icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو رکود کامل در بازار خودرو

رکود کامل در بازار خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از رکود کامل بازار خودروی کشور در پی محدودیت عرضه و تضعیف تقاضا خبر می‌دهد. به گفته وی؛ هر چند با افزایش اندک قیمت ارز در ماه گذشته قیمت‌ها تا سه درصد بالا رفت اما این امر هم تغییر چندانی در اوضاع کنونی بازار ایجاد نکرد.

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"- سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، در توصیف فضای کنونی حاکم بر بازار خودروی کشور گفت: محدودیت عرضه خودرو که از مرداد ماه سال جاری آغاز شده همچنان بر این بازار حکمفرماست و عرضه‌ای که نیاز بازار را تامین کند، وجود ندارد.

وی افزود: مشتریان به سختی می‌توانند خودروی مطلوب و مناسب خود را پیدا کنند. علاوه بر عرضه، تقاضا هم ضعیف است و بازار در رکود کامل به سر می‌برد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در تشریح آنچه سبب کاهش تقاضا در بازار خودرو شده گفت: علاوه بر محدودیت عرضه، موضوع دیگری که امروز تعادل را در بازار خودروی کشور بر هم زده مبهم بودن وضعیت خودروهای وارداتی است. خودروهای وارداتی تا مرحله ثبت‌نام متقاضیان پیش رفته و مشخص نیست با چه قیمتی قرار است به دست مشتری برسد. 

وی افزود: از یک سال پیش وعده عرضه خودروهای وارداتی داده شده و این امر مشتریان را در معامله خودرو مردد نگه داشته است، این مشتریان بالقوه منتظر ورود این خودروها و بررسی تاثیر آن بر بازار هستند تا در صورتی که عرضه خودروهای وارداتی به کاهش قیمت‌ها می‌انجامد خودروی جدید را بتوانند با قیمت پایین‌تر بخرند.

موتمنی خاطرنشان کرد: در صورتی که خودرو مطابق با نیاز بازار تولید یا وارد شود تعادل بازمی‌گردد و بازار از رکود کنونی خارج می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در تشریح نوسانات قیمت خودرو در سال جاری گفت: از آنجا که خودرو در ایران کالایی سرمایه‌ای است و اخبار مثبت و منفی بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد، افزایش اندک قیمت ارز و ورود آن به کانال 50 هزار تومان در مهرماه قیمت‌ها را سه درصد افزایش داد. رشد اندک قیمت ارز به دلیل بروز جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد.

وی افزود: همان طور که گفته شد این افزایش نیز به دلیل نوسانات ارزی بود نه افزایش تقاضا. همچنین این افزایش قیمت هم تنها در قیمت‌های اعلامی از سوی مالکان خودرو ظهور و بروز پیدا کرده بود.

موتمنی در ادامه نوسانات قیمت چند خودرو را در طول سال جاری تشریح کرد و گفت: در کل از ابتدای سال تا کنون قیمت‌ انواع خودرو نوسان خاصی نداشته است، به طور مثال کوئیک در تاریخ 15 اردیبهشت 385 میلیون تومان و 13 مهر 338 میلیون تومان قیمت داشت. امروز 10 آبان قیمت آن 350 میلیون تومان است. خودروی 206 تیپ 3 ، در اردیبهشت 565 میلیون تومان و مهر 515 میلیون تومان قیمت داشت و امروز حدود 535 میلیون تومان است. همچنین، قیمت خودروی 207 اتوماتیک نیز در اردیبهشت 900 میلیون تومان بود، در اوایل مهر به 700 تومان کاهش یافت و امروز 740 میلیون تومان است.

برچسب ها:

بازار خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب