icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مقایسه آریو 1600 و دنا :کدام به صرفه ترند؟

مقایسه آریو 1600 و دنا :کدام به صرفه ترند؟

در حال حاضر در بخش سدان های شهری ارزان قیمت دو گروه خودرو سازی سایپا و ایران خودرو در حال پیش فروش آریو و دنا می باشند. از همین رو تصمیم گرفتیم به مقایسه جامع میان این دو خودرو بپردازیم.

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ 19 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" با نرخ ارز آن روزها اگر 50 میلیون تومان پول نقد برای خرید یک خودرو کنار گذاشته بودید، گزینه‌های فوق العاده‌ای پیش روی شما بود. از سانتافه تا آزرای صفر کیلومتر یا حتی بهترین نسخه از تویوتا کمری با بودجه‌ای کمتر از این عدد، مواردی بودند که پیش روی شما لیست می‌شد. اما در شرایط این روزهای بازار کشور و نرخ ارزی که نسبت به یک دهه پیش دچار جهش تقریبا چهار برابری شده، این مبلغ دیگر آب و تاب خود را از دست داده است.

این روزها با در دست داشتن 50 میلیون تومان، نه تنها قادر به خریداری یک سدان نیمه لوکس سایز بزرگ خانوادگی کره‌ای نخواهید بود، بلکه گزینه‌های اقتصادی و هاچ‌بک‌های کوچک این خودروسازان نیز پیش روی شما قرار نمی‌گیرند.

در واقع اکنون با در نظر گرفتن تمام شرایط بازار و در اختیار داشتن مبلغ مذکور، چیزی به غیر از خودروهای چینی و ایرانی عایدتان نخواهد شد.

با این تفاسیر در این مطلب دو گزینه ایران خودرو دنا به‌عنوان نماینده محصولات ملی و سایپا آریو به‌عنوان یک خودروی چینی سایز متوسط را در برابر هم قرار می‌دهیم تا ببینیم کدام‌یک فاتح میدان خواهد بود.

 مقایسه آریو و دنا

دنای خوشنام

سمند، نخستین خودروی ملی ایران بود که روی پلتفرم پژو 405 طراحی و ساخته شد و البته به لطف پارامترهای مناسبی که داشت، توانست موفقیت خوبی را در بازار نه‌چندان پر‌رونق خودروهای اقتصادی کشورمان تجربه کند.

ایران خودرو به عنوان خالق این محصول، مشتقات زیادی را بر پایه سمند به بازار عرضه کرد که هر‌کدام بسته به شرایطی که داشتند، دچار شکست یا موفقیت شدند اما دنا نخستین محصول جدیدی بود که در مدت بیش از یک دهه بر پایه پلتفرمی مشابه ساخته شد و هرچند که این خودرو از نظر بسیاری یک مخلوق کاملا جدید از صنعت خودروسازی ایران است، اما در واقع یک فیس لیفت ماژور و به بیان دیگر، نسخه‌ای ارتقا یافته بر پایه همان سمند اولیه به شمار می‌رود.

دنا که از همان ابتدا با هدف نزدیک‌شدن به استانداردهای جهانی روی خط تولید قرار گرفت، بهترین و بی‌نقص‌ترین محصولی است که تا کنون توسط خودروسازان داخلی خلق شده و به بازار عرضه می‌شود. بزودی نیز شاهد تردد نسخه جدیدتر این خودرو در خیابان‌های کشور خواهیم بود که این نمونه حتی یک قدم دیگر به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شده است.

مقایسه آریو و دنا

آریو، زوتی، آلیون

در سوی دیگر میدان با محصولی چینی ـ که این روزها تحت برند سایپا در ایران مونتاژ و به بازار کشور عرضه می‌شود ـ مواجه هستیم. آریو محصولی از برند زوتی چین است که در کمپانی مبدا با عنوان Z300 شناخته می‌شود. البته سایپا پیش از قرار دادن این خودرو روی خط تولیدش، یک سری از این خودرو را به صورت وارداتی و با همین عنوان زوتی Z300 به بازار عرضه کرد تا شرایط را بسنجد اما با وجود استقبال نه‌چندان بالای خریداران از Z300، این خودرو نخست با نام S300 و در ادامه با عنوان آریو روی خط تولید سایپا قرار گرفت و در حال حاضر هم با شرایط فروش ویژه و تحویل بهمن به بازار عرضه می‌شود.

