icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو دنا پلاس اتوماتیک وارد بازار خواهد شد

دنا پلاس اتوماتیک وارد بازار خواهد شد

ایران خودرو پس از وقفه ای طولانی نهایتا روز گذشته در سایت های خبری وابسته به خود بطور رسمی اعلام کرد که دنا پلاس مجهز به جعبه دنده اتوماتیک بزودی وارد بازار خواهد شد.

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-تاریخچه دنا پلاس با جعبه دنده اتوماتیک به بعد از برجام باز می گردد که شرکت ایران خودرو قرار شد با همکاری شرکای خارجی خود این خودرو را مجهز به جعبه دنده اتوماتیک نماید. اما پس از تحریم های ظالمانه غرب علیه کشور مان دیگر خبری خاصی در خصوص این خودرو منتشر شد نشد.در آن زمان جعبه دنده های CVT پانچ و ۴ سرعته Motrain بر روی این خودرو تست شده بود و قرار بود که کمپانی کره ای Motrain و HPT تامین این قطعه را برای ایران خودرو داشته باشند.اما حالا طبق اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو مشخص شده است که دنا پلاس به جعبه دنده 6 سرعته AT همراه با سیستم “تورک کانورتر” یا همان مبدل گشتاور مجهز شده است.  همچنین بر اساس اطلاعیه ایران خودرو، دنا پلاس اتوماتیک برای هماهنگی کامل با شرایط آب و هوایی ایران از سامانه مبدل انتقال حرارت جعبه دنده های ۸ سرعته بهره می برد. البته ایران خودرو هنوز اعلام نکرده است که قرار این جعبه دنده 6 سرعته جدید توسط کمپانی تولید گردد اما  به نظر می رسد که کمپانی های کره ای Motrain و HPT تامین کننده جعبه دنده یاد شده باشد.

در خصوص افزایش تعداد آپشن های رفاهی دنا پلاس اتوماتیک اطلاعاتی از سوی ایران خودرو منتشر نشده است اما با توجه به تصاویر موجود از نسخه آزمایش این خودرو مشخص است که سیستم استارت روشن و خاموش موتور دکمه از جمله امکاناتی است که دنا پلاس اتوماتیک به آن مجهز شده است.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب