icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو راهنمای خرید خودوری هیوندای ولستر

راهنمای خرید خودوری هیوندای ولستر

معرفی خودروی هیوندای ولستر به همراه تاریخچه ساخت ،مشخصات فنی ،عکس و غیره برای کسانی که به فکر خرید این خودرو می باشند

چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ 0 comments

متن کامل خبر :

چندی است  از ورود تازه وارد کمپانی هیوندای به نام هیوندای ولستر به بازار کشورمان می گذرد..با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از این خودرو در بازار موجود نمی باشد برآن  شدیم که جهت راهنمایی کسانی که در در فکر خرید این خودرو می باشند اطلاعات کاملی از این خودرو از قبیل تاریخچه ،کشور های سازنده ،مشخصات فنی ، تجربه رانندگی و غیره را در اختیار شان  قرار دهیم تا توجه به نیاز های خود تصمیم گیری مناسب داشته باشند

تاریخچه ساخت خودروی هیوندای ولستر:

.نخستین بار در سال 2007 کمپانی هیوندای یک هاچ بک کوپه اسپرت با مشخصات خاص و و چهره جسور را به عنوان یک خودروی مفهومی به بازار معرفی کرد و پس از تغییرات جزیی در سال 2011 وارد چرخه تولید کمپانی هیوندای شد.نام ولستر از واژه velox به معنی  تردستی و یا سرعت نشات گرفته است.کمپانی هیوندای در سال 2011 جایزه دریافت بهترین طراحی به خاطر طراحی خودروی هیوندای ولستر را دریافت کرد. یکی از ویژگیهای خودروی هیوندای ولستر سه در بودن آن است .سه در بودن آن بدون  احستاب در صندوق آن می باشد. خودرو در سمت راست راننده یک در بزرک و کشیده و در سمت دیگر دارای دو در می باشد.

خودروی هیوندای ولستر قبلا در دو نوع ساده و توربو به بازار عرضه می گردیده است ولی در حال حاضر کمپانی هیوندای این دو را با هم ترکیب و با نام جدید ریمیکس لیمیتد ادیشن روانه بازار  نمود.

معرفی خودروی هیوندای ولستر

همانطور که در ابتدا عنوان شده در طراحی های خودرو ، ویژگیهای خاص در نظر گرفته شده است.یکی از ویژگیهای خودروی هیوندای ولستر سه در بودن آن است .سه در بودن آن بدون  احستاب در صندوق آن می باشد. خودرو در سمت راست راننده یک در بزرک و کشیده و در سمت دیگر دارای دو در می باشد وقتی راننده از درب خود سوار بر خودرو می شود بخاطر درب کشیده حس یک خودرو کوپه را تجربه می کند. دو درب طرف دیگر دسترسی به صندلی عقب و را بسیار راحت کرده و دیگر نیازی نیست مانند خودورهای صرفا کوپه به سختی و با بلند کردن صندلی جلو ، به صندلی عقب دسترسی داشت.طراحی خارجی آن بسیار جسورانه وزیبا می باشد بطوریکه خودروی هیوندای ولستر چهره واقعا جسور ، خشن و پرهیجان را دارد که تحسین هر ببینده ای را بر می انگیزد. در جلوی خودرو محل ورود هوا بسیار بزرگ و دو چراغ مه شکن کنار آن  و بسیار ماهرانه طراحی گردید است . در عقب خود چراغ هایی که نسبت بدنه داخل تر و سر اگزوز های کرومی که در وسط خودرو جانمایی شده واقعا زیبا و جسورانه می باشد.

فرو رفتگی های رو درپوش موتور به همراه خط های طراحی شده روی بنده بطور خطوط مستقیم و شکسته می باشد که متناسب با بدنه خودرو خشن بودن خودرو را به رخ هر بینده ای می کشد.

یکی از ویژگی های این خودرو رینگ 18 اینچی با خطوط همرنگ بدنه خودرو می باشد که  یک هارمونی بسیار زیبا بوجود آورده است.

طراحی داخلی خودروی هیوندای ولستر مانند خارج آن بسیار پر هیجان و جوان پسند می باشد.ادوات بصورت منظم و ماهرانه در وسط داشبورت جاگذاری شده است . قسمت کیلومتر و دور شمار بصورت دو بیضی در کنار هم جلوه ای خاص به داخل خودرو داده است.البته قابل ذکر مواد بکار رفته در داخل این خودرو ار دیگر مدلهای هم قیمت خود از کیفیت کمی بر خودار می باشد.

