icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین بهترین مرکز تعمیر برق خودروی تهران کجاست؟

بهترین مرکز تعمیر برق خودروی تهران کجاست؟

comments 0 1401/3/18

در تمامی خودروهای امروزی سیستم الکتریکی یا قسمت برق ماشین مهم‌ترین نقش را درحرکت خودرو ایفا می‌کند. یک ماشین توسط برق روشن می‌شود و بسیاری از آپشن‌های یک ماشین به نیروی الکتریکی یا برق وابسته است، ازاین‌رو امروزه خدمات برق خود را از اهمیت زیادی برخوردار هستند. با توجه به این‌که الکتریسیته نقش مهمی در کارکرد عادی و روان خودروها ایفا می‌کند، بنابراین تمام قطعات مربوط به برق خودرو باید به‌طور مرتب بررسی شود تا مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد برطرف شود. این مقاله شامل نکات مهی در رابطه با تعمیر برق خودرو است که با خواندن آن اهمیت این خدمات برای خواننده روشن خواهد شد.

آشنایی با اجزای برقی یا الکتریکی یک ماشین

به‌طورکلی، برق خودرو از دو بخش اصلی تشکیل‌شده است، بخشی که فقط برق مصرف می‌کند، مانند انژکتور و بخشی که وظیفه تأمین انرژی خودرو را بر عهده دارد. اغلب خدمات برق خودرو نیز در دسته تعمیر این قطعات قرار می‌گیرند. .این اجزا شامل قطعاتی مانند باتری، دینام، سیم‌پیچ، سیم، شمع، مدار، فیوز، کنترلر و غیره می‌شود. هرکدام از قطعات نام‌برده شده نقش کلیدی در برق خودرو ایفا می‌کنند و مشکلات آن‌ها می‌تواند عملکرد خودرو با اختلال روبه‌رو می‌کند.

خدمات برق خودرو

خودروهای مدرن برای ارائه عملکرد بی‌نقص به‌شدت به سیستم‌های الکتریکی وابسته هستند. عدم کارکرد هرکدام از قطعات الکتریکی آن‌ها می‌تواند باعث ازکارافتادن خودرو شود. به همین دلیل خدمات برق خودرو چک آپ اجزای الکتریکی ماشین هر از گاهی لازم است. تعمیر برق خودرو نیاز به تخصص و دانش فنی بسیار بالایی دارد زیرا قسمت برق حساس است و در صورت هرگونه اشتباه در تعمیر آن احتمال به وجود آمدن خطرات جدی وجود دارد. به همین جهت لازم است که انجام خدمات تعمیر برق ماشین به افراد حرفه‌ای و فنی سپرده شود. خدمات برق خودرو شامل موارد زیر است:

  • تعمیر استارت ماشین
  • تعمیر دینام ماشین
  • انژکتور ماشین
  • چراغ‌های ماشین
  • راهنما، بوق و برف پاکن ها
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی
  • سیستم پخش
  • تعویض فیوزها و قطعات الکتریکی
  • سیم‌کشی

 

 

خدمات تخصصی  برق خودرو اتوشناس

این شرکت با بهره‌گیری از دانش متخصصین و خدماتی که ارائه می‌دهد به‌خصوص در حوزه برق خودرو توانست تندیس رضایت‌مندی مشتری را از آن خود کند و به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌رو در زمینهٔ خدمات جامع خودرو نقش مهمی در خدمات‌رسانی به جامعه را داشته باشد.

خدمات سیم‌کشی خودرو

تعمیر سیم‌کشی خودرو یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که توسط متخصصین برق خودرو انجام می‌شود. با توجه به این‌که همه وسایل نقلیه برای تغذیه اجزای الکتریکی به منبع تغذیه یا نوعی باتری نیاز دارند، یک اشتباه در سیم‌کشی می‌تواند باعث سوختن، خرابی باتری و حتی آتش‌سوزی در ماشین شود. در واقع با سیم‌کشی مناسب می‌توان این انرژی موردنیاز را به قسمت‌های کاملاً متفاوتی هدایت کرد. سیم‌کشی یکی از مهم‌ترین خدمات برق خودرو به‌حساب می‌آید و باید به‌صورت اصولی انجام شود در غیر این صورت خطرات زیادی را برای ماشین به همراه خواهد داشت.

اهمیت خدمات برق خودرو

منبع تغذیه خودرو انرژی لازم برای عملکرد عادی سیستم گرمایش و سرمایش خودرو را تأمین می‌کند. همچنین می‌توان از استارت برقی خودرو برای روشن شدن ماشین استفاده کرد یا چراغ‌های خودرو را روشن کرد، سیستم صوتی را روشن کرد، ارتباط بین کامپیوتر و سایر قطعات را برقرار کرد و .... همه این‌ها وابسته به سیستم الکتریکی هستند و بدون برق و الکتریسیته ماشین یک جسم بی‌روح است. از همین رو اهمیت تعمیر برق خودرو نمایان می‌شود و باید به آن دقت زیادی شود.

چه زمانی به خدمات برق خودرو نیاز هست

ممکن است سؤال بسیاری از افراد باشد که چه زمانی به خدمات برق خودرو نیاز است. خوشبختانه بسیاری از مشکلات مربوط به برق ماشین خیلی زود خودشان را نمایان می‌کنند، اما این به این معنی نیست که آن‌ها را تا زمانی که خودرو را با اختلال روبه‌رو می‌کنند نادیده بگیریم. در پایین به مهم‌ترین مواردی که در آن به خدمات برق خودرو نیاز است آورده شده است.

1. روشن نشدن موتور

موتور برای راه‌اندازی به نیروی الکتریکی نیاز دارد. اگر موتور شما به‌درستی استارت نمی‌زند، این می‌تواند نشانه خرابی باتری، دینام یا مشکل الکتریکی نامربوط دیگری باشد. دینام خودرو باید به‌خوبی با باتری شما کار کند تا سیستم الکتریکی خودرو شارژ شود. دینام خراب‌شده مطمئناً از بسیاری جهات روی ماشین تأثیر می‌گذارد. این مشکلات می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که به خدمات برق ماشین نیاز است و باید در اسرع وقت مشکل پیگیری شود.

2. خرابی باتری

خیلی وقت‌ها ممکن است مشکلات برق ماشین مربوط به خرابی باتری باشد. باتری‌ها معمولاً چهار پنج سال عمر می‌کنند و بعدازآن باتری عمر مفید خود را از دست می‌دهد. اگر عمر باتری طولانی نباشد و عملکرد باتری با اختلال روبه‌رو شود باید به‌صورت کارشناسی مشکل بررسی شود. نصب باتری روی یک ماشین دیگر و اطمینان از سلامتی آن آسان‌ترین راه برای اطمینان از خراب نشدن باتری است. اگر باتری خراب نباشد حتماً مشکلات داخلی اعم از سیم‌کشی و... وجود دارد که در این صورت به خدمات برق خودرو نیاز است.

3. عدم کار کردن چراغ‌های جلو و سایر چراغ‌ها

چراغ‌های ماشین شما یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که نشان از خرابی برق ماشین را می‌دهند. اگر سیستم الکتریکی خودرو خراب باشد، ممکن است متوجه شوید که چراغ‌ها نورشان کم می‌شود و کم‌کم دارند خاموش می‌شوند. چراغ‌های کم‌نور نشان‌دهنده نقص در شارژ و ولتاژ پایین سیستم است. مقصر این اتفاق می‌تواند باتری فرسوده سیم‌های شل یا خرابی تسمه دینام باشد. اگر چراغ‌های چک موتور در صفحه کیلومتر روشن نشوند به این معنی است که یک مشکل جزئی یا عمده در خودروی وجود دارد که نیاز به تعمیر برق خودکار دارد. چراغ چک موتور یک چراغ نشان‌گر نقص است که توسط کامپیوتر موتور خودرو نشان داده می‌شود که مشکلی وجود دارد.

4. سوختن بیش‌ازحد فیوزها

جعبه‌فیوز ماشین برای جلوگیری از اضافه ولتاژ و اتصال کوتاه طراحی‌شده است. فیوزها مدارها را می‌شکنند و سیستم‌های الکتریکی آسیب‌پذیر را از کشیدن جریان بیش‌ازحد محافظت می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است فیوز بدون دلیل بسوزد. اگر این امر غیرعادی باشد و یا هم‌زمان هر دفعه چند فیوز باهم بسوزند نشان از خرابی سیستم برق ماشین دارد و به خدمات تعمیر برق خودرو نیاز است.

5. احساس بوی سوختگی

بوی سوختگی پلاستیک یا عایق الکتریکی در زمان رانندگی و زمان روشن شدن ماشین خطرناک است و نشان از خرابی و وجود اتصال می‌دهد که در این صورت لازم است که در اسرع وقت به مشکل رسیدگی شود. در غیر این صورت خطرات جدی به همراه خواهد داشت. بوی سوختگی نشانه قطعی نقص الکتریکی یا اتصال کوتاه است و در این مواقع فوراً به خدمات برق خودرو نیاز است.

خدمات برق خودرو با اتوشناس

همیشه انتخاب یک مرکز تعمیرات برق خودرو باید از اولویت بالایی به دلیل حساسیت برق خودرو برخوردار باشد. اتوشناس با کادری مجرب و پیشرفته آماده ارائه خدمات برق خودرو برای انواع ماشین‌های ایرانی و خارجی است. تمام‌کارهای مربوط به تعمیر برق خودرو توسط کادری مجرب و حرفه‌ای در کم‌ترین زمان ممکن قابل انجام است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات این مجموعه وب سایت اتوشناس به آدرس  https://autoshenas.com/ مراجعه کنید یا برای مشاوره رایگان با شماره 02145267 تماس بگیرید.

برچسب ها:

رپرتاژ
user-img

نویسنده :

رپرتاژ

comments 0 1401/3/18
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط