icon-sign ورود / ثبت نام

نقد و بررسی نقد و بررسی هیوندای , ولستر , مدل 2014 تا 2017

هیوندای , ولستر , مدل 2014 تا 2017

نقد و بررسی خودرو : دیدار با هیوندای ولوستر 2016 !

1396/4/4

قلم پردیس خودرو : در میان تمام کلاس هایی که برای یک محصول در نظر گرفته می شود ، خودروهای کوپه در میان جوانان از محبوبیت و توجه ویژه ای برخوردارند . هیوندای نیز با اشراف به این حقیقت ، هر بار با اعمال تغییراتی بر روی ظاهر محصولات خود در این سلف در صدد جذب جوانان و برانگیختن حس شور و شعف در آنان می باشد .

 

ولوستر بیش از هر فاکتور دیگری ، این ظاهر اغواگر و جذاب خود را عهده دار چشمان کشیده و نافذ خود است . جلو پنجره بزرگ با خطوط افقی ، چهره ی این هیوندای جذاب را عریض تر نشان می دهد . برخلاف چراغ های زاویه دار جلوی آن ، چراغ های مه شکن به صورت دایره ای شکل طراحی شده اند و در قاب مثلث مانندی قرار گرفته اند تا هماهنگی در تمام اجزای سپر حفظ شود . جلوی پنجره ی ولوستر با قاب کرومی براق و درخشانی که در شب نمای خاصی را به خود اختصاص می دهد ، احاطه شده است . دنباله ی چشمان درشت ولوستر تا روی بدنه ی آن ادامه یافته و این چراغ ها ، اولین المانی است که شما را به سمت این خودرو جذب می کند . خط عمیقی که از زیر چراغ های جلو شروع شده و در گوشه ی قالب کشیده ی مه شکن ها ادامه می یابد ، برجنبه ی اسپرت خودرو تاکید می کند و به نمای جلوی آن جلوه ی منحصر به فردی بخشیده است . اگر از نمای کنار به این خودرو نگاه بیاندازیم باز هم این خطوط بدنه است که در دید اول توی چشم می زند . شیب ملایمی که در طراحی نمای ظاهری یاریس چشم نوازی می کند ، سبک اسپرت گونه ی این مدل را در ذهن پررنگ تر می سازد .

 

با باز کردن درب خودرو ، و در اولین نگاه ، تعدد دکمه ها ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد ، ولی به مرور زمان به آنها نیز عادت خواهید کرد . طراحی خلاقانه ی داشبورد موجب شده تا امکانات و آپشن های بیشتری ، نه تنها بر روی داشبورد میانی ، بلکه بر روی فرمان و درب خودرو قرار گیرد . فرمان به طرز شگفت آوری خوش دست طراحی شده است و تسلط راننده برروی امکانات تعبیه شده را به راحتی امکان پذیر می کند . یک صفحه نمایشگر لمسی در ابعاد متوسط و متعادلی در میان داشبورد ، توسط دکمه های زیادی احاطه شده است .

 

خطوط عمیق و متعددی در طراحی داخلی کابین به چشم می خورد که اگر همه ی آنها را دنبال کنیم در آخر به دکمه ی مهم استارت می رسیم ! جایی که همه چیز از آنجا آغاز می شود . با لمس کردن این دکمه ، پیشرانه ای 1.6 لیتری 4 سیلندر آن شروع به کار می کند . این موتور با یاری از سیستم توربوی خود می تواند توان این خودروی اسپرت را به 201 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه برساند و گشتاوری برابر 264 نیوتن متر را در 1750 دور در دقیقه تولید کند .

 

یکی از جالب ترین امکاناتی که بر روی این مدل تعبیه شده است ، سیستم صوتی هوشمندی است که می تواند صدای اگزوز را با بیشتر فشار دادن پدال گاز ، در این مدل تولید کند . حال اگر تمام خصیصه های فنی این هیوندای جذاب را با صدای خاص و هیجان انگیزی که از اگزوز آن شنیده می شود در کنار یکدیگر تصور کنیم ، بعد اسپرت آن خود به خود نمایان می شود . وجود چنین تجهیزاتی ، حس یک خودروی مسابقه را به خوبی در راننده القا می کند و شور و شعف را در رانندگی با آن به مرتبه ی عالی می رساند . در کنار این امکانات ، صندلی های اسپرتی به چشم می خورند که از چرم پوشیده شده و طراحی منحصر به فردی را به خود اختصاص داده اند .

 

تمام قدرت و توان ولوستر با گیربکس 7 سرعته ی اتوماتیک آن به چرخ های جلو انتقال می یابد . در کنار این جعبه دنده ، امکان تعویض دنده به صورت دستی ، اعمال حرکات حرفه ای از جمله دریفت و درگ را برای علاقه مندان به خودروهای اسپرت ممکن ساخته است .

 

اگر فکر خریدن این خودرو به سرتان زده است ، بد نیست نگاهی هم به امکانات و تجهیزات ایمنی آن بیاندازید که صدالبته هیوندای چیزی را دراین زمینه جا نگذاشته است . ترمز ها به صورت دیسکی و در کنار کمک ترمز های BA ، توقف ولوستر را سرعت می بخشد . برای کاهش صدمات احتمالی هنگام تصادفات ، 6 کیسه هوای متفاوت برای سرنشینان این خودرو در نظر گرفته شده است . اگر ولوستر را یک خودروی خیابانی و اسپرت می دانید ، بنابراین چرخ های آن نیز در دایره ی توجه شما قرار خواهند گرفت . در کنار تایرهای 18 اینچی آلیاژی که به صورت استاندارد بر روی این مدل تعبیه شده است ، چرخ های 17 اینچی دیگری نیز با طراحی منحصر به فردی در لیست تجهیزات سفارشی آن جای گرفته اند .

 

نکات مثبت :

  • نمای ظاهری اسپرت و چشمگیر
  • توان بالای پیشرانه و یارای توربو
  • گیربکس اتوماتیک با اهرم تعویض دنده ی دستی

نکات منفی :

  • استفاده از سیستم توربو و نیازمندی به توجه ویژه

نویسنده :

1396/4/4