icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین مقایسه تیگو7 با تیوولی،اصالت یا قدرت بیشتر

مقایسه تیگو7 با تیوولی،اصالت یا قدرت بیشتر

comments 1 1396/6/27

بازار خودوری این روزهای  ایران کاملا در تسخیر کمپانی های چینی در آمده و هر روز شاهد رونمایی از محصولی جدید چشم بادامی های در داخل کشور توسط شرکت های مختلف داخلی هستیم. البته باید گفت تا هنگامی که نام یک برند چینی برده می شود نباید نادانسته جبهه گیری خاصی داشته باشیم چرا که برخی از محصولات چینی از کیفیت قابل قبولی برخودار بود و کمپانی های مادر هر روز با بکاری گیری افراد خبره و معتبر صنعت خودروی جهان در مسیر پیشرفتی شگرف قرار گرفته اند برای مثال  چری چین یکی از همین شرکت های موفق در مسیر توسعه محصولات خود می باشد. این شرکت به تازگی اولین محصول خود برای بازار اروپا را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی و توجه کارشناسان را به خود جلب نمود.

در این بین یکی از جدیدترین مجصولات چری با نام تیگو 7 توسط مدیران خودرو به تازگی به بازار ایران عرضه شده که با توجه fi قیمت اعلام شده ،تیگو 7 یکی از گرانترین محصولات چینی ایران نام گرفته است( البته تا چندی دیگر شاسی بلند ساوانا توسط عظیم خودرو گوی سبقت در قیمت گذاری را از تیگو 7 می رباید) تیگو 7 با قیمت حدود 130 میلیونی خود باید با بسیاری از خودروی ریز و درشت بازار نظیر کپچر ،تیوولی ،اسپورتیج دست دوم،جک اس 5 ،پژو 2008 و غیره به رقابت بپردازد . در این مقاله قصد داریم این خودرو را در مقابل یکی از رقبای با اصالت خود با نام تیوولی قرار دهیم تا متوجه شویم که آیا اصالت تیوولی می تواند در برابر امکانات،موتور پر قدرت و ظاهر مناسب تیگو 7 حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر.

ابعاد بدنه

اولین نکته ای که با نگاه به ابعاد تیگو 7 نظرها را به خود جلب می کند این است که تیگو 7 از نطر ابعاد هم اندازه و تا حدودی کوچکتر از تیگو 5 بوده که در نوع خود عجیب است.اما باید گفت یکی از دلایل اینکه شوق خرید محصولات کراس اور افزایش یافته است ابعاد و فضای بیشتر در کنار مشخصه های یک سدان شهری می باشد. از همین رو کراس اوری که  فضای بیشتر در اختیار سرشینان قرار دهد از مزایای بیشتری نزد خریدارن برخودار است. جدول ذیل نشان می دهد که تیگو 7 در تمامی موارد از تیوولی بزرگتر خواهد بود.

 

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور
میلیمتر

وزن
کیلوگرم

چری تیگو 7  

4505

1837

1760

2670

1440

سانگ یانگ تیوولی

4410

1830

1600

2600

1390

 

 

طراحی

بی شک از زمانی که جیمز هوب طراح کانادایی مشهور به تیم طراحی چری پیوسته است شاهد تغییری شگرف در محصولات این شرکت چینی بوده ایم وحتی شاید بتوان تیگو 7 را اوج پیشرفت چری در طراحی خودرو به حساب آورد.تیگو 7 با ظاهری ساختار شکنانه و بر اساس زبان طراحی جدید چری آمده تا بتواند جای پای مدیران خودرو ر در بخش کراس اور های بازار ایران محکم کند.

 نمای جلو تیگو 7 با استفاده چراغهای بومرنگ شکل و جلو پنجره نه چندان بزرگ تورفته توانسته است کامل جسور و جوان پسند شود.در نمای جانبی خودرو بدلیل ارتفاع مناسب خودرو از کف زمین حس یک شاسی بلند را به ببینده القا خواهد نمود و شما می توانید با سوار شدن بر این محصول جدید چری مطمن باشید که یک کراس اور سوار هستید نه یک هاچ بک کراس اور نما. عقب این خودرو دارای زیبایی خاص خود بوده اما شاید بتوان بر چسب کپی کار از اسپورتیج نسل جدید را  برپیشانی تیگو 7 جدید چسباند.با ورود به کابین این خودرو بطور خاص متوجه چینی بودن این محصول نخواهید شد چرا که استفاده از متریال مرغوب در کنار صندلیهای چرمی و طراحی بروز این خودرو تا حدودی همرده محصولات کره ای قرار گرفته است.

در مقابل هم با تیوولی روبرو هستیم که توانسته  جوائز بین الملی  بسیاری را در بخش طراحی از آن خود کند .شرکت سانگ یانگ هم مانند چری در برهه ای از زمان به نتیجه رسید که طراحی محصولاتش از بزرگترین نقاط ضعفش می باشد از همین رو تصمیم گرفت که با به خدمت گرفتن طراحان معتبر جهانی دستی به سر گوش محصولاتش بکشد. نخستین حاصل این تغییر نگرش سانگ یانگ ،تیوولی بود که پس از عرضه با تحسین مجامع بین الملی روبرو شد و در بخش فروش رکورد تاریخی را برای تیوولی رقم زد.طراحی جعبه گونه به همراه خطوط شکسته در کنار چراغهای خوش ترکیب چهره جسور و تهاجمی به این خودرو بخشیده است که در نهایتا به جذب جوانان و خانواده های کم جمعیت منجر شد.در داخل کابین تیوولی شاهد طراحی مدرن و بروز به سبک محصولات هیوندای هستیم که بسیار جذاب و هیجان اگیز شده است.

در بخش طراحی هر کدام از دو خودروی مورد نظر کاملا جذاب و مهیج به نظر میرسند و انتخاب یکی از این دو خودرو کاملا بر اساس سلیقه خواهد بود اما اگر تمایل دارید که سوار بر یک خودرو با ارتفاع بیشتر شوید تا حس یک کراس اور را تجربه کنید تیگو 7 انتخاب منتطقی تری خواهد بود.

مشخصات فنی

مشخصات فنی

تیگو 7 با چندین پیشرانه مختلف در چین عرضه شده است اما مدیران خودرو با انتخاب صحیح به سراغ قویترین گزینه ممکنه رفته است. موتور 1.5 لیتری توربو شارژر دار با حداکثر قدرت 144 اسب بخار توانایی لازم بر شتاب گیری و به حرکت در آوردن این کراس اور چینی را خواهد داشت. این موتوردر کنار جعبه دنده 6 سرعته کلاچ دوبل به چری تیگو 7 کمک می کند تا سرعت خود را به 185 کیلومتر در ساعت برساند.مصرف سوخت عنوان شده توسط چری برای تیگو 7 برابر با 6.9 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود.

سانگ یانگ برای قلب تپنده تیوولی کم کاری کرده و از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی  با بیشنه قدرت 128 اسب بخار و حداکثر گشتاور 160 نیوتن بر متر استفاده نموده است.وظیفه انتقال قدرت این موتور بر عهده جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت آیسین ژاپن گذارده شده است. این مجموعه فنی به تیوولی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 170 کیلو متر بر ساعت را می دهد. همچنین مصرف سوخت گزارش شده از سوی شرکت سازنده برای تیوولی برابر با 7.2 می باشد.

اگر نگاهی کلی به اعداد و ارقام فوق بیاندازیم خیلی زود متوجه خواهیم شد که همه چیز به نفع تیگو 7 تمام شده است و تیوولی عملا در بخش مشخصات فنی در حد اندازه یک کراس اور تنبل ظاهر شده است.

ایمنی

ایمنی

تیگو 7 را در هر صورت باید یک محصول چینی بدانیم و نباید انتظار داشت که چینی ها همانقدر که به طراحی خودرو بها می دهند به برای ایمنی هم اهمیت قائل شوند . این خودرو همانند بردار به ظاهرکوچکتر خود توسط موسسه های بین الملی تست تصادف نظیر Euro NCAP  مورد بررسی قرار داده نشده است اما چری اعلام می کند که تیگو 7 توانسته از موسسه تست تصادف چینی موسوم به C-NCAP 5ستاره ایمنی را دریافت کند . البته چری برای تجهزیات ایمنی این خودرو سنگ تمام گذاشته و از تجیهراتی نظیر 6 کیسه هوا ،تزمز های طراحی شده توسط کمپانی بوش آلمان ،استفاده از سیستم هی کمک ترمز ABS, EBD و TCS جهت حفقط تعادل  و استفاده از قطعات مستحکم در قسمت های حساس بدنه استفاده نموده است.