اما خود Z300 که در ایران با عنوان آریو شناخته می‌شود، یک کپی از تویوتا آلیون سال 2007 به شمار می‌رود. البته اگر نیم نگاهی به تاریخچه و عملکرد زوتی در 12 سال سابقه‌اش داشته باشیم، چندان هم عجیب نیست.

زوتی سال 1384/ 2005 با هدف ارائه خودروهای مردمی به روش کپی طراحی و مهندسی معکوس فنی پا به عرصه گذاشت و تا امروز محصولات مختلفی در کلاس‌های سدان، SUV و هاچ بک به بازار عرضه کرده است.

مقایسه آریو و دنا

چشم بادامی یا ماستنگ ایرانی؟

دنا در ظاهر یک خودروی جدید به نظر می‌رسد اما اگر به ابعاد و شمایل کلی این خودرو بویژه در بخش کنار بیشتر دقت کنیم، رگه‌هایی بسیار واضح از رگ و ریشه سمند را مشاهده می‌کنیم. این خودرو شبیه نسل پیش فورد ماستنگ طراحی شده و از کنار کاملا مشابه سمند سورن است. همچنین در بخش عقب دنا شاهد چراغ خطر ال‌ای‌دی هستیم.

این خودرو در بخش ظاهر از رینگ‌های آلومینیومی 15 اینچ، آینه‌های جانبی برقی به همراه چراغ راهنما و قابلیت تاشوندگی برقی اتوماتیک، مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های هالوژن و ال‌ای‌دی جلو بهره می‌برد. در مقابل سایپا آریو از نظر ابعاد طول، عرض و ارتفاع چند میلی‌متر بزرگ‌تر از دنا طراحی شده است. همچنین این خودرو از چراغ خطرهای ال‌ای‌دی، سیستم چراغ بدرقه و امکانات ظاهری شبیه دنا بهره می‌برد.

 

آریو تیپ الگانت

در سیستم سایپا سه تیپ استاندارد، الگانت و رویال برای آریو در نظر گرفته شده که در حال حاضر، تیپ میانی آن یعنی الگانت در معرض فروش قرار دارد. این خودرو حتی در بخش داخل شبیه تویوتا آلیون طراحی شده و تمام نسخه‌ها از تودوزی مشکی رنگ بهره می‌برند.

آریو در تیپ الگانت از سیستم تهویه مطبوع دستی (اتوماتیک در رویال)، رایانه اطلاعات سفری، دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین جلو، کمربندهای ایمنی پیش کشنده سه نقطه‌ای، تنظیم آینه‌های جانبی و بالابر شیشه‌های برقی، ریموت کنترل تاشو، قفل شدن خودکار درها در سرعت سنسور پارک دنده عقب بهره می‌برد.

همچنین روکش چرمی صندلی ها، پایه‌های ISOFIX برای نگه داشتن صندلی کودک در ردیف عقب و سیستم صوتی ساده همراه با قابلیت پخش از روی CD یا USB از دیگر مواردی است که به صورت استاندارد برای تیپ الگانت این خودرو در نظر گرفته شده است.


اختلاف تنها در 100 سی‌ سی

هرچند آریو با پیشرانه 1.5 لیتری هم به بازار کشور عرضه شد اما در حال حاضر، سایپا تنها نسخه 1.6 لیتری این خودرو را برای فروش دارد. این خودرو از پیشرانه چهار سیلندر خطی 16 سوپاپ (DOHC) به حجم 1.6 لیتر بهره می‌برد که قادر به ارائه نهایت توان 112 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه خواهد بود. همچنین این موتور با وجود گشتاور 151 نیوتن متری در دور موتور میانی 4000 دور بر دقیقه، کشش نسبتا خوبی خواهد داشت. در مقابل دنا تنها با پیشرانه 1.7 لیتری منسوب به EF7 به بازار عرضه می‌شود که البته نمونه مشابه همان EF7 خانواده سمند است.

پیش از هرچیز باید گفت، این پیشرانه یک طرح مشترک از ایران خودرو و شرکت FEV مکاترونیک آلمان است که بازده خوبی دارد. موتور EF7 از سال 1387 تاکنون روی محصولات ایران خودرو قرار می‌گیرد و هرچند در دوره‌ای با بحران مواد و آلیاژ مواجه بود و اندکی منفور شد، اما در حال حاضر این موتور کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و جزو تولیدات قابل اعتماد داخلی محسوب می‌شود.

به هر حال، این پیشرانه با حجم 1.7 لیتر و با در نظر‌گیری ساختار چهار سیلندر 16 سوپاپ قادر به ارائه نهایت قدرت 115 اسب بخار یعنی سه واحد بیشتر از آریو است و همچنین گشتاور این خودرو شش نیوتن‌متر بالاتر از رقیب چینی است اما توجه داشته باشید که آریو 1.6 تنها با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک در بازار حضور دارد و این در حالی است که اگر دنا را انتخاب کنید، باید جور تعویض دنده و فشردن کلاچ را هم بکشید.

هرچند جعبه دنده به کار رفته در آریو چندان پویا و راضی کننده عمل نمی‌کند و در تعویض دنده، معکوس‌دادن و مسائلی از این قبیل دچار تاخیر است، اما این خودرو را می‌توان گزینه مناسب‌تری برای استفاده در شهرهای بزرگ مثل تهران دانست. عملکرد نرم جعبه دنده پنج سرعته دستی به کار رفته در دنا نیز شما را تا حدودی راضی نگه خواهد داشت و البته از کشش بهتری که یک خودروی دنده‌ای نسبت به نمونه اتوماتیک دارد، نباید گذشت.

دنا با وجود ساختار ارتقا یافته از هندلینگ و سواری بهتری نسبت به دیگر برادرانش بهره می‌برد و ایران‌خودرو برای سیستم ترمز آن از دیسک چهار چرخ به همراه سیستم‌های ABS و EBD بهره گرفته که نتیجه مناسبی دارد. در مقابل آریو هم با همین شرایط به بازار عرضه می‌شود اما در جریان پیچیدن با سرعت‌های بالا اندکی ناپایدار است.

 

دنا؛ یک ایرانی با امکانات خوب

دنا را به عنوان ارائه دهنده بهترین گستره امکانات در میان محصولات تولید ملی داریم که از دکوراسیون داخلی مطلوب و متفاوتی نسبت به دیگر تولیدات داخلی بهره می‌برد.

در این خودرو از مواردی مثل تنظیم برقی آینه‌های جانبی به همراه بالابر برقی شیشه ها، تریم مشکی رنگ داخلی به همراه تودوزی پارچه‌ای، مانیتور مالتی مدیا به همراه رهیاب ماهواره ای، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل، کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، شیشه‌های سولار، تنظیم تلسکوپی فرمان، تنظیم برقی صندلی‌ها، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل کابین و پایه‌های ISOFIX استفاده شده که روی هم رفته امکانات نسبتا خوبی به شما ارائه می‌کند.

 

اختلاف فاحش قیمت

در حال حاضر، آریو با قیمت دقیق 54 میلیون و 636 هزار تومان قابل خریداری است و اگر همین الان اقدام کنید، پس از گذشت 30 روز کاری خودرو را تحویل خواهید گرفت. همچنین شرایط فروش مشارکتی و اقساطی برای این خودرو در نظر گرفته شده که بسیار بصرفه است.

ایران خودرو هم شرایط فروش مختلف از نقدی گرفته تا پیش فروش را برای دنا ارائه داده است‌.

برای خرید نقدی این خودرو باید 42 میلیون و 490 هزار تومان کنار بگذارید و 60 روز بعد آن را تحویل بگیرید، اما مساله اصلی اینجاست که از میان این دو خودرو با وجود اختلاف قیمت بیش از 10 میلیون تومانی، کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؛ آریوی خاص‌تر با مصرف سوخت کمتر، فضای داخلی جادارتر و گیربکس اتوماتیک یا دنای ایرانی روتین با خدمات پس از فروش بهتر، شتاب و کشش بیشتر و بازار فروش مناسب‌تر؟!

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

وحید 1401/2/15
22:49:48

با سلام دو سال دنا داشتم به خاطر خرید خونه فروختم و یکسال بعدش یه آریو ۱۶۰۰ دنده ای خریدم و از نظر راحتی و نرمی و شتاب و در کل لذت رانندگی آریو بهتر از دنا هست ولی در عوض دنا راحتتر فروش داره و قطعاتش بیشتره

علی موسوی 1399/1/3
23:20:17

من هم آریو داشتم هم دنا ولی اصلا سواری خشک وبدون هیجان دنا رو نمیشه با آریو باطراحی زیباوجادار وسواری نرم وبیصدا مقایسه کرد موتور این ماشین ژاپنی میتسوبیشی هست و واقعا معرکه هست هرکی میخواد بین این دو انتخاب کنه شک نکنه آریو خیلی سرتره و قیمت این ماشین بیشتر از اینا میرزه

احمد 1398/8/12
5:18:58

در بررسي خودروها هميشه و اولين مساله بهاي پرداختي و ارزيدن خودرو در قبال پول پرداختي است. اگر دو سال پيش فردي دنبال خريد خودرو تا 50 ميليون بود بنده اولين پيشنهادم ساندرو بود اما در حال حاضر و با توجه به شرايط فعلي بازار خودرو اين ماشين ارزش خريدن داره و به همين دليل بنده اريو دستي خريدم و با عنايت به مشكلات گارانتي در كشور از همان اول خودرو را مزايده اي و بدون گارانتي خريدم و خيال خودم رو راحت كردم در 4روز گذشته كه ماشين رو تحويل گرفتم 650 كيلومتر تا شمال رفتم برگشتم. در ابتداي امر از نظر فني مطالب زير رو عرض مي كنم از نظر موتوري با عنايت به اينكه در ظاهر، موتور خودرو از مينسوبيشي عاريت گرفته شده، در سايت ميتسوبيشي عنوان شده كه اين موتور داراي بلوك سيلندر الومينيومي است ولي در موتور هاي زوتاي بدنه سيلندر از چدن ساخته شده و اين امر باعث شده نسبت قدرت به وزن موتور پايين بياد هرچند كه موتورهاي الومينيومي كه با كيفيت پايين توليد شوند طول عمر مفيد كمتري دارند. در سايت ميتسوبيشي قدرت موتور 4a92 ميزان 117 اسب بخار و گشتاور 157 نيوتن متر درج شده و در سايت سايپا اين اعداد 112 و 151 درج شده كه مي تواند بدليل بلوك سيلندر چدني و يا عدم توليد دقيق همانند سايت ميتسوبيشي را بيان كرد. با عنايت به اين كه قيميت اين ماشين با دنا كم آپشن برابره و همچنين قدرت و گشتاور موتور 4A92 تقريبا همپاي موتور EF7 ايران خودرو هست مقايسه اي با هم انجام مي دهم. توجه داشته باشيد مقايسه اريو و دنا با ماكسيما و يا سراتو و جك ويا حتي جيلي GC6 به دليل اختلاف قيمت بالاي 20 ميليون درست نيست. ابتدا مختصري در خصوص گشتاور موتورهاي احتراق داخلي عرض كنم كه هرچه نمودار گشتاور موتورها به سمت فلت شدن ميل كنه به همون اندازه موتور نياز به تعويض دنده كمتري داره و در طيف وسيعي از دور حداكثر گشتاور رو در اختيار راننده قرار ميده و به همين دليل در بسياري از موتورها مخصوصا ديزلي طراحان تلاش ميكنند تا نمودار گشتاور فلت رو بدست بيارند. موتور زوتاي داراي گشتور 151 نيوتن متر در 4100 دور در دقيقه است كه در دورهاي بين 1500 تا 2500 در حدود 110 الي 120 نيوتن متر از اين گشتاور را در اختيار راننده قرار ميده و از 2500 الي 3500 دور نزديك به 140 تا 142 نيوتن متر رو ارائه ميده و همين امر باعث ميشه كه شتاب گيري خودرو در اين دورها بسيار بهتر از دورهاي پايين باشه و نهايتا در 4100 دور كه اوج گشتاور هست و سپس نمودار گشتاور به سمت پايين ميل ميكنه كه همين امر در مورد راندن خودرو كاملا رويت ميشه و در دورهاي 2600 الي 4100 بيشترين شتاب گيري به چشم مي خوره اما در مورد موتور EF7 از 2100 دور گشتاور 120 نيوتن متر شروع و در 3800 به اوج ميرسه و به همين دليل شما نياز به تعويض دنده كمتري در موتور EF7 داريد از نظر گيربكس گيربكس EF7 داراي فواصل دنده كمتري نسبت به زوتاي است و به همين دليل شتاب گيري اوليه آن بهتره ولي دور موتور در سرعتهاي بالا خيلي بالاست در گيربكس زوتاي نسبت دنده ها بيشتره مخصوصا فاصله بين دنده دو و سه زياده و همين امر موجب شده كه شتاب اوليه پايين و شتاب ثانويه از سمند بهتر باشه و در نهايت، سرعت مجاز در دور موتور 3000 اتفاق مي افته كه از اين نظر از سمند كه دور 3300 دور هست بهتره البته اين موضوع با توج به نسبت دنده هاي متفاوت در گيربكس اتومايك ميتونه متفاوت باشه . بدنه اينكه امنيت كدام خودرو امن تر هست يه سرچ تو اينترنت با عنوان تست ايمني بزنيد تا توسايت اپارات تست ايمني هردو ماشن رو ببينيد. از نظر فضاي داخلي جاي پا در عرض و طول اريو بهتر از سمنده و ديد مناسبي به اطراف داريد ولي در سمند ستونهاي جلو باعث شده كه نقاط كور بيشتر از اريو باشه. از نظر نشيمن صندلي هاي سمند از اريو نشيمن بهتري دارند و سرنشين خستگي كمتري داره دسترسي به صندوق عقب سمند از طريق دريچه هست و در اريو صندلي ها تك تك مي خابن درب صندوق عقب سمند فضاي مناسبي رو براي جايگذاري اجسام حجيم در اختيارتون قرار ميده در حالي كه براي گذاشتن اجسام حجيم در صندوق اريو به مشكل خواهيد خورد به عنوان مثال يه تلوزيون 21 اينچ قديمي به راحتي در صندوق سمند جاميشه ولي در اريو حتي فكرشو نكنيد (رد نميشه) ولي اجسام طويل بدليل خابيدن صندلي اريو بهتر جاميگيره مثل فرش. كف اريو پايين هست و در بسياري از موانع خطر برخورد به زمين داره و من مجبور شدم رينگ و لاستيك 16 /60/205 بخرم و برام 4 تومن آب خورد ولي اين موارد در سمند وجود نداره كيفيت مونتاژ اريو بسيار پايين هست حالا من نميدونم كه در خودروي من بدليل مزايده بودن اين طوريه يا اين كه همشون اين مشكلو دارن ولي كيفيت مونتاژ سمند خيلي بهتره داشبرد سمند از اريو زيباتره ولي در كيفيت قطعات تقريبا برابرند رانندگي كيفيت رانندگي در هر دو ماشين بدليل طول و فاصله دو محور مساوي تقريبا برابره و در صورتي كه شما قبلا سمند داشتيد با اريو به مشكل نخاهيد خورد. با توجه به اينكه در محور عقب سمند از فنر هاي پيچشي استفاده شده و در اريو از فنر لول به همين دليل هندلينگ اريو اندكي بهتر از سمنده و در سر پيچها رقص نداره اگه با سمند و پژو زياد جاده چالوس رفته باشيد و در صندلي عقب سه مسافر سوار كنيد سر پيچها مسافران عقب حالت تهوع ميگيرند كه اين امر در سمند و پژو نمود زيادي داره ولي در اريو اين امر وجود نداره نتيجه اين كه با توجه به بهاي پرداختي و در شرايط فعلي از خريد اين ماشين راضي هستم ولي اين كه در طي كيلومترهاي اتي ايا اين ماشين هزينه نگهداري زياد خواهد داشت يانه فعلا قضاوت نميكنم. با راننده تاكسي هاي زيادي صحبت كردم كساني كه از 120 تا 200 هزار كيلومتر ماشين رو راه برده بودند و اكثرشون از ماشين راضي بودن و به جز كمك فنرهاي جلو و دسته موتور بالا راست هيچ شكايتي نداشتند.

arvin 1399/3/23
19:18:39

یا خدا همه رو تایپ کردی؟؟؟؟

سینا 1399/1/28
10:40:35

احمد آقا واقعا ممنون.نظات بسیار تخصصی

امیرآصف 1398/8/22
8:54:55

با سلام من میخوام ماشین بخرم و بین آریو دنده ای و دنا و لیفان x60 میخواستم یکی رو انتخاب کنم )(البته میدونم که این لیفان کراوس اور قد بلند هست و سدان نیست) تو زمونه ای که پول در آوردن بسیار سخت و خرج کردنش بسیار آسون شده , واقعا واسه آدم سخته که انتخاب کنه ممنون میشم که از تجربیات رانندگی با زوتی بازم بنویسید ضمنا مطالبی که نوشتید جالب و تخصصی بود- تشکر

Bsh 1398/8/11
16:53:59

من هردوش رو داشتم آریو واقعا ماشین نرم و راحت و جاداریه ولی دنا خیلی خشکه در کل اگه سوار آریو بشی دنا رو نمی پسندی واقعا ماشین خانواده هست

سعید 1397/6/31
8:57:11

با توجه به شناختی که روی هر دو ماشین دارم خدمت دوستان عرض می کنم واقعا جاداری، کلاس و راحتی (اتومات و...) آریو قابل مقایسه با دنا نیست. هرچند هر دو خودرو دارای مشکلاتی هستند و بدون عیب نیستند اما شخصا آریو را گزینه بهتری می دونم. موفق باشید

دکترکاردان 1397/5/14
1:51:51

با احترام به تمامی نظرات دوستان... در این برهه که لوگان ال نود شده ۸۰میلیون بدون هیچ آپشنی ...آریو با حدود ۶۳میلیون مناسب نیست آیا؟درضمن لطفاً ویدیو تست تصادف زوتی ۳۰۰ رو حتما ببینید موفق باشید البته زیر80دیگه آریو نیست بازار⁦:-D⁩

آرش 1397/4/25
22:0:19

بنده بعد از کلی تحقیق آریو رو خریدم.توی ماشین داخلی و چینی آریو از همه بهتره.خودتون برید امتحان کنیدمتوجه میشید.ب حرفهای منفی گوش نکنید.من خدایی راضیم

عباس 1398/4/24
20:37:18

واقعا اریو رو بخوای با دنا مقایسه کنی بی انصافیه من سراتو داشتم فروختم اریو خریدم احساس میکنم این سر تر از سراتو هست تواهشا اریو رو با ماشین های هم رده تودش مقایسه کنید

حسین 1397/3/15
1:51:21

سلام من فقط یه بار سوار یه آریو تاکسی تو خط فرودگاه شدم به نظرم ماشین نرم جا دار و بی سرو صدایی اومد

افتخار ملی 1397/1/22
4:18:49

سلام دنا هم از نظر قیمت و هم از نظر اتاق بهتره،دنا ماشینی هست که حالا حالا ها تو ایران عرضه میشه ولی اریو عمر زیادی نخواهد داشت،یا علی

حسین 1396/10/18
0:32:37

با سلام خدمت شما من دوسال و نیمه آریو دندی 1500دارم قبل از این ماشین هم سه ماه دنا داشتم 65000 کار کرد آریو شوده و تا الان فقط روغن وبنزین زدم بین دنا که همان سمنده خودمون که سه سال داشتم ماشینه نسبتن خوبی بوددنا با موتور سی فایو واقعان افتظاهه صدای زیاد لرزش زیاد اتاق در دور بالا کیفیت قطعات داخل خودرو وغیره که میتونم یکی یکی بگم اما آریو فقط اسمش چینی موتور میتسوبیشی اتاق و تعلیق تویوتا اصلن قابل مقایسه نیست قدرت وشتابش خیلی بیشتر از دناست تا 8هزار دور موتورش میره یعنی تا آخر خط قرمز اما دنا از5هزار بالاتر نمیره اگه موتورش از هم نپاشه با اون لرزش وصدا آریو اتاقش جادار صندلی بهتر ونرمی اتاقش بهتر تا دنا تنها ایرادی که آریو داره کیفیت رنگش که من رازی نیسم من دو تا ماشینم داشتم میگم قبل اینا که پارس و بقیه محصولات داخلی رو داشتم.

علی 1396/10/9
16:36:48

من آریو دارم خیلی جادار راحت نرم و بی سر صدا هست درضمن آریو دنده دستی دارم شتاب بهتر و کم مصرف و کم اصطحلاکه بخریدپشیمون نمیشید

عیسی 1396/9/11
17:24:34

بتده به عنوان یک متخصص خودرو میگم اصلا قابل قیاس نیستند آریو خیلی سره.

عرفان 1396/6/30
23:37:10

فقط دنا بهترینه شتاب عالی قیافه عالی کلا عالی

علی 1396/6/2
20:38:0

قطعا موستانگ ایرانی با چهره ایی خشن

هومن 1396/4/29
2:15:1

من دنا را انتخاب کردم ممنون از اطلاعاتتون

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب