icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تعرفه جدید واردات خودرو+جدول

تعرفه جدید واردات خودرو+جدول

در چند روز گذشته نامه ای در اختیار برخی از نمایشگاه داران و واردکنندگان خودرو قرار گرفته که نشان از تعرفه های جدید واردات خودرو است.

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ 4 comments

متن کامل خبر :

 

 خبر تکمیلی 4مورخه 96/10/06

 در نهایت تعرفه جدید واردات خودرو به تصویب هیت دولت رسید. برای اطلاع از جزعیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

پردیس خودرو- به گزارش خبرنگار پردیس خودرو در چند روز گذشته نامه ای در اختیار برخی از نمایشگاه داران و واردکنندگان خودرو قرار گرفته که نشان از تعرفه های جدید واردات خودرو است. طبق اظهارات این نمایشگاه داران دولت قرار است به زودی این تعرفه ها به عنوان تعرفه جدید واردات خودرو ابلاغ نماید.

در صورت تصویب این طرح میزان تعرفه های جدید خودرو هم بر اساس میزان قیمت و هم بر اساس حجم موتور محاسبه خواهد شد.در صورت تصویب این قیمت خودروهای بالای 1500تا 2000 سی سی که بیشتر محصولات چینی و خودروهای در دسترس مردم را در بر خواهد داشت ومعمولا قیمتی بین 15 تا 30 هزار دلار را برخودار می باشد با افزایش 15 درصد قیمت روبرو خواهد شد.

همچنین در تعرفه های جدید ورود خودرو بالای 2500 سی سی آزاد خواهد شد اما با توجه به تعرفه 150 تا 170 درصدی عملا از دسترس بیشتر خریدران خارج خواهد شد.

تعرفه جدید احتمالی

 خبر تکمیلی مورخه 96/09/19

 

توافق 5 عضوکابینه برای افزایش تعرفه خودرو

 

با توافق وزرای اقتصاد، صنعت وکشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی که تاکنون ۵۵ درصد بوده به ۱۳۰ درصد افزایش می یابد.واردات خودرو مدت‌ها است که متوقف است و از تیرماه امسال، دولت به دلیل مثبت شدن تراز تجاری و جلوگیری از واردات بی‌رویه خودروها، ثبت‌سفارش را ممنوع اعلام کرده است.اما بر اساس توافق وزرای اقتصاد، صنعت و کشاورزی و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه، پیشنهادی به هیات وزیران ارایه شده که بر مبنای آن، تعرفه واردات خودرو از کف 40درصدی به 50درصد افزایش یافته و در عین حال هم، پیشنهاد شده تا تعرفه خودروهای با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی نیز که تاکنون 55درصد بوده؛ به 130درصد افزایش یابد.

بر اساس این تصمیم که در جلسات آتی هیات دولت نیز طرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد، تغییرات تعرفه خودرو به شرح زیر مورد جمع‌بندی قرار گرفته است:

۱- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد

۲- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی از ۴۰ درصد به ۹۵ درصد

۳- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۳۰ درصد

۴- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد

۵- افزایش تعرفه خودروهای با حجم موتور ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ سی‌سی از ۵۵ درصد به ۱۵۰ درصد

به گزارش مهر، شنیده‌ها حکایت از این دارد که این تغییرات تعرفه‌ای در دولت مخالفان جدی دارد، اما به هرحال، ۵ عضو کابینه یازدهم که اتفاقا اعضای شورای اقتصاد هم هستند، در این خصوص به توافق رسیده و تفاهم‌نامه‌ای را هم به امضا رسانده‌اند.

 

خبر تکمیلی 2مورخه 96/09/27

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه برای واردات خودروها چهار ردیف تعرفه‌ای مشخص شده است، گفت: خودروهای با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی که تاکنون تعرفه واردات آنها ۴۰ درصد بوده است از این به بعد مشمول تعرفه ۵۵ درصدی می‌شوند و در مورد خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی که تعرفه قبلی آنها ۴۰ درصد تعیین شده بود، در ضوابط جدید مشمول تعرفه ۷۵ درصدی شده‌اند.

رضایی ادامه داد: تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز قبلاً ۵۵ درصد بود که حالا ۹۵ درصد تعیین شده است و در مورد خودروهای با حجم موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی که قبلاً واردات آنها ممنوع بود، در ضوابط جدید، تعرفه ۱۳۰ درصدی مشخص شده است.بیتشر بخوانید

 

 خبر تکمیلی 3مورخه 96/10/05

به نقل از منابع آگاه تعرفه نهایی واردات خودرو مشخص گردیده است و طی آن قرار است فردا از سوی وزارت صنعت بصورت رسمی ابلاغ گردد.همچنین آقای احتشام زاد از باز شدن ثبت سفارش تا فردا خبر داد.بیشتر بخوانید

 خبر تکمیلی 4مورخه 96/10/06

 در نهایت تعرفه جدید واردات خودرو به تصویب هیت دولت رسید. برای اطلاع از جزعیات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

محمود طاهري 1396/9/27
21:11:43

اقاي يوسف بسيار زيبا گفتند" تاوان بي عرضگي مسولين كشور را بايد مردم بپردازند"

یوسف 1396/9/20
0:18:25

این احمقها چی فکر میکنند کشوری که خودرو را میسازه 25000دلار میگیره اونوقت این دزدها از ملت 80000دلار میگیرند وقاحت وبی شرمی حد واندازه ای دارد خجالت بکشین که هنوز خودرویی درحد اسپورتیج یا سانتافه نمیتونید تولید کنید بی عرضگی شما را مردم باید بپردازند

احسان 1396/8/20
18:27:0

فاتحه واردات ماشین با کیفیت رو با این قانون باید خوند

آرش 1396/8/20
10:52:53

درود خبری از جزییات طرح ابلاغی برای واردات خودرو نیست؟

آخرین مطالب