اما تیوولی با توجه به ورود به بازارهای اروپا موفق شده از موسسه تستEuro NCAP 3 ستاره و از موسسه تصادف کره 5 ستاره ایمنی را دریافت کند که نشان دهند ایمن بود این خودرو خواهد بود .البته دلیل کسر دو ستاره از ایمنی تیوولی نداشتن امکانات پیشرفته نظیر کروزکنترل هوشمند به منظور ترمز اظطراری و غیره بوده و عملا این خودرو بدلیل برخودارای از بدنه ای با ساختاری مستحکم و امکاناتی نظیر 6 کیسه هوا و سیستم های کمکی ترمز کاملا ایمن می باشد.

کاملا مشخص است که تیوولی از نظر حفظ امینت سرنشنیان در وضعیت کاملا بهتری از تیگو 7 قرار خواهد داشت .

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی

تیگو 7 با توجه به اینکه در حال حاضر لوکس ترین محصول چری محسوب می گردد به انواع و اقسام امکانات رفاهی مجهز شده است .اما مهیج ترین آپشن این خودرو دوربین 360 درجه خواهد بود که به راننده کمک می کند که دید بهتری نسبت به اطراف خودرو داشته باشد.

تیوولی هم مانند دیگر محصولات کره ای دارای امکانات رفاهی فراوانی است که نامبردن تک تک این موارد خارج از این بحث می باشد.

شاید در این بخش صرفا نتوان برتری را به یکی از  خودروی خاص داد چرا که هر دو گزینه ما داری امکانات مناسبی برای یک کراس اور می باشند.

مدت زمان گارنتی و خدمات پس از فروش

مدت زمان گارنتی و خدمات پس از فروش

تیوولی و تیگو 7 هر کدام با 5 سال گارنتی یا 150 هزار کیلومتر در بازار ایران عرضه شده است و با توجه به اینکه عمر کاری رامک خودرو و مدیران خودرو تقریبا در یک رنج زمانی می باشد خدمات ارائه شده توسط این دو شرکت یکسان می باشد.اما مدیران خودرو بدلیل تولید محصولات چری در ایران و داشتن نظارت کامل کمپانی مادر در بحث خدمات پس از فروش به سرعت در حال رشد و توسعه بوده و تا حدودی  از نمایندگی بیشتری در سطح ایران برخودار می باشد.

قیمت

قیمت

تیگو 7 در دو مدل لاکچری با قیمت 119 میلیون میلیون و 900 هزار تومان و مدل اکسلنت با قیمت 127 میلیون 900 هزار تومان و به صورت تحویل فوری به فروش می رسد. اما تیوولی مدل 2017 در بازار تهران با قیمت 120 الی 121 میلیون تومان خرید و فروش می شود.مشخص است که این دو خودرو تقریبا در یک رنج قیمتی بوده و بعوان رقیب مستقیم یکدیگر نام برده خواهند شد.

کلام آخر

انتخاب میان دو خودروی تیوولی و تیگو 7 در حقیقت انتخاب میان قدرت و اصالت می باشد. تیوولی با ظاهر ی زیبا اما موتوری ضعیف و ابعادی کوچکتر و مهم تر از همه ایمنی بیشتر گزینه ای با اصالت بوده که تا حد زیادی خیال خریداران را برای استفاده از یک کراس اور ایمن ،کم خرج ،زیبا و اقتصادی راحت می کند. اما چری با تیگو 7 آمده است که با قدرت و ابعاد بزرگتر و ظاهری جسور تر جا پای بزرگان صنعت جهان بگذارد. البته درست است که این شرکت چینی راه بسیار زیادی برای محقق شدن این امر پیش روی دارد ولی مطمئنا هدف اولیه چری پشت سر گذاشتن  محصولات کمتر معتبری نظیر سانگ یاگ خواهد بود.

در نهایت باید گفت از آنجا که ایمنی حرف اول و آخر در خرید یک خودرو می زند ،خرید یک خودروی با اصالت کره ای منطقی تر به نظر خواهد رسید.

user-img

نویسنده :

هومن زمانی

comments 1 1396/6/27
ام وی ام

ام وی ام

خودرو تیگو 7

  • طراحی و زیبایی6
  • مصرف سوخت8
  • راحتی سرنشین5
  • امکانات و قابلیت ها6
  • ارزش خرید7

امتیاز کل

6

سانگ یانگ

سانگ یانگ

خودرو تیوولی

  • طراحی و زیبایی8
  • مصرف سوخت8
  • راحتی سرنشین8
  • امکانات و قابلیت ها8
  • ارزش خرید9

امتیاز کل

8

تجربیات کاربران
arrow-jou تجربیات کاربران در خصوص خودروی ام وی ام , تیگو 7 , مدل 1396 و سانگ یانگ , تیوولی , مدل 2016 تا 2017

امتیاز کاربران به :خودرو ام وی ام , تیگو 7 , مدل 1396

  • طراحی و زیبایی
    9
  • مصرف سوخت
    8
  • راحتی سرنشین
    8
  • امکانات و قابلیت ها
    8
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    7

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید

امتیاز کاربران به :خودرو و سانگ یانگ , تیوولی , مدل 2016 تا 2017

  • طراحی و زیبایی
    8
  • مصرف سوخت
    8
  • راحتی سرنشین
    8
  • امکانات و قابلیت ها
    8
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    9

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

علي 1397/6/9
20:42:36

سلام تيوولي از نظر امنيت/سيستم هاي پيداري/مصرف سوخت/استهلاك موتور و قطعات /و به نظر من طراحي جوان پسندانه تر و يك طراحي كاملاً مستقل /گيربكس بهتر و بدون ايراد از شركت آيسن ژاپن /بازار ديته دوم بهتر(پنجمين ماشين پر فروش ايران تو سال ٩٦ و پايين تر از ماشين هايي كه حداقل قيمتي دو برابر دارند نشان دهنده كيفيت و ... زياد است) از چري پيشي ميگيرد ولي از نظر قدرت موتور چري بهتر است ولي تيوولي به هيچ وجه در سر بالايي كم نمي آورد و ارتفاع بيشتري دارد و در نهايت بايد گفت تيوولي اسم كره را با خود به يدك ميكشد نه چين

مشخصات فنی
مشخصات فنی خودروی ام وی ام , تیگو 7 , مدل 1396 و سانگ یانگ , تیوولی , مدل 2016 تا 2017

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده چری سانگ یانگ
کشور تولید کننده چین کره جنوبی
نام و مدل خودرو تیگو 7 سانگ یانگ تیوولی
نمایندگی فروش در ایران مدیران خودرو رامک خودرو

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه شاسی بلند
کلاس اتومبیل
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر
فاصله دو محور 2600 میلیمتر
وزن 1300 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 255/60 R 17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 255/60 R 17

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور 1597 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی
ظرفیت باک 47 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 160 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو) 6
محور محرک دیفرانسیل جلو

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب ند میله ای با کمک های پیچشی و میله تعادل
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمان برقی 3 حالته

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12 ثانیه
مصرف سوخت شهری 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 6
استاندارد ایمنی
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 3

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای) – ایربگ زانویی هم قابل سفارش است
سیستم های پایداری و کمک راننده EBD - ABS -ESP-HBA -HSA -ASR -TCS
سیستم های امنیتی و حفاظتی کمربند ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و سه نقطه‌ای ، سیستم هوشمند ورود بدون کلید به همراه قفل فرمان برقی ، چراغ‌های راهنمای هشداردهنده در هنگام ترمز اضطراری ESS- سیستم قفل شدن دربها در سرعت بالا
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلک نترل سیستم صوتی و سیستم پاسخگویی به تلفن همراه بر روی غربیلک فرمان
سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری سیستم پخش DVD و MP3 به همراه 6 بلندگو و 2 آمپلی فایر
سیستمهای مولتی مدیا نمایشگر مولتی‌مدیا به سایز 7 اینچ
سیستم صندلیهای جلو گرم کن صندلی راننده و سرنشینان به همراه پوشش چرم ( سفارشی )
سیستم صندلیهای عقب صندلی کودک به همراه سیستم ISoFix ، قابلیت تخت شدن صندلی های عقب جهت ایجاد فضای مناسب
سیستم آیینه ها آیینه های جانبی با قابلیت جمع شدن برقی و راهنمای LED به همراه گرمکن
سیستم شیشه ها شیشه های برقی مجهز به سیستم ایمنی تشخیص مانع ، شیشه های جلو ضد اشعه خورشید
سیستم های سقف سانروف برقی دو حالته در مدل های تک رنگ
سیستم روشنایی جلو چراغ‌های جلو مجهز به سیستم روشنایی در روز DAYLIGHT -مه شکن
سیستم روشنایی عقب چراغ‌های عقب LED
سنسورهای پیش فعال سنسور باران
سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل
سایر تجهیزات

محدوده گارانتی :

محدوده گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر 5 سال یا 150000 کیلومتر
قیمت روز

ام وی ام , تیگو 7

آخرین بروز رسانی: 1399/6/18

قیمت نمایندگی

640,000,000 تومان

آخرین بروز رسانی: 1399/6/18

قیمت قیمت بازار

665,000,000 تومان

مطالب مرتبط