع 7.5 تا 10 سانتی متر به مظنور تست سیستم تعلیق خودرو طراحی شده است. با سرعت مطمئنه بر روی ناهمواری رفته تا میزان ضربه های وارد شده بدنه خودرو همچنین کیفیت مونتاژ بدنه را بررسی نماییم. با گذشتن از روی ناهمواری ها ضربه در حد استاندارد بود اما نکته مثبت عدم به گوش رسیدن سر و صدای اضافه از بدنه خودرو بود که نشان از مونتاژ با کیفیت این خودرو دارد.

پس از طی این مسیر به قسمتی از پیست رسیدیم که دارای چندین پیچ متعدد بود که به منظور تست اسلاوم یا همان تست هندلینگ خودرو طراحی شده است .با سرعت وارد این پیچ ها شدیم اما سیستم های کمکی این خودرو نظیر سامانه ترمز اضطراری BOS و ESP ،خودروی را کاملا در اختیار راننده قرار داده و در هنگام فرمان دادن لحظه ،جلوی خودرو کاملا در اختیار راننده بود. بطور کلی هندلینگ بی وای دی S7 تحسین برانگیز و قابل تقدیر بود.

تجربه رانندگی با بی وای دی اس 7

حالا به مسیر مستقیم پیست به منظور تست شتاب رسیدم. خودرو در حالت ایست کامل قرار داده و اهرم تعویض دنده را به حالت تیپ ترونیک انتقال دادیم و سیستم سرمایش خودرو را خاموش نمودیم. پدال گاز را فشرده و شروع به حرکت کردیم. در ابتدای کار کمی تاخیر احساس گردید اما با بالا رفتن دور موتور و فعال شدن سیستم توربو ،خودرو با شتاب قابل ملاحضه ای از جا  کنده شد . در پایان مسیر برای تست ترمز گیری ناگهان پدال ترمز را فشردیم و در کمال تعجب این شاسی بلند بزرگ در فاصله معقولی به ایست کامل رسید.

در نهایت باید گفت که جناب اس 7 یک شاسی بلند لوکس در حد محصولات چینی بوده و با برخورداری از مشخصات فنی مناسب ،هندلینگ خوب ،کیفیت بالای مونتاژ گزینه کاملا معقولی محسوب می گردد که در بین رقبای حال حاضر یکی از بهترین ها محسوب می گردد.

در پایا باید یادآور شویم جناب اس 7 در رنج قیمتی 160 تا 170 میلیون تومان عرضه می گردد و بررسی و تجربه این خودرو بر اساس یک محصول چینی مورد ارزیابی قرار گرفته است در نتیجه باید گفت خریداران این خودرو می توانند با قیمت مناسب خودرویی را اختیار داشته باشند که ازامکانات رفاهی و ایمنی بیشمار در کنار قدرت و شتاب مناسب برخوردار خواهند شد.

در ادامه توجه شما به دیدن ویدئوی این تست درایو جلب می کنیم.

user-img

نویسنده :

گروه خبری

comments 0 1397/4/19
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط