icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین معایب اچ سی کراس:چرا نباید اچ سی کراس بخریم

معایب اچ سی کراس:چرا نباید اچ سی کراس بخریم

comments 44 1397/3/2

اگر قصد خرید خودرو در رنج قیمت 50 تا 60 میلیون را داشته باشید با انواع و اقسام محصولات چینی و ایرانی مواجه خواهید شد که تصیمم گیری شما را دچار مشکل خواهد کرد چرا که همگی این گزینه دارای رنگ و لعاب خوب و همچنین سر شار ازآپشن های گوناگون هستند. اما خودروی اچ سی کراس یکی از گزینه های محتمل شما خواهد بود چرا که اولا این خودرو توسط ایران خودرو بعنوان بزرگترین تولید کننده خودرو کشور عرضه شده و قاعدتا از محاسن بیشتری نسب به رقبا برخودار خواهد بود .دوما توانایی خرید یک خودروی ارزان قیمت اتوماتیک را برای شما مهیا خواهد کرد.اما باید بدانید این محصول جدید ایران خودرودر حقیقت محصولی مشترک با کمپانی دانگ فنگ چین می باشد که در کنار محاسن انگشت شمار از معایب گوناگونی هم برخودار است .ما در این مقاله سعی کرده ایم که معایب اچ سی کراس را به شما معرفی نماییم تا با چشمانی باز به سراغ این محصول شتر گاو پلنگ بروید.

تاریخچه

کمپانی دانگ فنگ که لقب یکی از بزرگترین خودروسازان چین را یدک می کشد در ابتدا در تولید محصولات سنگین فعالیت داشت . اما پس از مدتی این کمپانی چینی در اقدامی مشترک با سیتروئن فرانسه اولین محصول سواری خود با نام سیتروئن الیزه را وارد بازار چین نمود.دانگ فنگ در سال 2011 اولین محصول سواری با برند خود با نام S30 را بر پایه پلت فرم همان سیتروئن الیزه طراحی و تولید کرد. سپس نسخه هاچ بک این خودرو را با نام H30 را روانه بازار نمود و در سال 2016 ( 1396) با تغییرات جزیی و تغییر ارتفاع چند میلیمتری H30 کراس را با همکاری ایران خودرو وارد بازار ایران نمود.

1-اچ سی کراس ؛یک کراس اور نیست

1-اچ سی کراس ؛یک کراس اور نیست

در مقاله نقد و بررسی اچ سی کراس عنوان کردیم که واژه کراس به ابزار تبلیغاتی محصولات چینی در داخل ایران بدل شده تا با این حربه بتوانند محصولات هاچ بک را بعنوان یک کراس اور بفروش برسانند. در حقیقت چینی ها با اضافه کردن چند پلاستیگ سیاه رنگ بی ارزش و افزایش تنها چند میلیمتری ارتفاع خودرو که اغلب بدلیل اضافه شدن ریل سقفی روی می دهد ،واژه کراس را به نام اصلی خودرو اضافه نموده و خودرو را بعنوان یک کراس اور تمام عیار و با قیمتی بسیار بالاتر بفروش می رسانند. برای مثال خودروی هاچ بک برلیانس H320 تنها با استفاده از این حربه و تبدیل شدن نام این خودرو به برلیانس کراس  توانست در کمتر ساعت چند بفروشی عجیب دست یابد .البته در دیگر کشور جهان نظیر فرانسه با رنو ساندروی استپ وی از این حربه استفاده شده است اما از واژه کراس برای فریب خریدران استفاده نمی کنند .اچ سی کراس هم مانند تمامی موارد فوق یک هاچ بک به معنای واقعی بود و به هیچ وجه این خودرو را بعنوان کراس اور اشتباه نگیرید.

2-ظاهر تاریخ گذشته

2-ظاهر تاریخ گذشته

نیازی به تفکر در خصوص ظاهر اچ سی کراس نیست چرا که طراحی این محصول کاملا ناپخته و خام بوده و به هیچ وجه نمی توانید ما بین اجزای ظاهری این محصول هارمونی خاصی بیابید.از دیگر نقاط ضعف اچ 30 کراس  در نمای جانبی کامل مشهود است چرا که بدنه این خودرو از عقب به جلو دارای شیب بسیاری بوده و این خودرو از نظر ظاهری تبدیل به یک ترمز گیر درب اتاق یا همان گوه ای شکل کرده است.

چراغ های عقب این خودرو هم که به هیچ وجه با دیگر عناصر ظاهری هماهنگی ندارد و  دارای زیبایی خاصی نیست.البته طراحان H30 کراس سعی کرده اند به سبک محصولات ولوو چراغ عقب را در روی ستون و تا سقف امتداد دهند که بسیار ناشیانه این کپی برداری را انجام داده اند.

3-موتور تاریخ گذشته

3-موتور تاریخ گذشته

اکثر محصولات چینی موجود در بازار ایران از موتور های مناسب و تقریبا بروزی برخودار بوده و بعضا به سیستم پرخوردان یا همان توربو مجهز شده اند.اما ایران خودرو برای اچ سی کراس موتور بسیار قدیمی و نام آشنای TU5 که بر روی  بسیاری از محصولات ایران خودرو از قبیل پژو پارس ،206 و رانا  نصب شده است ، برای این خودرو استفاده کرده است.این موتور 1.6 لیتری قادر به تولید 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن بر متر می باشد.حتما از خود می پرسید که این موتور بر روی 206  عملکرد مناسب داشته است اما باید بدانید 206 حدود 176 کیلو گرم سبک تر از اچ 30 کراس بوده و همچنین طراحی آئرودینامیکی 206 کاملا مهندسی و حساب شده می باشد.این هم بخاطر داشته باشید که تاریخ مصرف این موتور سالهاست که گذشته و چه  بر روی 206 و چه بر روی اچ سی کراس کاملا غیر منطقی است.

4-گیربکس تاریخ گذشته

4-گیربکس تاریخ گذشته

این روزها استفاده تبلیغاتی از کمپانی مشهور "آیسین" در محصولات چینی کاملا مرسوم شده است." آیسین "شرکتی ژاپنی و سازنده جعبه دنده های مختلف می باشد که در بسیاری از خودروهای برتر جهان از جمله سیتروئن و دی اس بکار گرفته شده است. اما برخی از خودروسازهای چینی به منظور تبلیغات به سراغ محصولات قدیمی این شرکت رفته و جعبه دنده های تاریخ گذشته این شرکت را در محصولات خود بکار می گیرند. جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته H30 کراس از همین قبیل بوده که در سال 2004 تولید آن در شرکت آیسین متوقف شده است.

5- استاندارد ایمنی نا مشخص

5- استاندارد ایمنی نا مشخص

همانطور که بارها تکرار کرده ایم ،ایمنی خودرو در تمامی نقاط جهان جزو اصلی ترین گزینه خریداران بوده و از همین رو برندهای معتبر دنیا و بعضا حتی برندهای چینی برای ایمنی بیشتر خودرو، بارها و بارها محاسبات انجام می دهند تا بتوانند در تست های ایمنی سربلند بیرون آیند. اما اچ سی کراس در هیچ یک از تست های موجود در جهان و حتی موجود در چین شرکت نکرده و مشخص نیست که ایمنی این خودر چگونه است. البته باید گفت نسخه سدان این H30 کراس از موسسه تست تصادف CNCAPچینی 3 ستاره ایمنی دریافت نموده اما هیچ آثاری از تست هاچ بک این خودرو در همین موسسه موجود نیست. البته ایران خودرو و دانگ فنگ به منظور ایمنی این خودرو را به مواردی چون 4 کیسه هوا و سیستم های کمکی ترمز مجهز نموده اند اما باید خاطر نشان شویم که مهندسی سازه خودرو از اصلی ترین موارد ایمنی یک خودرو محسوب می گردد.

کلام آخر

موراد فوق که بعنوان معایب اچ سی کراس عنوان کردیم شاید در ایران و برای خریداران خیلی مهم نباشد چرا که بدلیل شرایط حاکم بر بازار ایران و نبود رقابت، بسیاری از اقشار جامعه مجبور به خرید خودروهایی از این دست بوده و موارد ذکر شده نمی تواند مانعی بر سر راه فروش اچ سی کراس محسوب شود. اما دانستن معایب یک خودرو می تواند بر نحوه استفاده شما از این خودرو تاثیر گذار باشد  و علاوه برعمر بیشتر خودرو باعث خواهد شد که متوجه شوید که با یک خودرو تاریخ گذشته غیر ایمن طرف هستید.

user-img

نویسنده :

هومن زمانی

comments 44 1397/3/2
دانگ فنگ

دانگ فنگ

خودرو H30 Cross

  • طراحی و زیبایی1
  • مصرف سوخت4
  • راحتی سرنشین5
  • امکانات و قابلیت ها4
  • ارزش خرید3

امتیاز کل

3

تجربیات کاربران
arrow-jou تجربیات کاربران در خصوص خودروی دانگ فنگ , H30 Cross , مدل 1395 تا 1396

امتیاز کاربران به :خودرو دانگ فنگ , H30 Cross , مدل 1395 تا 1396

  • طراحی و زیبایی
    7
  • مصرف سوخت
    7
  • راحتی سرنشین
    8
  • امکانات و قابلیت ها
    8
  • ارزش خرید نسبت به قیمت
    8

شما هم می توانید تجربه خود را ثبت کنید

تجربه خود را اضافه کنید
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

مهدیار 1398/4/15
1:30:51

کلی بگم ۲ سال داشتم عالی بود

صادق 1397/11/29
14:49:26

سلام به همه بعد از مگان اتومات ده ماهه اچ سی خریدم خیلی عالیه هیچ ضعفی نداره خدمات نمایندگی برای اچ سی عالی هست و تنها ضعفی که داره با اینکه صندلی راننده رو تا آخر اوردم پایین ولی برای لم دادن به کنسول وسط یکم راحت نیست ولی بقیش از مگان هم بهتره باتشکر

علیرضا 1397/8/24
18:7:27

ممنون بخاطر این آنالیز ناپخته وبی معنی.شما انگار از توی اروپا این مطالب رو نوشتین.

هومن 1397/5/31
13:2:56

با سلام به همه؛ دوستای عزیز واقعا جای تاسف داره که تو ایران برای آشغالهای اروپا (که بازاری ندارند) و اشغال ترهای چینی که خودشون هم سوار نمیشن وقت گرانمایه خودتونو میگیرید. اصلا ارزش فکر کردن نداره . تو ایران باید ماشین رو که خریدی حالا هر چی که تونستی بخری نهایتا 5 سال سوار شی بعد بفروشی یکی دیگه بخری . آخه اگر اینها خودروساز بودن بعد از 40 سال بازار انحصاری که در اختیار داشتن یه چهارچرخ بدرد بخور تولید میکردن ، نه اینکه مونتاژ کار ، چینی ها و اروپایی ها بشن اونم چه ماشینهایی . دست آخر اگر خوردوساز داخلی به فکر مردم بود ، نه سود سرشار خودش از آشغال فروشی ، حداقل ماشین های به روز آلمان و ژاپن رو میاورد مونتاژ میکرد. ....شما هم اینقدر خودتونو اذیت نکنید.... امیدوارم روزگارتون خوش و خرم باشه (یاعلی)

فراز 1397/5/1
19:52:31

یکسال داشتم. پیشنهاد می کنم اصلا نخرید. خدایی از لحاظ جلوبندی و تعادل خوب بود ولی از هر لحاظ دیگر افتضاحه. مصرف خارج از شهر خوب ولی مصرف داخل شهر بالای ۱۵. با کولر روشن تاخیر گاز خیلی زیادو حرکت بسیار کندی داره. حتی گاهی باید یا کولر و خاموش کنی یا مسافر را. ولی ظاهر خوب و نسبتا جاداره

سعید 1398/1/20
3:7:20

من یک سال و خورده ای هست این ماشین رو دارم. به قیمتش بسیار عالیه و بسیار شرف داره به 207 اتوماتی که 20 تومن هم باید بیشتر بابتش پول بدی. مصرف شهر 10 و جاده 6.5 ، جادار و راحته، گیربکس نرم و خوبی داره و سریع معکوس می کشه و حس رانندگی خوبی بهت میده، سیستم صوتی 4 باند و 2 توییتر داره که قابل قبوله، 90 درصد قطعاتش (غیر از بدنه) با 206 و رانا یکیه و اصلا مشکل قطعه نخواهید داشت، جلوبندی کمی خشکی داره که دلیل اصلیش رینگ اسپرت 16 اینچ و فاق کوتاه لاستیکه

سوال 1397/3/7
1:25:24

سلام دوستان کدوم رنگ این ماشین بیشتر بهش میاد لطفا راهنمایی کنید...خودم از رنگ نارنجی متالیکش خیلی خوشم اومده رنگ شادیه و به اچ سی هم خیلی میاد اما از عواقبش می ترسم شما دوستان نظرتون چیه؟؟

صدف 1397/3/1
19:2:54

من 9ماهه که اچ سی کراس دارم و 13000 تا باهاش کار کردم،، نسبت به قیمتش امکاناتش عالیه و پیشنهاد میکنم بخرید. هییییچ موردی هم نداره. اینکه میگن ماشین بدنش سنگینه و سرعتش کمه و .... هیچ مشکلی برای رانندگی نداره. فقط دقت کنید موقع رانندگی در سطح شهر باید روی حالت O/D باشه گیربکس. این خیلی نکته مهمیه. چون اگر عادی باشه ماشین انگار به زور حرکت میکنه

مرتضی شاه محمدی 1397/3/1
8:45:52

مطلب بالا درباره معایب اچ سی کراس، کاملا مغرضانه نوشته شده، من این ماشین رو مدتی هست خریدم و واقعا از امکانات فوق العاده، طراحی داخلی زیبا، جاداری، نرمی و راحتی و سواری عالی ماشین لذت میبرم... ضمنا توجه کنید قیمت این ماشین زیر ۵۰ تومنه. اگه قصد خرید دارید تا گرون نشده اقدام کنید مطمئنا پشیمان نخواهید شد.

مریم 1397/2/25
22:54:49

سلاااام من میخاممم این ماشین رو خریداری کنم . واقعا این ماشین خوبیه؟ اذیت نمیکنه؟ چون خانم هستم و برام مهمه

اچ سی دار 1397/5/6
11:0:39

سلام. بنده از 96/04/04 اچ سی رو خریدم و همچنان دارم . از این ماشین خیلی راضی هستم و از نظر ایمنی که انقدر میگن تست ایمنی نداده ، باید بگم از همه ماشین های خانواده پژو ایمنیش بالاتره همچنین از L90 هم ایمنیش بالاتره به این دلیل که من از جاده منحرف شدم و رفتم توی شانه خاکی واز اونجا به پایین جاده افتادم در ارتفاع 1/5 متری ماشین هیچیش نشد و حتی من و سرنشین ها یه کوچولو هم آسیب ندیدیم . از نظر تعادل در پیچ ها هم نمره خوبی رو داره و به راحتی میشه توی سرعت بالا کنترلش کرد . تا الان هم هیچ مشکل و نقص فنی نداشتم و فقط و فقط سرویس های دوره ای رو به موقع انجام دادم. الان توی ترافیک سنگین این تهران که هر روز میرم سرکار و میام خیلی اعصابم راحت شده و اینقدر پا درد نمیگیرم بخاطر کلاچ و ترمز . امکانات رانندگی در حالت جاده برفی رو هم در زمستان گذشته چک ک ردم فوق العاده بود و اصلا ماشین لیز نمیخورد و به راحتی سربالایی که پر از برف بود رو می رفت . در کورس هم در سربالایی باید دنده را روی مد 2 بگذارید تا به راحتی بالا بیایید و از بقیه جلو بزنید و جا نمونید . کولرش هم عالی خنک میکنه . حتما به آب ماشین رسیدگی کنید و نگذارید نشتی داشته باشه سرویس دوره ای رو به موقع انجام بدید ماشین قشنگ ده سال بدون مشکل کار میکنه

امین 1397/2/20
7:6:31

والا من پژو ۴۰۵.پارس.۲۰۶ داشتم و اچ سی کراس از همه اینها سر تر بوده. نمیدونم بعضی ها با مطالبی که هیچ مدرکی براش ندارن شروع به خراب کردن یه ماشین میکنن. چرا خودمون رو گول میزنیم ماشین های چینی از ماشین هایی که خودمون تولید میکنیم سر تره. با پول اچ سی میتونی یه دنا یا یه پارس بخری. خدایی دنا همون سمند و سمند هم یه ماشین....... معلوم نیست که از کجا اومده و چطور بازار رو به دست گرفته. خلاصه اگه اچ سی کراس تاریخ مصرف گذشتس خب ماشین های ایرانی که طراحیشون بر میگرده به خیلی سال ها قبل پس اینا چی هستن.

امير 1397/2/17
14:45:9

من 5 ماهه دارم اين ماشينو طراحيش از ال نود و ساندرو كه خيلي بهتره،راحتيش هم همينطور،بابت موتور هم همه جا قطعاتش هست.گيربكسش خيلي خوب عمل ميكنه به موقع دنده ميده و نرم تعويض دنده ها انجام ميشه،از لحاظ جلوبندي و سيستم تعليق هم خوب عمل ميكنه خلاصه دوستاني كه ميخوان بخرن به شايعات توجه نكين از كسايي كه دارن سوال كنين

نصيري 1397/2/10
19:55:4

سلام اگراين خودرو تاريخ مصرفش تمام شده واز رده خارج است چرا ميفروشيد وچطور شماره گذاري در کشور ما اجازه تردد ميدهدوبه چه دليل جهت مصرف برايش مجوز صادر ميشود بالاخره قراراست که ما جهت استفاده ازاين اتومبيل به خيروبرکت برسيم ياکلاه سرهم بزاريم

sunmartin 1397/2/1
21:36:38

خرید خودوری چینی با هر نام و شکل و ظاهر خرید اشتباه و دور از منظق است اگر ذره ای اطلاعات خودوریی و مکانیکی داشته باشید هیچگاه بسراع هیچ مدل یاز خودورهای چینی نمیروید اچسی ملقب به آمبولانس هم بدترکیب ترین خودوری چینی است که کیفیت مواد بازیافتی بدنه و تریم داخلی آن از دور داد میزند من کیفیت ندارم اطفا خودتان را گول نزنید ایران به آزمایشگاه آزمون و خطای خودورسازان چینی مبدل شده البته با هزینه خریداران ایرانی

ناشناس 1398/5/2
6:31:19

باشه ما آمبولانس سوار میشیم شما تخم مرغ سوا شید.

رامین 1397/1/9
13:6:28

سلام این ماشین به اندازه قیمتش ارزش داره و با توجه به موتور ، جعبه دنده ، گیربکس و آبشن هاش قطعا از ساندرو و ام وی ام ،ال نود و 207 اتومات بهتر است....

میثم 1396/11/23
16:9:11

من سمند داشتم و تجربه خودرو سنگین و کم شتاب اما راحت ونرم رو داشتم البته نکه با. تنبلی مشکلی نداشتم ولی به نسبت راحتیش میارزید الانم اگه پول داشتم اچ سی رو میخریدم حتی اگه تنبل باشه اما دیگه شرایط چکی ایرانخودرو ظرفیت نداره و نقدش هم 45 تومن شده که موجودی نداره و تو بازار آزاد به 50 تومن هم رسیده که من پولم نمیرسه. این قیمت هم مثل ساندرو برای این خودرو زیاده ولی نه انقدر که ساندرو گرونه.... 60 ملیون اگه داشتم یه جک j5 اتومات کارکرده ورمیداشتم یا یه آوانته تمیز

معین 1396/11/22
10:51:42

نسبت به قیمتش عالی هستش؛ اگه هم ۶۰ تومن پول برای ماشین کنار می ذاشتم؛بین ساندور و اچ سی همین اچ سی رو بازم انتخاب می کردم

علی 1396/11/20
20:46:48

باعرص سلام به همه دوستان من یه دستگاه اج سی دارم که حدود۹۰۰۰کیلومتر باهاش رفتم نسبت به خودروهای داخلی مثل ۲۰۶ سورن جی ال ایکس وپارس که داشتم خیلی نرمتر بی صدا تر شیک تر مخصوصا داخل اتاق وامکانات بیشتری داره فقط این چندماه ایرادی که داشت لرزش زیاد مخصوصا موقع حرکت وسرعت بالای ۸۰ بودلاستیکهای خارجی انداختم درست نشدجلوبندیشم ایراد نداره بلاخره یه نمایندگی توی شیراز عیبش روگرفت واونم تاب کله ای رینگها بود درخواست دادم رینگ ازتهران اومد ولی بازم تاب داشت اخرش یه دست رینگ خارجی اسپورت انداختم ایراد برطرف شد این مشکل رومطرح کردم اگه سایر دوستان به چنین مشکلی برخوردند ایراد ازرینگهای خودروشون هست عزت زیاد

مجتبی 1396/11/19
16:8:59

دوستان سلام میخواستم بدونم آیا این ماشین فقط با دنده اتومات تولید میشه یا دنده دستی هم داره؟

محسن 1396/11/10
14:10:44

سلام دوستان من الان هشت ماهه که این ماشین رو خریدم سوختش خیلی بالاست کلا سوختشون بالاست یا ماشین من مشکلی داره؟

fara 1396/11/5
0:14:51

سلام ادمین جان از این مطلب شما من به این نتیجه رسیدم که هیچی ملاک نیست جز آرم رنو ، همه نظراتشون نوشتن خوشبختانه خواننده میتونند خودشونقضاوت کنند.

سعید 1396/10/30
22:22:13

دوستان در نظر داشته باشید وزن این خودرو نسبت به رانا و پارس و۲۰۶اس دی با همین موتور ۳۵کیلو اختلاف داره ضمنا ضریب دنده گیربکس و ضریب درگ خودرو بسیار مهم هست پس اختلاف ۲۰۰کیلوی با ۲۰۶هاچبک که با موتور ۱۳۰۰سیسی عملکرد خوبی داشت ملاک مقایسه نیست راه میرفت مقایسه خوبی نیست

مهدی 1396/10/26
20:5:19

سلام .من کلی راجع این ماشین تحقیق کردم خودم فنی هستم و۲۰۷ اتومات مدل ۹۰ دارم .یه دونه اچسی کراس ثبت نام کردمچون ۲۰۷ جادار نیست گیربکسش هم اذیت میکنه . به نظر من ماشین خوبیه با این قیمت.

بهنام 1396/9/28
23:14:46

ببینید دوستان عزیز،من قول میدم کسایی که دارن این ماشینو تخریب میکنن،حتی پراید سایپا رو هم ندارن که سوار بشن و معنی و مفهوم خودرو رو بدونن،بنده به خاطر شغلم مجبورم که زود زود ماشین عوض کنم،بنده یکبار اچ سی گرفتم و همونم سند زدم و نگه داشتم که زیر پام برونمش،بسیار راحت و دلنشینه سواریش،به جرات میگم که از ال ممد و ساندرو خیلی سره،اونیم که داره با این مقاله مزخرفش ذهن خریدارو تخریب میکنه،بهتره یکم واقع بینانه به مسآله نگاه کنه،داداش تو رنج 45 تومن بهترینه،اونی که 60 تومن داره هیچ وقت نمیاد سمت اچ سی،ولی قشر متوسط مث من،بهترین خودرو هستش واسش،تو این مدت اصلا ناراضی نیستم ازش،فقط مشکل مونتژی دارن که اونم بیرون بدین یه استاد کار براتون حل میکنه،مثل بالانس و ریگلاژ دراش داداش اگه راست میگی تایید کن بزار همه بخونن،البته اگه اون بالا سری هات اجازه بدن

فراز 1396/10/15
22:16:59

بخدا اچ ۳۰ من اینقدر عیب داره، دیوونم کرده! خیلی ها هم راضی هستن. ولی من اصلا. ۷۸۰۰ کار کرده. غیر از جلو بندی ماشین همه چیزش مشکل داره. توایران ماشین کاملا شانسی است.

