icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو نقدی بر تولید بی رویه خودروهای چینی در داخل

نقدی بر تولید بی رویه خودروهای چینی در داخل

سئوالی که پیش می آید این است که چرا باید بازار خودروی داخلی را دو دستی به شرکت های چینی واگذار کرد

یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

 

 

 

 

 

پردیس خودرو: این روزها تولید کنندگان داخلی خودرو برای عقد قرار داد تولید خودروها چینی از یکدیگر سبقت گرفته و بدون توجه به عواقب آن یکی پس از دیگر اقدام به تولید محصولات چینی می کنند.سئوالی که پیش می آید این است که چرا باید بازار خودروی داخلی را دو دستی به شرکت های چینی واگذار کرد . آیا محصولات بی کیفیت چینی می توانند نیاز های داخلی را برطرف کرده و ایران را از واردات خودرو بی نیاز کند و یا برعکس با تولید این خودرو های نه چندان باداوم باید تا ابد محتاج قطعات یدکی این خودرو ها باشیم و سالانه میلیون ها دلار برای خرید این قطعات به بازار چین تزریق کنیم.

مگر نه اینکه وظیفه تولید کننده این است که هر روز به فکر نوآوری و خلق ایده های جدید باشد و سعی در رفع نیاز های خود از بازار داخلی باشد .پس چرا تولید کنندگان بزرگ خودروی داخلی فقط به فکر استفاده از تکنولوژی کشورهای دیگر هستند و بدنبال لقمه آماده می گردند که این لقمه معمولا از طرف چینی ها برای ما آماده شده است.

این رویه ای که تولید کنندگان ما پیش گرفته اند کار به جایی نخواهد برد و مطمئنا باعث پیشرفت صنعت خودرو نخواهد شد و بلعکس باعث می گردد که وابستگی ما به کشورهایی نظیر چین بیشتر گردد.

البته و صد البته که این مسیر از نظر سود آوری برای تولید کنندگان داخلی بسیار مقرون به صرفه می باشد ولی آیا تولید کنندگان داخلی که از نظر قانونی شدیدا حمایت می شوند فقط باید به فکر سودآوری باشند؟

برچسب ها:

خودروی چینی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب