icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو دلایل عدم شماره گذاری تیگو 5 از طرف مدیران خودرو

دلایل عدم شماره گذاری تیگو 5 از طرف مدیران خودرو

مدتی است که برخی خودروهای تولید داخل نظیر تیگو 5 د بدلیل مصرف سوخت بالا شمار گذاری نمی شوند.

یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ 1 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی طی روزهای گذشته نام  9 خودرو را بدلیل مصرف سوخت ترکیبی  8.5 لیتر به بالا را در لیست سیاه قرار داد و شماره گذاری این خودرو ها را متوقف کرد.

یکی از خودروهای مذکور تیگو 5 محصول مدیران خودرو می باشد که بدلایل فوق شماره گذاری آن مدتی است متوقف شده است. اما مدیران خودرو که قرار گرفتن یکی از محصولاتش در لیست سیاه پلیس به مذاقش خوش نیامده  طی بیانه ای اعلام کرده است که خودروی تیگو 5 قدیمی است که در لیست فوق قرار گرفته و تیگو 5 نیو فیس جدید بدلیل مصرف سوخت کمتر در این لیست جایی ندارد.

حال در خصوص عدم شماره گذاری تیگو 5 و دیگر خودروها چندین سوال پیش می آید:

1-آیا تیگو 5 جدید بواسطه تغییرات ظاهری و کابین خودرو و برخوداری از همان مشخصات فنی چگونه مصرف سوختش کمتر نمونه سابق شده است؟

2-آیا معاونت  مهندسی محترم پلیس خبر از توقف تولید این خودرو نداشته است و یا مدیران خودرو برداشتش از موضوع فوق تیگو 5 قدیمی می باشد؟

2-چرا خودروهایی نظیر پژو 405 و هم خانواده آن در لیست فوق قرار ندارند.آیا واقعا این خودرو ها مصرف سوختی کمتر از سوزوکی ویتارا دارند ؟

3-آیا ایمنی خودرو نباید در اولیت عدم شماره گذاری قرار می گرفت.آیا اهمیت مصرف بنزین بیشتر اهمیت جان سرنشینان است ؟

جواب های سئوالهای فوق را  بعهده خوانندگان گرامی می گذاریم .هر چند که شاید جواب سئوال های فوق از پیش برای همگان مشخص است.

در ادامه توجه شما را بیانه ای شرکت مدیران خودرو جلب می کنیم:

"مدیران خودرو در بیانیه‌ای نوشت: با توجه به خبرهایی که در رسانه‌ها مبنی بر توقف پلاک کردن خودروی تیگو5 منتشر شده است، شرکت مدیران خودرو و برند چری لازم می‌داند که در این مورد نسبت به عدم صحت این امر اطلاع‌رسانی نماید. در واقع، انتشار این خبر ناشی از نوعی سوء‌تفاهم بوده و در نتیجه، انتشار آن سبب سردرگمی بسیاری از مخاطبان آن شده است. طبق اخبار واصله، معاون فنی و مهندسی پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که شماره‌گذاری خودروهایی که مصرف سوخت ترکیبی 8.5 لیتر و بیش از 8.5 لیتر در 100 کیلومتر دارند، متوقف خواهد شد.

در همین راستا نام 9 خودرو از طریق این معاونت جزء مشمولان این طرح اعلام شده که در این میان نام خودروی تیگو5 هم به چشم می‌آمد، اما نکته قابل توجه این است که این اعلام مربوط به مدل قدیمی تیگو5 بوده که دیگر هم تولید نمی‌شوند، بلکه تیگو5 با فیس‌لیفت جدید جایگزین آن شده که مصرف سوخت آن کمتر از حد غیرمجاز اعلامی معاونت فنی و مهندسی راهنمایی و رانندگی می‌باشد."

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

هاشم 1397/2/7
22:56:51

یعنی چی پراید رو تایید کردن و تیکو5 رو نه یعنی میخای بگی از پراید بدتره(: واقعا مسخرس قشنگ دست لابی سایپا ایرانخودرو معلومه

آخرین مطالب