مجید خادمی 1396/9/11
18:11:18

با تشکر از نویسنده محترم باید عنوان کرد که همه آنچه گفته شده کاملاٌ صحیح است اما از دید منفی عنوان شده و به عنوان عیب آورده شده است. یعنی فقط نیمه خالی لیوان را توضیح داده است. اینکه کمپانی چینی از واژه کراس سوء استفاده کرده کاملا صحیح است اما از شخص معمولی با کمترین اطلاعات در مورد خودرو می‌تواند با یکبار دیدن این محصول به سایز آن پی ببرد و نیازی نیست که از روی اسم آن قضاوت کند. در مورد ظاهر باید گفت که خودرو شاید از لحاظ استانداردهای جهانی هارمونی را رعایت نکرده باشد اما از دید بسیاری از مردم در مقایسه با دیگر خودروهای داخلی، خودروی زیبایی محسوب می‌شود. خصوصا داخل کابین که به نظر شخصی من بسیار زیباتر از خودروهای دیگر از جمله ساندرو می‌باشد. اما به واقع ظاهر خودرو چیزی سلیقه‌ای است و هیچ استانداردی نمی‌تواند همه سلیقه‌ها را راضی کند. در مورد موتور این خودرو باید توجه داشت که ما در ایران زندگی می‌کنیم و هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو نسبت به قیمت خرید آن بسیار بالا می‌باشد. پس استفاده از موتور فوق که در هرجایی لوازم یدکی آن به وفور یافت می‌شود و بعلت همین وفور کسی نمی‌تواند بیشتر از قیمت واقعی بفروشد، یک حسن است نه یک عیب. هر کسی که حداقل یکبار ماشینش در ایران خراب شده باشد می‌داند که تهیه لوازم یدکی خصوصا در مورد موتور خودرو چه کار اعصاب خردکنی است. در مورد وزن و قدرت موتور باید گفت که موتور اصلی این خودرو در چین هم با همین میزان قدرت تولید می‌شده است و آنچه ایران خودرو برای این محصول به کار برده کاملا هم قدرت موتور اصلی است. در مورد گیربکس باید گفت که در کشور ما بروی تمامی خودروها تولید داخل از گیربکس قدیمی استفاده می‌شود و این بخاطر همان قطعات یدکی است. پس اینکه این گیربکس قدیمی است برای ما ایرانیان حسن بزرگی است که به راحتی بتوانیم قطعات یدکی اش را خریداری نماییم. توجه داشته باشید که روی گارانتی ایران خودرو چندان نباید حساب باز کرد و در نود درصد مواقع بدلیل نبود قطعات، خود مصرف کننده قطعات را از بیرون تهیه می‌کند. در مورد ایمنی هم باید گفت که داشتن چهار کیسه هوا و چهار ترمز دیسکی در ظاهر بسیار خوب به نظر می رسد گر چه واقعا بدنه این خودرو ضعیف ساخته شده است. حالا خواننده این مطلب آنچه نویسنده محترم گفته را در کنار آنچه بنده حقیر گفته ام بگذارد و خود تصمیم بگیرد. نکته آخر و مهمترین نکته که هیچکس به آن توجه نمی‌کند اینست که نباید این خودرو را با ساندرو یا ساندرو استپ وی مقایسه کرد (گرچه در همین مقایسه هم اچ سی دارای محاسن زیادی است) زیرا ساندرو بیش از پانزده میلیون تومان گرانتر از اچ سی است و مقایسه این دو با هم کمی بی انصافی است. اگر قصد مقایسه باشد می‌تواند مثلا با 206 اتومات یا پارس مقایسه کرد که حدود فقط سه میلیون تومان اختلاف قیمت دارند. و براستی در مقایسه با این دو خودرو اچ سی واقعا سربلند بیرون می‌آید. پس کسی که 60 میلیون دارد که برای خودرو هزینه کند گزینه‌های بسیاری از نوع دست دوم وجود دارد که بسیار بهتر از ساندرو می‌باشد. اچ سی یک خودرو اتومات برای قشر ضعیف است که اکثراً بهترین خودرویی که سوار شده اند پارس بوده است. با تشکر از توجه شما

مهمان 1396/9/10
22:14:40

نویسنده محترم. کراس ربطی به کراس اور نداره.... در پشت یعضی از ماشین های ولو که حالت هاچبک-استیشن دارند هم کراس نوشته شده. کراس اور داستانش متفاوته

امید 1396/9/1
14:24:55

سلام این ماشین به اندازه قیمتش ارزش داره در مورد چینی صحبت نکنید همه ماشین های ایران چینی هستن. در مورد ظاهر هم باید بگم سلیقه ای هست الان زاپن ماشین تویوتازده خیلی هم زشت شبیه مگسه 200 میلیون قیمتشه خیلی هم میخرن چون سلیقه ای هست.شتابش کمه چون موتور برای این بدنه نیست وسنگینه. مونتاژ تو ایرانه مثل سایر ماشین های مونتاژ نباید زیاد انتظار داشته باشید امکاناتش خوبه اگه پول بیشتر دارید استیپ وی بخرید ولی اگه 45 تومن دارید ماشین خوبیه

ابی موسوی 1396/8/20
19:21:14

با سلام و درود بر همه دوستان،، من چند ماه میشه که این ماشین را خریده ام،،چند وقته که شیشه سمت شاگرد به سختی بالا و پایین میشه،، آیا دوستان دیگر هم به چنین مشکلی بر خورده اند؟ یا مال من فقط اینطور در آمده

مجتبی 1396/11/1
1:40:13

سلام برو پیش باطری ساز برات "رله شیشه بالابر" نصب کنه. احتمال زیاد با این روش مشکلت حل میشه. فکر نکنم بیشتر از 20 تومن خرج داشته باشه.

علي 1396/8/18
0:14:31

سلام دوستان بنده ٢٠ روز هست كه اين ماشين رووتحويل گرفتم و ماشين قبلي هم كه داشتم ٢٠٦ sd بود از لحاظ موتوري كاملا با ٢٠٦ يكي هست و از لحاظ وزن ماشين با ٢٠٦ sd اگه مقايسه كنيم ٤٠كيلو اختلاف وزن داره ماشين خوب و جاداري هست تو اين ٢٠ روز كه خدا رو شكر مشكلي نداشته من تقريبا روزانه ١٠٠ كيلومتر با اين ماشين رانندگي ميكنم شتاب ماشين اصلا با ٢٠٦ قابل مقايسه نيست خوب بايد به اين نكته توجه داشت كه ماشين داراي گيربكس اتومات هست و تنبل تر از گيربكس دستي ولي با حالت اسپرت ماشين شتاب خوبي داره صداي موتور تو حركت اوليه كاملا داخل كابين احساس ميشه كه با يك مقدار افزايش سرعت صدا كم ميشه تعويض دنده هاي كاملا بي صدا و بي عيب هست تو سرعت بالا ( بيشتر از ١٢٠ ) امنيت بهتري نسبت به ٢٠٦ داره و كنترل ماشين راحت هست ترمز ماشين خوبه فرمون پذيري خوبه طراحي داخلي ماشين نسبت به هم رديف هاي قيمتي خودش خوبه صندوق از ٢٠٦ كوچكتر هست واسه افرادي كه مثل من به فضاي بيشتري تو كابين خودرو نياز دارن ماشين خوب و جاداري هست ولي انتظار يه ماشين چابك يا با شتاب رو ازش نداشته باشيد يعني اصلا به درد افرادي كه با شتاب رانندگي ميكنن نميخوره يه مقدار اين موضوع تو حال خودمم زده ولي در كل ماشين خوب و مناسبي واسه خانواده هست سرنشين ها كاملا داخل خودرو راحت هستن مسئله رانندگي هيجاني رو نديد بگيريد ( نه اينكه ماشين راه نره خوبم راه ميره من تا سرعت ١٦٠ هم باهاش رفتم شتابش كمه يه مقدار ) ماشين خوبي هست من كه فعلا راضي هستم ازش

هومن 1396/7/30
10:55:31

متاسفانه در هیچ کجای این متن اطلاع رسانی درست و شفافی انجام نشده و صرفا موضوع گمراه کردن خواننده بوده 1- در ابتدا متن از واژه کراس اور استفاده شده که کاملا اشتباه است چرا که در پشت ماشین هم کلمه کراس درج شده بین کراس و کراس اور تفاوت وجود دارد که نوسینده به آن اشراف نداره و به تولید کننده اتهام فروش بیشتر زده. 2-طراحی ظاهری ماشین کاملا سلیقه ای است ممکنه ماشین برای یکی زشت و برای دیگری زیبا باشد پس نمیشه نظر خودمون رو به دیگران تحمیل کنیم. نمونه های ماشین های به مراتب زشت تر از تویوتا داچیا و خیلی کمپانی های دیگه در تهران و دیگر جاهای دیگه به چشم میخوره پس خود خریدار باید تصمیم بگیره نه نویسنده. 3-موتور TU5 از مزایای این ماشین محسوب میشه به دلیل فراوانی قطعه و مکانیک و کم هزینه و کم مصرف بودن و متاسفانه نویسنده فقط به یاد دارن که این موتور روی 206 بوده و از پرشیا و 405 و 206 SD و خیلی های دیگه بی خبرن و حتی اینقدر اصلاع ندارن که صرفا حجم موتور و وزن خودرو معیار تشخیص نیست که اگر بود چانگان سایپا با 65 تومن پول و موتور 1600 و وزن بیشتر از اچ سی اصلا مشتری نداشت و راه نمیرفت و یا لیفان 820 با موتور 2400 الان پرفروش ترین بود پس سیستم تعلیق گشتاور و توان خروجی موتور و گیربکس هم در کشش خودرو تاثیر دارن که نویسنده باز هم از آن بی اطلاع است . 4- متاسفانه حتی مطالعه درستی هم از گیربکس نداره و نمی داند که برروی چه خودرو های و در چه سالهایی نصب شده است سال 2004 سال تولید میباشد و قطعا گیربکس هر سال تولید نمیشود بلکه بهبود پیدا می کند. می توانید به شرکت تویوتا مراجعه و ببنید که تا چه سالی از همین گیربکس بروی محصولات خود استفاده کرده مخصوصا یاریس بقیه تولید کننده ها بماند چون واقعا اینجا جای آن نیست بدونید زیادهستند. و اما حقایاق اچ سی از زبان یک مصرف کننده و نه مدافع منافع یک عده قیمت معقول این ماشین و امکانات مناسب آن ، موتور شناخته شده این محصول (که حتی ساندرو هم که محصول سال 2006 داچیا است از موتور همون زمان استفاده میکنه پس مال ساندرو هم جدید نیست ولی فراوانی Tu5 کجا مال ساندرو ال نود کجا) ، هزینه کم موتور ( بررسی کنید تسمه تایم TU5 چند مال ساندرو یا ال نود چند) موتور کم استهلاک و کم هزینه دارای 4 کیسه هوا که با این قیمت هیچ جا پیدا نمیکند که قطعا ایمنی بهتری از 2 کیسه هوا داره . 4 ترمز دیسکی از قطعا از 2 دیسکی بهتره (داچیا و ال نود ) (البته الان اگه نگن اون چون رومانی هستند از چینی بهترن) دارای 3 سال گارانتی یا 60000 کیلومتر که به قول نویسنده با کیفیت ها هم فقط 2 سال گارانتی دارن (کاش همه بی کیفیت ها گارانتی بیشتر داشتن) فضا بیشتر و مصرف کمتر و گیربکس ژاپنی که همه از راحتی آن صحبت میکنن قدیمی یا جدید بودن مهم نیست عملکرد آن فوق العاده است در هر شرایطی عالی و بی نقص مانیتور و دوربین و سانروف و رهایاب باز هم به کنار سنسور اکسیژن (مپ) دریچه گاز برقی المانی و مربوط به شرکت بوش المان است که به کل رقبا می ارزد. بنده به عنوان مصرف کننده در حدود یکسال ( 10 ماه) و کارکرد 15000 کیلومتر و چندین سفر در چالوس و حیران و .... به شدت خرید این ماشین و توصیه می کنم به دلیل اینکه واقعا در این رنج از قیمت و امکانات بی رقیب است همه موارد مصارفی این ماشین با 206 یکی بوده و است مثل فیلتر هوا صافی بنزین لنت ترمز و ..... در ضمن طراحی براساس پلت فرم پژو 308 است و در حقیقت این خودرو محصول مشترک چین و فرانسه است در اروپا و روسیه و خیلی جاها در حال فروش است و نه مثل ساندور تاریخ گذشته که در هیچ کجای دنیا با این ظاهر تولید نمیشه . اگر معیار شما چینی بودن خودرو است پس همه ماشین های تولید داخل چینی هستند چون بیشتر قطعات از انجا وارد میشود مثل 206 مثل 207 و 405 و پرشیا و پراید و .......

ناشناس 1398/5/2
6:59:54

افرین دوست عزیز این مطلب مزایای این خودرو رو به معایبش تبدیل کرده بود درمورد اقایiran... که اصالت ماشین مهم نیست حالا ماشین ساخت خود فرانسه باشه یا نه مهم اینکه شکل تخم مرغه بعدم گیرکس ایسین مال ژاپنه نه چین اگه مال چین باشه پس موتور و گیربکس رنو هم مال چین خواهد بود به نظرم اچ سی کراس از همه لحاظ از رنو و ال ممد که صاحباش به خاطر اصالت مسخره که اصلا مزایاش نیس میخرن پس ماشینی بخرین که راحت باشید نه ماشینی که اصالت اشته باشه.

IRAN.. 1397/1/8
16:42:41

باسلام اولا در رابطه با موتور ساندرو باید عرض کنم موتورk4m ال90 و ساندرو هنوز تو خود ماشین های وارداتی رنو استفاده میشه مثل رنو سیمبل2018 وقطعا رنو تجربش و باکیفیت بودن محصولاتش براش مهمه و باتوجه به اقتصادی بودن این موتور و استحلاک کمش موتورو هنوز از رده خارج نکرده و همون موتور هنوز داره استاندارد های فرانسه رو پاس میکه و در ایران مونتاژ میشه اما موتورtu5 از خط تولید پژو خارج شده و مورد استاندارد پژو نیست پس موتور قدیمیه و باید اینو قبول کرد. دوما در زمینه طراحیش باید گفت ک واقعا قدیمی و بدون ارگونومیه همونطور که از بغل معلومه.البته دوست داشتن طراحیش صلیقه ایه.سوما گیربکس این ماشین درست مال ژاپنه اما از سال2004 تولید نمیشه و چین تولیدش میکنه و فک نکنم کیفیت خود ژاپنو داشته باشه.و اینکه شما گفتی گیربکس رو تویوتا یاریسه باید گفت خود تویوتا یاریس طراحیش مال سال2004 و لی اچ سی مال سال2012 که این یه کم کاری دانگ فنگ چینه وباید گیربکس اپدیت تری رو استفاده میکرد.چهارما موتور برای اتاق ضعیفه و عملکرد خوبی نداره در ضمن شما گفتی که چنگان هم موتورش1600پس ینی موتور قویی داره. اگه یه کم فنی بودی میفهمیدی چانگان با1600سی سی 123 اسب بخار قدرت داره و 160 نیوتون متر گشتاور. هر 1600 ک موتور قوی نیس! برای گارانتی هم ک باید بگم گارانتی تو ایران فقط حرفه گارانتی بنز المانه ک برای کوچکترین مشکل ماشینو عوض میکنه نه ایرانخودرو. اسم گارانتی رو میزارن ک فروششون بالا بره درست مثل اکثر محصولات چینی ک5سال گارانتی دارن. فقط یه نکته مطمئن باشید ایمنی و موتور و گیربکس رنو و ..... حساب شدس و شیر شتر پلنگ نیس مثل اچ سی ک هر قطعش از یه ماشینیه و قطعا اونا بهترین. دراخر خودم با45 تومن پول ال90 اتومات رو پیشنهاد میدم درسته اپشن نداره ولی تولید رنویه و قطعا تفکراتی توشه که متوجه نمیشین تا نخرین. همیشه ماشین باید با اصلالت و باکیفیت باشه نه پر اپشن یاعلی

Masoud 1396/11/23
2:55:6

آفرین دوست عزیز به نکته های خوبی اشاره کردی،خیلی خوب و واضح تونستی مطلبو برسونی،نویسنده محاسن های اچی سی کراس رو به معایب تبدیل کرد و اینطور که من متوجه شدم فقط میخواست ذهن خواننده رو دگرگون کنه،اینکه در مورد اچ سی کراس یا خودروهای دیگه مطالب گمراه کننده مینویسن درست نیست و نویسنده میتونست بصورت پیشنهادی مطلب خودشو به اشتراک بذاره نه اینکه بخواد عقاید شخصیه خودشو به دیگران تحمیل کنه،جنگ کردن سر خوب یا بد بودن خودرو ها کار چندان خوبی بنظر نمیرسه و بهتره هر شخصی تجربه شخصیشو در مورد ماشینی که داره به اشتراک بذاره،بنده شخصا عقیده م اینه که هیچ ماشینی بی عیب و نقص نیست و هیچ ماشینی زشت نیست چون هر کدوم طلبه ی خودشو داره و اینکه اگه در مورد زشت بودن وضع ظاهریه ماشین انتقاد کنیم کار ناشایستیه چون سلیقه ها متفاوته و اینکار یعنی توهین به شخصی که داره از اون ماشین بهره میبره،در کل اچ سی کراسو اگه بخوام خلاصه وار توصیف کنم از دید من ماشین بسیار خوب و راحت و ایمنیه و از اینکه این ماشینو انتخاب کردم اصلا پشیمون نیستم چون تو رنج قیمتیه خودش برترینه و خوشگلیهای خودشو داره و با آپشنهای فوق العاده ای چون ۴ ایربگ و موتور Tu5 و گیربکس ژاپنی و خیلی چیزهای دیگه که اگه بخوام بگم ی صفحه میشه راضیم کرده و دارم لذتشو میبرم،از همه دوستانم بابت به اشتراک گذاشتن تجربه وعقاید شخصیشون ممنونم و در آخر اگه با حرفهام کسی رو رنجوندم خیلی خیلی معذرت میخوام چون قصد چنین کاری رو نداشتم و هر چه که گفتم نظر شخصی بود،در کل هر ماشینی یک معایب و یک محاسن داره و نمیشه در موردش بحث کرد یا علی

ادمین 1396/7/30
13:13:50

سلام خدمت شما دوست عزیز: اولا کاملا مشخص است شما کاربر گرامی وابستگی خاصی به خودروساز مربوطه دارید چرا که اگر شما بعنوان یک منتقد واقعی قصد تصیح این مقاله را داشتید ایمیلی معتبر وارد می کردید و با یک ایمیل فیک پست نمی گذاشتید. در خصوص کلمه کراس اور شرکت تولید کننده مادر و همچنین ایران خودرو در کمپین های تبلغاتی خود اچ سی کراس را با ذهنیت کراس اور در ذهن مخاطبان نقش بسته اند و برای تایید این مهم کافی است بدانید که قشر وسیعی از جامعه فکر می کنند که با یک کراس اور طرف هستند.بعد سئوال این است که چرا محصولات بی کیفیت و درجه 10 خودشان را با واژه کراس همراه می کنند.چرا مانند رنو برای ساندرو تغییر یافته خود نام دیگری نظیر استپ وی را بر نگزیده اند. در خصوص طراحی باید گفت طراحی خودرو اصولی دارد که باید رعایت شود. مشخص است که اچ سی کراس به واقع از هیچ زبان طراحی بهره نبرده و هیچ هارمونی در این خودرو مشاهده نمی کنید و به واقع با یک خودروی زشت و ناهمگون روبرو هستید.شما به جای دفاع بی مورد در بین مردم رفته و در خصوص ظاهر این خودرو بدترکیب سئوال فرمایید. فراوانی قطعه و مکانیک هیچ گاه ملاک خوبی نیست چرا که اگر اینطور بود پیکان یکی از بهترین ها بود .من نمی دانم شما از خودرو اطلاعی ندارید یا خود را به نداستن زده اید.معیار میزان توان خروجی به وزن یکی از مهمترین معیار ها در خصوص ارزش توانایی یک محصول محسوب می گردد.اگر هم واقعا نمی دانید من به شما می گویم امروزه خودرویی با صفر تا 100 کیلومتر 20 ثانیه ای دیگر تولید نمی شود. حالا چطور اچ سی با این صفر تا 100 بالا که شاید از پیکان هم بدتر باشد از نظر شما خودروی قوی و پر شتاب می باشد برای ما که مبهم است. داشتن کیسه هوا و امکانات دیگر ایمنی در خصوص یک خودرو ملاک قطعی برای ایمن بودن نیست .مهندسی سازه ،طراحی بدنه ،نوع آلیاژ بکار رفته و عوامل بسیاری دیگری هستند که در حفظ جان سرنشینان موثر هستند .اچ سی با چهار کیسه هوا جرات حضور در موسسه تست تصادف چین که در هیچ جای جهان معتبر نیست هم ندارد . جالب است بدانید نسخه سدان این خودرو از همان موسسه چینی 3 ستاره دریافت کرده است. و در اخر شما دوست عزیزی که مشخص نیست که احتمالا از کدام قسمت شرکت خودروساز ملزم به دفاع از این خودروی زشت ،بی کیفیت و کم قدرت چینی دفاع شده اید ،بدانید که خودرو وسیله ای است که مستقیما با جان و مال مردم مرتبط است و نباید بخاطر مشتی پول بی اهمیت از یک خودرویی که همگان به نا ایمن بودن ان مطلع هستند دفاع کنید چرا که در صورت وقایع ناگوار باید در قبال خود پاسخگو باشید.

امیر 1396/7/25
19:44:45

سلام خوب ادمین جان ممنونم از این بررسی ولی شما بگین ما چه خودرویی بخریم تو این رنج قیمتی ؟

محسن 1396/7/7
0:49:23

ای کاش در مورد مصرف بالا و گرما زیاد موتور این آشغال چینی ومونتاژ افتضاح ایران خودرو و هم مطلب مینوشت ی

بهنام 1396/10/27
14:4:14

مهندس جان گرمای موتور نشانه مرغوبیت موتور هست نه ضعف برای مثال موتور مزدا 3 در دمای 110 درجه در حالت عادی کار میکنه و موتور 206 در 82 درجه در بهترین وضعیت قرار میگیره

علیجون 1396/6/28
9:9:45

سلام.یعنی تندر نود که واسه۲۰۰۴هستش و تست ایمنیش تو اون زمان۳ستاره بوده و الانم بعضی قطعاتش ایرانیزه شده از این مادر مرده خیلی بهتره؟؟؟اینم ۳ستاره ایمنی داره!!!شما خیلی متعصب هستین.تندر خیلی خشکه.این خیلی خیلی راحت تر از تندره!!!سه ستاره ایمنی در سال۲۰۱۲!!!

محسن 1396/11/14
9:59:25

قابل توجه شما دوست گرامي ،با مختصر بررسي متوجه دريافت 3 ستاره توسط اچ سي كراس خواهيد شد

ادمین 1396/6/28
12:26:51

سلام خدمت شما کاربر گرامی: تندر 90 از موسسه ایمنی اورپا موسم euro ncap توانسته سه ستاره ایمنی بدست آورد در صورتی که اچ سی کراس اصلا در این تست حضو ر نداشته و نسخه سدان این خودرو در موسسه تست تصادف چین که در مجامع بین الملی هیچ جایگاهی ندارد فقط 3 ستاره ایمنی کسب کرده است. در مقالات ما هیچ تعصبی وجود نداشته و صرفا بر اساس حقایق به رشته تحریر در آمده است.

مشخصات فنی
مشخصات فنی خودروی دانگ فنگ , H30 Cross , مدل 1395 تا 1396

مشخصات کارخانه تولید کننده :

کارخانه سازنده ایران خودرو
کشور تولید کننده ایران-چین
نام و مدل خودرو دانگ فنگ H30 کراس
نمایندگی فروش در ایران ایران خودرو

وزن و مشخصات بدنه :

کلاس بدنه هاچ بک
کلاس اتومبیل B Segment
ابعاد(طول*عرض*ارتفاع)میلیمتر
فاصله دو محور 2610 میلیمتر
وزن 1230 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب

مشخصات فنی موتور :

حجم موتور 1587 cc
نوع موتور بنزین سوز
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
ظرفیت باک 51 لیتر
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

مشخصات جعبه دنده ( Transmission ) :

نوع جعبه دنده جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
تعداد دنده (جلو) 4
محور محرک دیفرانسیل جلو

مشخصات فنی سیستم تعلیق و فرمان :

نوع سیستم تعلیق
تعلیق جلو
تعلیق عقب
کمک فنرهای جلو
کمک فنرهای عقب
نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

مشخصات فنی سیستم ترمز ها :

نوع سیستم ترمز سیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو(ABS+EBD)
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

عملکرد فنی خودرو :

حداکثر سرعت 183 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 12.5 ثانیه
مصرف سوخت شهری
مصرف سوخت جاده ایی
سیکل ترکیبی مصرف سوخت 7.04
استاندارد آلایندگی یورو4
استاندارد ایمنی
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP

امکانات ایمنی،رفاهی و آپشن ها :

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده , سرنشین جلو و جانبی
سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) ، قفل میکرو سوییچی درب ها ،سنسور پارک،چراغ مه شکن جلو و عقب و دوربین دید عقب،ایزوفیکس
سیستم های امنیتی و حفاظتی
سیستم فرمان و هدایت پذیری
نوع غربیلک هیدرولیک و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری
سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویری صفحه نمایشی لمسی (6.5 اینچی) با قابلیت پخش فایل های تصویری و سیستم رهیاب
سیستمهای مولتی مدیا
سیستم صندلیهای جلو راننده با قابلیت تنظیم دستی در 6 جهت
سیستم صندلیهای عقب صندلی های عقب تاشو
سیستم آیینه ها آیینه های جانبی راهنمادار و دارای سیستم گرمایشی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر های جلو و عقب برقی
سیستم های سقف سان روف برقی
سیستم روشنایی جلو چراغ های جلو ال ای دی کریستالی
سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED دار
سنسورهای پیش فعال
سیستم های کمک رانندگی
سایر تجهیزات

محدوده گارانتی :

محدوده گارانتی 3 سال یا 60000 کیلومتر
قیمت روز

دانگ فنگ , H30 Cross

آخرین بروز رسانی: 1399/4/5

قیمت نمایندگی

0 تومان

آخرین بروز رسانی: 1399/4/5

قیمت قیمت بازار

0 تومان

مطالب مرتبط