خودروی هیوندای ولستر از یک گیربکس  6 دنده دو کلاچه با دو قابلیت دستی و اتوماتیک با تعویض دنده نرم و بسیار مناسب بهره می برد.

با توجه به اینکه  خودروی هیوندای ولستر  یک خودرو کوپه می باشد فضای داخلی خودرو و صندوق عقب آن جادار و مناسب می باشد که این نشانه از طراحی هوشمندانه آن دارد.

خودروی هیوندای ولستر در نوع فول آپشن  از آپشن های متنوعی از قیبل دوربین عقب،مونتیور ،سنسور عقب و بسیاری ازآپشن های دیگر سود می برد

یکی دیگر از ویژگیهای دیگر این خودرو رنگهای در نظر گرفته شده برای این خودرو می باشد.رنگهایی از قبیل زرد ،قرمز،سبز،نارنجی ،مسی که واقعا مورد پسند جوانان می باشد.

ر است.

این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو  با قدرت خروجی 200 اسب بخار بهره می برد . همانطور که مشخص می باشد قدرت خروجی 200 اسب بخار جهت موتور 1.6 لیتری زیاد به نظر می رسد.دلیل این توربوی نصب شده بر روی این موتور می باشد که قدرت خروجی موتور را افزایش داده است.حداکثر سرعت این خودرو با این پیشرانه مطابق با اسناد خود کمپانی برابر با 200 کلیومتر می باشد. صفر تا صد این خودرو برابر با 7.7 ثانیه می باشد که برای یک خودروی هاچ بک کوپه جالب به نطر نمی رسد..همانطور که مشخص می باشد صفر تا صد این خودرو نسبت به مشخصات آن مناسب نمی باشد که این مسئله یکی از نقاط ضعف آن می باشد.مصرف سوخت خودرو برابر با 8..9 لیتر در 100 کیلومتر بصورت ترکیبی می باشد که این مقدار بسیار مناسب می باشد.

موتور 1.6 لتیری و 4 سیلندر معمولی این خودرو با قدرت خروجی 138 بخار و ومصرف 6.4 لیتر در 100 کلیومتر نوع دوم موتور این خودرو می باشد. اکثر خودروی هیوندای ولستر موجود در ایران از این پیشرانه استفاده می کند. از همین رو خودرویی که  متخصیصن پردیس خودرو آن را مورد بررسی قرار می دهند از این موتور بهره می برد.

 

تجربه رانندگی

قبل از رانندگی با این خودرو به خاطر چهره جسور و کوپه بودن خودرو حس یک رانندگی پر هیجان و اسپرت در ذهن تداعی می گردد. اما پس از روشن کردن پیشرانه خودروی هیوندای ولستر صدای مناسب باکوپه اسپرت به گوش نمی رسد .با توجه قدرت 138 اسب بخاری خودرو شتابگیری خودرو مناسب نمی باشد. تعویض دنده در این خودرو به موقع و بسیار نرم انجام می پذیرد.هندلینگ و فرمان پذیری خودرو با توجه به اصلاحات انجام گرفته در مدلهای جدید بسیار مناسب می باشد بطوریکه اگر با سرعت بالا مطمئنه در سر پیچ ها رانندگی کنید خودرو فرمانپذیری مناسب خواهد داشت و کنترل ماشین خیلی سخت نخواهد بود.سیستم تعلیق خودروی هیوندای ولستر بسیار هوشمند و مناسب می باشد بطوریکه ضربه های ناشی از دست انداز را به بدنه منتقل نمی کند.

 نتیجه گیری

در کل با موجود ظاهر اسپورت و جسورانه خودرو نباید انتظار احساس رانندگی اسپرت با یک خودرو کوپه را از این خودرو داشت . البته با وجود محدود بودن انواع خودرو در ایران و عدم حق انتخاب خریداران ، خودروی هیوندای ولستر یک خودروی زیبا با ظاهری جوان پسند با مصرف بنزین کم  می باشد که انتظارات یک خریدار ایرانی را برطرف خواهد.

خودروی هیوندای ولستر یک خودرو مخصوص جوانان و خانواده های کم جمعیت مناسب می باشد البته با توجه به قیمت آن که در حدود 120 میلیون می باشد کمتر جوانی توانایی خرید این خودرو را دارد. خانوادهای پر جمعیت و افراد مسن بهتر است سراغ این خودرو نروند .

پردیس خودرو

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب