icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو برنامه ریزی برای تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در سال آینده

برنامه ریزی برای تولید بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در سال آینده

معاون وزیر صمت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مجموعه خودروسازان کشور سال آینده بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو تولید خواهند کرد.

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری "پردیس خودرو"-محسن صالحی نیا در جلسه‌ی کمیسیون حمایت تولید ملی با فعالان صنعت خودرو افزود: هدف‌گذاری شده تا از ابتدای دی تا تیر سال آینده به مدت 6 ماه جهش تولید 50 درصدی، در تولید خودرو داشته باشیم.

سید جواد سلیمانی مدیرعامل شرکت سایپا نیز در این جلسه گفت: خودرو‌های داخلی به طور متوسط حدود دو هزار دلار ارزبری دارند که 600 دلار آن مواد اولیه است.

وی افزود: برای داخلی سازی قطعات خودرو تا کنون 82 طرح ساخت داخل را با وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرده ایم.

 منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت کاهش ارزبری تولیدات داخلی گفت: هم اکنون قیمت خودرو‌های تولید داخل بیش از 6 هزار دلار است که می‌توان میزان ارزبری را کاهش داد.

وی گفت اگر مجموعه‌های قطعه سازی که فناوری پایین دارند با یکدیگر تجمیع شوند با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانند قیمت تمام شده کمتری داشته باشند.

منطقی افزود: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی می‌کنیم با تعریف طرح‌های مختلف و باز مهندسی برخی خودروها، ضمن حفظ کیفیت آن‌ها از محصولات داخلی مانند فولاد، تولید داخل استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در خصوص قطعات پیشرفته نیز به سمت استفاده از فناوری‌های داخل و تولید داخلی حرکت خواهیم کرد.

احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان نیز در این جلسه با انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری خودرو گفت: این قیمت‌گذاری باعث شد ایران خودرو در شش ماهه امسال 9 هزار و 500 میلیارد تومان زیان داشته باشد.

محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی نیز از قیمت‌گذاری دستوری انتقاد کرد و گفت: سال گذشته صد هزار میلیارد تومان با به روز نشدن قیمت‌ها رانت تقسیم کردیم و افرادی بودند که خودرو را 100 میلیون تومان می‌خریدند و 300 میلیون تومان می‌فروختند در حالی که اگر قیمت 40 درصد بالاتر بود خودروسازان می‌توانستند مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کنند.

برچسب ها:

تولید خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب