icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین نسل جدید نیسان جوک بصورت رسمی معرفی شد

نسل جدید نیسان جوک بصورت رسمی معرفی شد

comments 1 1398/6/13

نهایتا پس از چندین تیزر ،نیسان از نسل جدید جوک بعنوان پرفروش ترین محصول خود رونمایی کرد. این برند ژاپنی در سال 2019 بصورت کراس اوور جوک را از بازار آمریکای شمالی حذف و کیکس دیگر بلند قامت خود را جایگزین آن نموده اما وضعیت جوک در دیگر بازار های دنیا از جمله بازار اروپا بسیار مناسب دنبال می گردد و همین امر سبب گردید پس از سالها عرضه نسل پیشین ،نهایتا ژاپنی ها تصمیم به معرفی نسل جدید این خودرو بنمایند.نیسان جوک 2020 همراه با فناوری های جدید ،جعبه دنده دستی و اتوماتیک دو کلاچه به همراه موتور 3 سیلندر توربو عرضه خواهد شد.

نسل جدید این کراس اوور همانند نسل پیشین از ظاهری متمایز برخوردار است که از بارزترین ویژگی های آن به چراغهای گرد بزرگ ،قوس گلیگر متمایز و رنگ سقف متفاوت باید اشاره کرد. متمایز بودن در کلاسی که فوق‌العاده رقابتی است ضرورتاً چیز بدی نیست و اگرچه طراحی یک خودرو موضوعی شخصی است اما به نظر می‌رسد نیسان در مقایسه با نسل قبلی جوک روش مرسوم‌تری را در پیش گرفته است. در بخش جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره‌ای هستیم که به خوبی با چراغ‌های نازک و گرد پایین آن ترکیب شده است.

مشخصا طراحی جدید جوک کاملا مردن تر و دلنشین تر شده است اما نیسان اعلام کرده فضای کابین بزرگتر شده بطوریکه فضای پای سرنشنیان عقب 5.8 سانتی متر رشد را تجربه کرده است.البته این بزرگتر شدن فضای کابین منجر به بیشتر شدن فضای سر حدود 1 سانتی متر شده است. محفظه‌ی بار جوک 2020 گنجایش 422 لیتری داشته که افزایش 20 درصدی را نسبت به نسل قبل نشان می‌دهد. البته این افزایش ابعاد با رشد همه‌ی جانبه ی جوک به دست آمده به گونه‌ای که طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4210/1800/1595 میلی‌متر می‌باشد. نیسان می‌گوید علیرغم ابعاد بزرگ‌تر جوک جدید، وزن این خودرو 23 کیلوگرم کمتر از قبل شده است.

تغییرات عمده در طراحی را به وضوخ می توان در کابین نیز مشاهده کرد چرا که همه چیز به کلی تغییر کرده و ظاهری نوآورانه تر به خود گرفته است. بیش از هر چیز صفحه نمایش 8 اینچی با طرح شناور نظر های را به خود جلب می نماید. . این صفحه لمسی امکان دسترسی به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیسان کانکت را میسر می‌سازد. از جمله سیستم‌های ارتباطی هم می‌توان به اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.

امکانات صفحه نمایش فوق با برخودار کنترل برخی از موارد خودرو نظیر قفل‌کردن درب‌ها، روشن کردن چراغ‌ها و یا حتی فرستادن مقصد خود به خودرو  با گوشی همراه یکی از جذابترین فناوری های های جوک 2020 محسوب می گردد.  جوک همچنین از سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی زیادی سود می‌برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش نقاط کور اشاره کرد. شاید جالب‌توجه‌ترین ویژگی این خودرو بسته‌ی خودران پروپایلوت نیسان باشد که در جوک جدید ارائه شده است.

در زیر این پرفروش ترین کراس اوور کامپکت جهان پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری توربویی است که قدرت 117 اسب بخاری دارد. این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها منتقل می شود.

هنوز قیمت نیسان جوک جدید مشخص نشده اما این خودروساز می‌گوید محصول جدیدش از اواخر ماه نوامبر قابل سفارش خواهد بود.

 

user-img

نویسنده :

میلاد حسینی

comments 1 1398/6/13
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

هاشم 1398/6/13
18:16:56

انشاا... مردم ما هم در آرزوی ماشین خوب نباشن

مطالب مرتبط