icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین بررسی مشخصات فنی ام جی GS ، مهمان دورگه ی ایران !

بررسی مشخصات فنی ام جی GS ، مهمان دورگه ی ایران !

comments 7 1396/4/4

 

قلم پردیس خودرو : زمان زیادی است که خودروهای آسیایی زمام بازار ایران را بدست گرفته اند و دیگر جایی برای خودروهای اروپایی باقی نگذاشته اند . در این میان کمتر خودرویی انگلیسی یافت می شود که در لیست خودروهای وارداتی مجاز قرار گرفته باشد . با این وجود ، یک کمپانی دورگه ی چینی  انگلیسی ، خود را در این لیست گنجانده و توانسته با ورود به بازار ایران شهرت و آوازه ی لایقی را نصیب خود کند . ام جی ، کمپانی خوش نامی است که از همان بدو ورود توجه خیلی ها را به خود جلب کرده و با تاکید بر اصالت انگلیسی خود ، جای پای خود را در بازار محکم کرده است. ام جی GS ، شاسی بلند جدیدی است که برای پیروزی در میدان رقابت ، می بایست خودرهای محبوب و قدرتمندی چون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان را کنار بزند .

 

برای مقابله با اسپورتیج و توسان ، ظاهر زیبا اولین فاکتوری است که ام جی می بایست به آن بپردازد . در نمای جلویی ، GS از خطوط اریب و جذابی بر روی سپر استفاده کرده است و چراغ ها نیز متناسب با این خطوط ، قرار گرفته اند . تمام انحناهای روی سپر به آرم چشمگیر ام جی منتهی می شوند و در یک نگاه کلی ، ظاهر مدرن و گیرایی را در ذهن ما تداعی می کنند . طراحی چراغ های مه شکن کاملا بدیع بوده و عمق خاصی را به چشمان این مدل بی نظیر بخشیده است .

 

در نمای عقب ، همین اعمال تکرار شده و از این جهت نیز برای رویارویی با کیا و هیوندای ، حرفی برای گفتن دارد . نمای کناری بسیار ساده طراحی شده و آنچنان که باید چشم نواز نیست . اسپورتیج در این زمینه عملکرد بهتری را از خود نشان داده و از خطوط و شکست های بیشتری بر روی بدنه ی خود بهره می برد . تفاوت رنگ میان بدنه و سقف این خودرو ، از نکات مثبت در طراحی آن به شمار می رود .

 

با باز کردن درب خودرو ، وارد دنیایی مدرن و جذابی خواهیم شد که ام جی برایمان تدارک دیده است . تمام آپشن های روی داشبورد به رنگ مشکی و قرمز طراحی شده است و با نظم خاصی در کنار هم قرار گرفته اند . تعدد دکمه ها ممکن است کمی گیج کننده باشد ، اما به آن عادت خواهید کرد .

 

سادگی در طراحی سرعت سنج در بین این همه شلوغی و شکست ، چشم نوازی می کند . برای روکش صندلی ها از چرم استفاده شده است و بعد اسپرت این خودرو را تکمیل می کند . یک صفحه نمایش لمسی نیز برای دسترسی راننده به امکانات تعبیه شده ، در بالای داشبورد میانی قرار داده شده است .

 

شاسی بلندها یکی از پرکاربردترین خودروها برای مسافرت های جاده ای به شمار می روند و به همین منظور ، خودروسازان فضای زیادی از این خودرو را به صندوق عقب اختصاص داده و قابلیت های متعددی را برای افزایش این فضا در نظر گرفته اند . یکی از این توانایی ها ، امکان جمع شدن آسان صندلی های عقب آن است ، که سفری بی دغدغه را برای شما امکان پذیر می کند .

 

یکی دیگر از عواملی که سفری راحت و سرشار از آرامش را برای شما به ارمغان می آورد ، سیستم تعلیق و خصوصیات آیرودینامیکی یک خودرو می باشد . لازم به ذکر است که مدیا موتورز ، نمونه ی دو دیفرانسیل این خودرو را به فروش می رساند و نسخه ی دیفرانسیل جلوی آن در بازار ایران عرضه نخواهد شد . در این صورت ، می توانید با ام جی به هر جایی که می خواهید سفری کنید . جاده های بارانی و لغزنده ی شمال ، یا شاید هم جاده های خاکی و ناهموار کوهستانی ، هیچ محدودیتی برای شما بوجود نخواهند آورد .

 

در زمینه ی پیشرانه ، ام جی کاملا متفاوت با رقبا عمل کرده و از یک موتور توربو شارژر 2 لیتری 4 سیلندر بهره برده است . این در حالی است که اسپورتیج ،  توسان  ، و یا حتی تویوتا راو4 ، با یک پیشرانه ی 2.5 لیتری 4 سیلندر با توان تولیدی 170 اسب بخار در این میدان می تازند . این پیشرانه ی توربوشارژر ، توان بیشتر و متعاقبا مراقبت بیشتری را نسبت به سایر رقبای خود می طلبد . قبل از صحبت در مورد جعبه دنده و دیگر سیستم ها اجازه دهید کمی این موضوع را شفاف سازی کنیم . به بیان دیگر ، اگرچه توان تولیدی این موتور بسیار بیشتر از رقیبانش است ، که فاکتور بسیار وسوسه کننده ای نیز می باشد ، ولی استفاده از توربوشارژر احتیاج به نگهداری ویژه ای دارد و باید همیشه حواستان به آن باشد ؛ در غیر اینصورت ، زودتر از موعد خرج روی دستتان می گذارد .

 این شاسی بلند چابک ، تنها در 8.6 ثانیه از صفر تا صد شتاب می گیرد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی به صدی 8.3 لیتر می رسد . موتور آن نیز در 5000 دور در دقیقه ، 220 اسب بخار و در بین 2500 تا 4000 دور در دقیقه ، 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند . یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک دو کلاچه ، این پیشرانه را همراهی می کند . 

 

در طی نمایشگاه مشهد ، این خودرو رونمایی شده و قیمت نهایی آن 142 میلیون تومان اعلام شده است . این کمپانی ، بی شک یکی از بهترین مدل های این کلاس را روانه بازار کرده است و به خوبی نشان داده که می تواند رقیبان کهنه کار خود را از میان بردارد و پیروز میدان شود .

 

ویژگی های این خودرو در یک نگاه :

  • پیشرانه ی 2.0 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر
  • توان تولیدی 220 اسب بخاری در کنار گشتاور 350 نیوتن متری
  • فرمان برقی
  • تودوزی چرم ضد عرق و لغزش
  • دارای 6 کیسه هوای کامل
  • چرخ های آلومینیومی 18 اینچی
  • دارای سیستم کمکی ایستایی در سربالایی و سیستم نگهدارنده در سراشیبی
  • تنظیم نور چراغ ها متناسب با شیب جاده
  • صفحه نمایش لمسی 8 اینچی
  • مصرف سوخت 8.3 لیتری در هر 100 کیلومتر
  • دو دیفرانسیل
  • طراحی کاملا انگلیسی

user-img

نویسنده :

comments 7 1396/4/4
تجربیات کاربران
arrow-jou تجربیات کاربران در خصوص خودروی ام جی , GS , 2015 تا 2017

امتیاز کاربران به :خودرو ام جی , GS , 2015 تا 2017

  • طراحی و زیبایی
    0
  • مصرف سوخت
    0
  • راحتی سرنشین
    0
  • امکانات و قابلیت ها
    0
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    0

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

Amirali 1398/12/23
10:58:18

من زیر بارون ماشینم خراب شد و جعبه فیوزش سوخت اول که با یه یدک کش کشیدمش رو قسمتی که یدکیشو می کشی ماشین شاسیش کج شد من موندم و یه شاسی کج آخه چجوری بفروشم بگم فقط شاسیش کج شد

Navid 1397/11/20
0:55:9

دقت کنید این ماشین بعد 40000 کیلومتر قطعاتش شرو می کنه به خراب شدنو هیچ قطه یی نداره و فروشنده ها سعی می کنن به انداختن ماشین و فقط می خوان از سرشون وا کنند . فقط تا کارکرد 40000 تا ماشین کار می کنه . دقت کنید تا مثل من گول نخورید .بعد تحقیق زیاد اینو متوجه شدم. یه خورده مرام داشته باشیم و‌تو‌فروش ماشین فقط نخواینم‌ماشینو از سرمون وا کنیم.

nourizad 1397/7/9
14:5:45

جدا از همه مشکلات که عرض کردم دردسر تعویض روغن که فیلترش گیر نیومد و وای بحال اینکه قطعات دیگش اگه به جایی می خوردم یا اتفاقی می افتاد جرات نمی کردم ببرمش بیرون حالا هم که با قیمت ارزون فروختم لنتاش حتی با وجود قیمت بالاش گیر نمی آد الان دوستم که ماشینو بهش دادم هی داره می گه این چیه بهم انداختی اینو همه جا پخش می کنم که مسئولای مدیا یه فکری بکنن بابا مردمو اینقد تو دردسر نندازین.

armia 1396/12/11
12:38:59

من همین خودرو رو داشتم عذاب بود برام نه قدرت داشت نه اینکه اس یو وی بود و تو خاکی و گل و برف همیشه گیر می کرد با وجود اینکه اسم اس یو وی روش بود اما ام جی جی اس رو با نصف قیمت خریدم همه جیزش تکمیله قطعاتش تو بازار فراوونه سرعتش از سدان ها بالاتره و هیچ وقت سابقه نداشته تو گل گیر کنم فقط خواهش می کنم یه بار سوار ام جی بشید تا لذت خودروی درجه یک چینی رو درک کنید و باج الکی ندید اگرم بخوام بفروشم فقط 5 میلیون پایین قیمت بدم سریع می برنش با توجه به قیمت ارزونی که خریدم دیگه چه اشکالی می مونه می تونید به کلینیک ام جی مراجعه کنید تا بفهمید چقد قطعه فروشاش زیادن

محمدرضا 1396/12/5
15:3:55

من اول خریدم از شانس بدم به مشکل گیربکس برخوردم اما حالا که با این قیمتای نجومی ماشین دارم سوار ماشین دوستام میشم دارم میفهمم که ام جی بهترین انتخاب چون بعد سوار شدن اون دیگه نمیشه ازش دل کند . مدیا هم جدیدا واقعا قطعات و خدماتشو بهینه کرده .

farid 1396/6/27
0:28:31

تعمیر انواع خودروهای ام جی .. mg 3 mg gs . mg 6 . mg 55 در کلینیک ام جی . وقتی از همه جا نا امید شدید مطمثن باشید با مشکل شما را حل م ی کنیم

arsalan 1396/5/2
0:41:4

صفر نخرید من جی اس سفید 2016 رو با کارکرد پایین و بدون مشکل و رنگ مجبور شدم با قیمت 132 ملیون بفروشم که الان طرح تابستانه مدیاموتور 2017 رو با همون شکل و مشخصات فنی و آپشن 172 ملیون می فروشه آخه خودتون قضاوت کنید کودوم ماشینی این اختلاف قیمت رو داره . مقصر صد در صد رو سیاستای غلط و خود بزرگ بینانه ی مدیا موتورز در قبال مشتری می دونم .

مشخصات فنی
مشخصات فنی خودروی ام جی , GS , 2015 تا 2017

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده ام جی
کشور تولید کننده چین
نام و مدل خودرو ام جی GS
نمایندگی فروش در ایران مدیا موتورز

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه شاسی بلند
کلاس اتومبیل J segment
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر 4500/1855/1675
فاصله دو محور 2650 میلیمتر
وزن 1642 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 235/50 R 18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 235/50 R 18

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور 1995 cc
نوع موتور بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک 55 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 217 اسب بخار از دور 5000 تا 5300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 350 نیوتن متر از دور 2500 تا 4000 دور در دقیقه

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
تعداد دنده (جلو) 6
محور محرک چهار چرخ محرک

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب بازوهای چندگانه مستقل
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمان الکتریکی (EPS)

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت 208 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 8.69 ثانیه
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 8.3 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
استاندارد ایمنی
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دارای 6 ایربگ (2 عدد جلو، 2 عدد جانبی جلو، 2 عدد پرده ای) در 10 نقطه
سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری (ESP)
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی الکتریکی ترمز (EBA) - اتصالات ISOFIX برای صندلی کودک - کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع - قابلیت بسته شدن اتوماتیک شیشه ها و سانروف با قفل نمودن درب های خودرو (Lazy Lock
سیستم فرمان و هدایت پذیری سیستم کنترل ترمزها بر سر پیچ (CBC)
نوع غربیلک قابلیت تعویض دنده از روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه هوا برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی و تصویری سیستم رادیو پخش Arkamys با 6 بلندگو و صدای 3بعدی و اتصال iPod , Aux , USB, Bluetooth و دارای حافظه داخلی - کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستمهای مولتی مدیا قابلیت تغییر رنگ نشانگرهای پشت آمپر مطابق با حالت گیربکس (Sportymeter) - صفحه نمایش لمسی 6/1 اینچی با قابلیت کنترل امکانات رفاهی داخل خودرو
سیستم صندلیهای جلو تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و تنظیم گودی کمر دستی - تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت
سیستم صندلیهای عقب تنظیم زاویه صندلی های عقب - صندلی های عقب با پیکربندی 4:6 و قابلیت جمع شوندگی کامل - 3 عدد پشت سری صندلی های عقب
سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی، جمع شونده و دارای گرمکن - آینه دید عقب الکتروکرومیک (ECM)
سیستم شیشه ها دارای گرمکن شیشه عقب - تیغه های برف پاک کن Boneless
سیستم های سقف سانروف برقی - ریل های سقف نقره ای رنگ - آنتن کوسه ای (Shark Fin)
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو زنون - قابلیت تنظیم ارتفاع خودکارچراغ های جلو - شیشه شوی چراغ های جلو - دارای سنسور روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو (Auto Light) - چراغ های خوش آمدگویی (Welcome) و بدرقه - چراغ های روشنایی روز (Day Light)
سیستم روشنایی عقب چراغ های مه شکن جلو و عقب - چراغ های LED عقب
سنسورهای پیش فعال سیستم Start/Stop جهت بهینه سازی مصرف سوخت - سیستم اندازه گیری فشار باد لاستیک ها (TPMS) - سیستم ورود بدون کلید (Key less) - استارت دکمه ای (Push Button Start)
سیستم های کمک رانندگی ترمز دستی الکتریکی (EPB) - قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی (Autohold) - سیستم کنترل خودرو در سراشیبی (HDC) - کروز کنترل - سنسور پارک عقب - دوربین دید عقب با راهنمای پارک حساس به زاویه فرمان
سایر تجهیزات

محدوده گارانتی :

محدوده گارانتی 5 سال یا 150000 کیلومتر
قیمت روز

ام جی , GS

آخرین بروز رسانی: 1396/3/15

قیمت نمایندگی

162,000,000 تومان

آخرین بروز رسانی: 1396/3/15

قیمت قیمت بازار

167,000,000 تومان

مطالب مرتبط