icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو از اتخاذ تصمیمات فسادانگیز حذر کنید

هشدار انجمن واردکنندگان خودرو به وزارت صنعت:

از اتخاذ تصمیمات فسادانگیز حذر کنید

انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به جوابیه وزارت صنعت هشدار داد: از تصمیماتی که منجر به فساد می شود، حذر کنید

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- پیرو جوابیه وزارت صنعت به افشاگری انجمن واردکنندگان خودرو، این انجمن متقابلا نظر خود را اعلام نمود

پیرو جوابیه روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نشست پایان سال این انجمن با اصحاب رسانه (پیشروان دموکراسی و شفافیت)، ضمن قدردانی از عکس‌العمل سریع آن روابط عمومی به عنوان تنها واحد پاسخگوی سریع در وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مقابل حوادث، اتفاقات و رخدادها مربوط به موضوع واردات خودرو، همانگونه که در متن جوابیه وزارت صمت نیز آمده است، تخلفات حاصل از عملیات و تصمیم واحدهای ذیل وزارت صنعت، معدن و تجارت انکار نشده و صرفاً به دوره قبل تسری داده شده است. عطف به اظهارات جناب آقای عسگری مدیرکل محترم گمرک ج.ا.ایران مندرج در مصاحبه با روزنامه شماره 697 مورخ 22 اسفند دنیای خودرو، ثبت 6400 دستگاه خودرو در زمان بسته بودن سایت و خروج 2 هزار دستگاه خودرو از گمرکات به عنوان بخشی از کل و نیز اعلام مراجع نظارتی اعم از سازمان بازرسی مبنی بر وقوع تخلف و فساد، تاییدی بر اظهارات و همکاری انجمن برای کشف فساد بوده است. همچنین همانگونه که اصحاب رسانه نیز در جلسه مستحضر گردیدند انکاری بر امکان تخلف احتمالی از سوی برخی از اعضاء انجمن نیست ولیکن بیشترین تاکید بر تحذیر از اتخاذ تصمیم‌هایی است که زمینه‌ساز فساد می‌شود. به هر شکل ما به پیروی از منویات مقام معظم رهبری که در بیانات 09/02/1394 فرمودند:((مسئولان کشور، روزنامه که نیستند که راجع به فساد حرف می‌زنند. بله، روزنامه راجع به فساد ممکن است حرف بزند، من و شما که مسئول هستیم باید اقدام کنیم، حرف دیگر چیست؟ وارد بشوید، اگر بلدیم اقدام کنیم، جلوی فساد را به معنای واقعی کلمه بگیریم.)) باید اقدام اساسی و اجرایی پیش از وقوع فساد انجام دهیم.

از آنجاییکه از ماه‌های پایانی سال 1395 بعد از تصمیم غیرکارشناسانه از سوی مراجع دولتی استدلالهای مختلف مبنی بر مفسده‌انگیز بودن این موضوع مبنی بر حذف گری‌مارکت و پس از آن بسته‌شدن سایت ثبتارش برای شرکت‌های نمایندگی توسط این انجمن به طور مکرر تذکر داده شد و مورد تاکید قرار گرفت ولیکن عدم توجه کافی و به موقع و همچنین عدم توجه به مکاتبات و درخواست‌های این انجمن حاصلی جز ایجاد سوء جریان و انحراف از حسن انجام امور و از ایجاد قلم‌های طلایی در آن وزارتخانه را در پی نداشت.

لذا انعکاس موضوع و یا اظهار یک مورد در کنفرانس خبری از باب ایجاد شفافیت و تشویق در پیگیری همچنین تاکید بر مطالبات این انجمن از بابت توجه به نظرات تخصصی در راستای تسهیل در انجام امور و مبارزه با مفاسد بوده و یقیناً مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اکثر عزیزان مشغول در آن وزارتخانه معظم از خدوم‌ترین و پاک‌دست‌‌ترین آحاد این کشور می‌باشد ولیکن عدم تامل و توجه به تحذیر دلسوزان حاصلش چیزی جز ایجاد زمینه برای مفاسد نخواهد داشت. امید است کلیه معاونت‌های مرتبط با موضوع واردات خودرو همانند روابط عمومی سازمان پاسخگوی مطالبات این انجمن باشند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب