icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین جیلی ، در دست بم خودرو ! بررسی مشخصات فنی جیلی GC6 ،

جیلی ، در دست بم خودرو ! بررسی مشخصات فنی جیلی GC6 ،

comments 2 1396/5/24

قلم پردیس خودرو : درصد قابل توجهی از خودروهایی که هر روز شاهد تردد آنها در خیابان های شهرمان هستیم ، به محصولات متنوع و ارزان قیمت چینی مربوط می شود . این دسته از خودروها که ردپای آنان در همه ی کلاس ها به چشم می خورد ، از بدو ورود مورد توجه خیلی ها قرار گرفته اند ، که در این بین ، کمپانی هایی چون لیفان و جیلی ، از جایگاه ویژه ای برخوردارند . شرکت جیلران موتور با پذیرفتن نمایندگی کمپانی جیلی در ایران ، توانست محبوبیت چشمگیری را از آن خود کند و به فروش خوبی دست یابد . در نقطه ی مقابل ، شرکت بم خودرو قرار دارد که  با نگاه به تاریخچه ای که از خود بر جای گذاشته است ، متوجه فراز و نشیب هایی که این کمپانی از سرگذارنده است ، می شویم . این کمپانی ، پس از موفقیت در تولید خودروی محبوب و با کیفیت فولکس واگن ، دیگر نتوانست به این دوران طلایی بازگردد و با تک ستاره ای در کارنامه ،  به راه خود ادامه می دهد . در حال حاضر جیلی ، تنها گزینه ی روی میز بم خودرو  محسوب می شود که می تواند آینده ای روشن را برای این کمپانی به همراه داشته باشد . جیلی GC6 خودروی خانوادگی بحث برانگیزی است که مسئولیت تولید آن ، بر خلاف انتظارات ، به بم خودرو سپرده شده است . این شرکت نیز فرصت را غنیمت شمارده و قصد عرضه ی این محصول در دو مدل دستی و اتوماتیک را به بازار ایران در سر می پروراند .

 

 

 قیمت این خودرو ، از فاکتورهایی است که رقیبان آن را در این بازار مشخص می کند . خودروهایی چون برلیانس H330 و یا حتی رانا ، با توجه به قیمت 40 تا 50 میلیون تومانی جیلی ، می توانند با این مدل به رقابت بپردازند . با توجه به گستره ی قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است ، نباید انتظار یک پیشرانه ی قدرتمند را از این کمپانی داشته باشیم . با این وجود ، سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی این مدل در سطح بسیار خوبی است . قلب تپنده ی این خودرو ، قدرتی برابر 108 اسب بخار به آن می بخشد و گشتاور آن را به 146 نیوتن متر می رساند . این موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر ، حجمی به گنجایش 1498 سی سی را به خود اختصاص داده است .

 

 از نظر ایمنی نیز می توانید به جیلی اعتماد کنید ! در کنار چندین کیسه هوای مختلف برای سرنشینان جلو ، ترمز ABS و EBD نیز در این مدل تعبیه شده است . این اقدامات در کاهش تصادفات احتمالی بسیار موثر بوده و از جان شما محافظت می کنند . در کنار امنیت ، رفاه و آسایش سرنشینان نیز لحاظ شده است . بدین منظور ، یک سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD در کنار صفحه نمایش 7 اینچی در این خودرو اعمال شده است . صندلی های جیلی به صورت برقی تنظیم می شوند ، که این امر در اکثر خودرهای رده بالا نیز به چشم می خورد . استفاده از روکش چرم برای صندلی های جیلی ، علاوه بر زیبایی ، بر سطح کیفی این خودرو نیز افزوده است .

 

 برخلاف سایر خودروهای ساخت وطن ، بر رو ی بدنه ی این مدل خطوطی به چشم می خورند ؛ خوشبختانه ، طراحان جیلی متوجه تاثیر چشمگیر انحناهای بدنه بر روی دید مشتریان شده اند و توجه خود را بر روی این قسمت معطوف ساخته اند . با نگاهی موشکافانه ، متوجه عمق جذابیت در چشمان این چینی خوش خط و خال می شویم ، که تاثیر بسزایی بر زیبایی ظاهری این خودرو گذاشته است . ادامه یافتن پنجره های مشبک تا قسمت پایینی سپر خودرو ، حقه ی جالبی برای افزایش نمای اسپرت در این مدل بوده است . متاسفانه ، این نمای فوق العاده در عقب خودرو تکرار نشده است و چراغ ها ، باز هم بدون شکست و به صورت منحنی طراحی شده اند .

 

 در نمای داخلی خودرو ،‌ دیگر خبری از یک داشبورد شلوغ و گیج کننده نیست و شما شاهد یک کابین منحصر بفرد و در عین حال بسیار ساده خواهید بود . طراحی فرمان نیز در بوجود آوردن چنین جلوه ای از خودرو بی تاثیر نبوده است ؛ آرم زیبا و آبی رنگ جیلی در میان سیاهی چرم فرمان ،‌ خودنمایی می کند . برای ایجاد تناسب بیشتر میان اجزای داخلی کابین ، صفحه نمایش ، ساعت ، دکمه های تنظیم کننده و سرعت سنج ها نیز به رنگ آبی اقیانوسی طراحی شده اند . با نگاهی دقیق تر ، متوجه حضور رنگ نقره ای نیز در این میان می شویم ، که  تاکیدی بر بعد لاکچری جیلی به شمار می رود . در کنار تمام خصیصه های مثبت این خودرو ، باید همچنین در نظر گرفت که اصالت این خودرو به کشور چین برمی گردد و ساخت آن در ایران صورت می پذیرد . بنابراین ، خرید چنین خودروهایی با کمی تامل همراه است . با این حال ، امید است این خودرو بتواند همانند سایر محصولات چینی ، فروش خوبی را برای خودروسازی بم به همراه داشته باشد .

user-img

نویسنده :

comments 2 1396/5/24
تجربیات کاربران
arrow-jou تجربیات کاربران در خصوص خودروی جیلی , GC6 , مدل 1396

امتیاز کاربران به :خودرو جیلی , GC6 , مدل 1396

  • طراحی و زیبایی
    8
  • مصرف سوخت
    8
  • راحتی سرنشین
    9
  • امکانات و قابلیت ها
    9
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    10

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

علی 1394/7/26
16:21:25

بابا ازاین خودروی چینی دیدید یه محصول روز اروپایی باسه سطح کارگر بیارید اون موقع تو بوق تبلیغات خود بدمید من راننده کامیون هستم یه ماک مال زمان جنگ جهانی دوم داشتم با اون اوضاع ام خوب بعداش یه ماشین چینی دنگ فنگ گرفتم واقعا کم کم داشتم به گدایی میافتادم

حسام 1396/3/29
18:27:1

کاش یکم کیفیت داشتن.باپیش پرداخت های کم به مردم میفروشن بعد سود کلان روش میکشن. وخرجاش هم بالاست .تو رو خدا نخرید این چینی ها که مونتاژ داخلن اصلا بدرد نمیخوره

مشخصات فنی
مشخصات فنی خودروی جیلی , GC6 , مدل 1396

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده جیلی
کشور تولید کننده چین
نام و مدل خودرو جیلی GC6
نمایندگی فروش در ایران خودروسازان بم

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه
کلاس اتومبیل
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر
فاصله دو محور
وزن
تعداد فضای سرنشینان
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور
نوع موتور
تعداد سیلندرها
تعداد سوپاپ ها
آرایش قرار گیری سیلندرها
محل قرار گیری موتور
سیستم سوخت رسانی
ظرفیت باک
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده
تعداد دنده (جلو)
محور محرک

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق
تعلیق جلو
تعلیق عقب
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمان

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت
استاندارد آلایندگی
استاندارد ایمنی
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )
سیستم های پایداری و کمک راننده
سیستم های امنیتی و حفاظتی
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوع
سیستم صوتی و تصویری
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلو
سیستم صندلیهای عقب
سیستم آیینه ها
سیستم شیشه ها
سیستم های سقف
سیستم روشنایی جلو
سیستم روشنایی عقب
سنسورهای پیش فعال
سیستم های کمک رانندگی
سایر تجهیزات

محدوده گارانتی :

محدوده گارانتی
قیمت روز

جیلی , GC6

آخرین بروز رسانی: 1397/7/2

قیمت نمایندگی

69,900,000 تومان

آخرین بروز رسانی: 1397/7/2

قیمت قیمت بازار

75,000,000 تومان

مطالب مرتبط