icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو راهنمای خرید سمند دست دوم

راهنمای خرید سمند دست دوم

راهنمای خرید خودروی سمند و معرفی نقاط ضعف و ویژگیهای و معرفی انواع سمند

یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ 1 comments

متن کامل خبر :

 

خرید خودروی دست دوم همیشه یکی از معضلات خریدران خودرو می باشد چرا که همیشه سئوالاتی در خصوص تصادفی بودن یا نیودن ، سالم بودن فنی خودرو ، سالم بودن خودرو از نظر اصالت خودرو و غیره ذهن خریدران را به خود مشغول نموده است. اما مسدله دیگری که ذهن خریدان را به خود مشغول نموده این می باشد که چه خودرویی مناسب برای خرید دست دوم می باشد.در سایت و مجلات مختلف راهنمای خرید خودروی دست دوم بسیاری به چاپ رسیده است اما همانگونه که مستحضر هستید خودروهای مختلفی در بازار وجود دارد که باید بصورت تخصصی ویژیگی های آنها جهت خرید دست دوم مورد  بررسی قرار داد و نمی توان با یک متن کلی در خصوص همه خودورها  موجود در بازار به خریدران کمک نمود.از همین رو متخصصین پردیس خودرو سعی کرده اند در این متن بصورت تخصصی خریدران را در خرید خودروی دست دوم سمند  راهنمایی نماییم.

 

 

معرفی وویژگی های خودروی سمند:

سمند یکی از تولیدات شرکت ایران خودرو می باشد که بدلیل ویژگی های خاص بین خانواده های ایرانی طرفدارن بسیار دارد. سمند خودوریی می باشد که دارای ایمنی بالایی در بین خودروهای داخلی بدلیل برخوردای از بدنه مستحکم می باشد.از دیگر ویژیگی های این خودرو صندلی های راحت طراحی شده متناسب با ویژیگی های بدن و فضای جادار برای سرنشینان جلو و عقب می باشدهمچنین این خودرو  صندوق عقب جادار که از نیاز های اساسی خانواده می باشد. را دارد. موتور این خودرو در کنار کم مصرف بودن دارای شتاب و قدرت بی نطیری در نوع خود می باشد.مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر برابر با 6.2 لیتر می باشد

.ارزان بودن قطعات یدکی و در دسترس بودن از ویژگیهای مهم سمند می باشد.

قابل ذکر می باشد خودروی سمند همانند دیگر خودورهای ایرانی دارای انوع گوناگونی می باشد که بر اساس تغییرات ظاهری و بعضا تغییرات فنی، متفاوت می باشد که ویژگیهای فوق تقریبا برای انواع سمند ها صادق می باشد.

 

معرفی نقاط ضعف سمند:

نقاط ضعف سمند مانند دیگر خودروهای داخلی زیاد می باشد از همین رو ما برخی از مهمترین ضعف های این خودرو را جهت تصمیم گیری بهتر به شما خریدران معرفی میکنیم.

ظاهر خودروی سمند از جلو در نگاه اول مشکلی  ندارد و تداعی کننده خودرهای دهه نود ائودی و بی ام و است که یک کپی برداری مبتدیانه در صنعت خودرو  می باشد. اما طرح عقب خودرو و مخصوصا چراغ عقب این خودرو بسیار زننده و چشم آزار می باشد به همین دلیل است که خود شرکت ایران خودرو از ابتدای تولید این خودور بارها چراغ و طرح عقب خودروی سمند را تغییر داده که متاسفانه هیچکدام زیبا به نظر نمی آید .کلا ظاهر این خودرو ظاهر پر هیجان و جذاب جهت جوانان نمی باشد و بیشتر برای خانواده و افراد مسن تر طراحی شده است.

یکی از ضعف این خودرو فاصله زیاد داشبورت و ضبط صوت و اداوات دیگر از کنسول میانی و دسترسی سخت به آنها می باشد.

شاسی این خودرو همان شاسی خودروی پژو 405 می باشد که کمی برای این خودرو ضعیف است زیرا خودروی سمند کمی سنگین تر از پژو 405 می باشد و همین مسئله باعث ضعف در عملکرد ترمز و استهلاک بالای ماشین می باشد.

از دیگر ضعف های سمند ضعف در طراحی ستون های جلو عقب می باشد که باعث دید کم راننده می باشد که این مسئله با اجین شدن راننده با خودرو طی مدت زمان کمی مرتفع می گردد.

از مورادی که در هنگام خرید خودروی سمند دست دوم باید دقت نمود لاستیک های جلوی خودرو می باشد زیرا بدلیل سنگین بودن خودرو باعث خرابی سیتیم تعلیق جلو خودرو گردید و باعث خوردگی لاستیک های جلو میگردد. پس باید دقت نمود که همه سطح لاستیک جلوی خودرو به یک اندازه باشد.

در کل از آنجا که از طراحی و به بازار آمدن خودرو سمند سالها گذشته و کلیه سیستمها و طراحی آن قدیمی گشته و در صنعت خودرو کشور این مسئله کاملا طبیعی می باشد.

 

نتیجه گیری

با توضیح نقاط ضعف و ویژگی های خودوری سمند، می پردازیم به بجث اصلی یعنی خرید خودرو دست دوم سمند.

در حال حاضر قیمت خودروی دست دوم سمند در حدود قیمت صفر خودرو پراید می باشد و کسانی که مسافرت برون شهری زیادی دارند یا دارای خانواده پر جمعیتی می باشند خودروی صفر پراید نیاز های آنها را بر طرف نکرده و خودروی دست دوم سمند گزینه مناسبی جهت این افراد می باشد.

از آنجا که لوازم یدکی خودروی سمند ارزان قیمت و در دسترس می باشد خرید خودروی سمند گزینه مناسبی به نظر می آید.زیرا به هرترتیب خودروی دست دوم گاها نیاز به تعمییر و تعویض قطعات دارد.ضمن اینکه اکثر تعمییر کاران کشور به تعمیر این خودرو آشنا هستند و در صورت خرابی خودرو در جاده خارج شهری ،شما مشکلی با تعمییر خودروی خود نخواهید داشت.

از دیگر مزایا این خودرو فراروانی نمایندگی های ایران خودرو در جای جای ایران و ارائه خدمات پس فروش خوب می باشد که این مزایا جهت خودرو های دست دوم بسیار حیاتی می باشد زیرا شما با خرید خودروی دست دوم قطعاً نیاز به خدمات پس فروش خواهید داشت.

همچنین جا دار بودن قسمت سرنشیان ،فضای زیاد صندوق عقب وپر قدرت بودن موتور، خودروی سمند را مناسب برای جاده درون شهری و برون شهری قرارداده است .که همین مسئله اکثر خریدران را مجاب به خرید این خودرو نموده است.

مدلهای جدید خودرو سمند(سمندEF7) مجهز به به موتور با پایه گاز سوز می باشد که بدلیل ازدیاد پمپ های گاز در جاده بین شهری هزینه سفر تا حد زیادی کاهش داده و مالکان خودرو را راضی نگه می دارد

اصطحلاک خودرو سمند نسبت به سایر رقبای ایرانی خود کمتر می باشد که این ویژگی از نکات مهم در خرید خودروی دست دوم می باشد.

با تفاسیر  مطالب بالا و تجربه بدست آمده از ابتدای تولید این خودرو مشخص می شود که خودروی سمند یک خودروی خانوادگی همراه با قیمت مناسب برای اکثر اقشار جامعه میباشد.پس شما اگر دارای یک خانواده پر جمعیت می باشد و یا به دنیال یک رانندگی بدون هیجان می باشید این خودرو مناسب شما میباشد.

 

در پایان اشاره می کنیم که از خرید خودروی سمندی  که بیش از 5 سال از تولید آن گذشته حتی الامکان خودرای فرمایید زیرا عمر مفید اکثر خودروها 5 سال می باشد که بسته به شرایط نگهداری این مقدار قابل تغییر می باشد.

 

پردیس خودرو

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

حمید 1394/2/2
8:37:41

باسلام خیلی ممنون و سپاس از مطلبتون خیلی به درد بخور بود. اما یه سوال دارم آیا واقعا مصرف سوخت سمند در هر 100 کیلومتر برابر با 6.2 لیتر می باشد که فرمودید؟!!!

آخرین مطالب