icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو جزییات قرارداد ۳ جانبه رنو، ایدرو و نگین خودرو مشخص شد

رپیس ایدرو تشریح کرد

جزییات قرارداد ۳ جانبه رنو، ایدرو و نگین خودرو مشخص شد

رپیس ایدرو:‌660 میلیون یورو در فاز اول قرارداد با رنو است برای تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو، که اولین تولید اواخر ۹۷ وارد بازار می شود. فاز دوم كه از ۲۰۱۹ شروع می شود و ۳ سال طول می کشد هنوز نهایی نشده است.

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- منصور معظمي رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران در برنامه تلويزيوني به تشريح قرارداد رنو پرداخت و گفت: در اين قرارداد ۶۰ درصد سهام مربوط به رنو و۴۰ درصد مربوط به ایران است که ۲۰ درصد مربوط به ایدروست و مابقی در اختیار بخش خصوصی (نگین خودرو) است.

به گفته وي؛در این قرارداد آمده ۳۰ درصد محصول با مسئولیت رنو باید صادر شود که شامل محصول نهایی و قطعه است.

در فاز اول دو محصول نیو داستر و نیو سیمبول در داخل کشور تولید می شود که طراحی در حال اتمام است که پس از تحویل کارهای اجرایی اغاز می شود.

معظمي ازامه داد :ورود ایدرو کاملا قانونی است طبق اصل ۴۴ دولت می تواند ۲۰ درصد سهم بازار را در گروه ۲ داشته باشد.دولت هر لحظه که بخواهد می تواند سهم قانونی ۲۰ درصدی خود را واگذار کند.سهام ۴۰ درصدی ایدرو از سال گذشته به ۲۰ درصد در زمان انعقاد قرارداد که فرداست کاهش یافته است.

وي البته به سناريوي قديمي ادغام نيز اشاره كرد و گفت: خودروساز ها برای ادامه کار چاره ای جز ادغام ندارند تا توانمندی شان افزایش یابد.

اين معاون وزير صنعت تاكيد كرد:صنعت خودرو بدون قطعه ساز مفهوم ندارد در حال حاصر ۱۲۰۰ قطعه ساز در کشور داریم.در قراردادهای خودرویی بخشی از کار خودروسازان خارجی تقویت قطعه سازان داخلی است، در قرارداد خواسته شده که باید به تعدادی از قطعه سازان برای به روز کردن و کاهش قیمت کمک کنند.

وي افزود:قراردادهای خودرویی به دلیل ماهیت شان در هیچ جا منتشر و علنی نمی شود.

معطمي اشتغال زايي اين قرارداد را حدود ۳ هزار نفر خواند و ادامه داد:

هاب تحقیق و توسعه رنو در ایران قرار می‌گیرد و تربیت نیروی انسانی ماهر و مدیران کارآمدتر از اثرات این همکاری هاست.

وي تاكيد كرد: در قبال بازاری که در اختیار می گذاریم برای ما مهم است چه به دست می آوریم.

اگر دو طرف با هم در یک چارچوب منطقی همکاری کنیم قطعا به اهداف قرارداد دست پیدا می کنیم.

معاون وزير صنعت تاكيد كرد: در این قرارداد ساخت گیربکس، شاسی و قطعات دیگر پیش بینی شده است و در قراردادی با بلژیک تولید گیربکس اتومات نیز آغاز شده است.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب