icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو سازمان حمایت:ذخیرها هم خودرو می‌گیرند

سازمان حمایت:ذخیرها هم خودرو می‌گیرند

با اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به ۱۲‌هزار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان در نخستین طرح فروش یکپارچه که وضعیت آنها از «برنده اول» به «رزرو» تغییر کرده بود، خودرو تعلق خواهد گرفت.

چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-داستان از این قرار است که برخی ثبت‌نام‌کنندگان در طرح‌های فروش ایران‌خودرو، ابتدا به‌عنوان «برنده اول» شناخته شده‌اند، اما وقتی برای واریز پول به سایت این شرکت مراجعه کردند، با این پیغام که «مشتری رزرو محسوب می‌شوید» مواجه شده‌اند. این در حالی است که همچنان برخی از این شهروندان در سامانه فروش یکپارچه به عنوان «برنده‌اصلی» معرفی شده‌اند، اما در سایت ایران‌خودرو «رزرو» مقابل نام‌شان حک شده است.

به گفته برخی از این شهروندان، به آنها اعلام شده که باید منتظر بمانند تا اگر برندگان اول اقدام به واریز وجه نکردند، جایگزین شوند. این اتفاق باعث سردرگمی تعداد زیادی از مشتریان (حدود 12‌هزار نفر، طبق اعلام سازمان حمایت) شد و اعتراض آنها را به همراه داشت.  حالا سازمان حمایت می‌گوید به آنها نیز خودرو تعلق خواهد گرفت. طبق گفته رئیس سازمان حمایت، در راستای جلوگیری از قرعه‌کشی‌ دوباره، حدود 12‌هزار نفر به عنوان منتخبان ذخیره مشخص شده‌اند، اما این موضوع به‌ صورت شفاف در سامانه تخصیص یکپارچه خودرو، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد. صدیف بیک‌زاده با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در راستای رفع دغدغه این دسته از متقاضیان خودرو صورت گرفته، گفت: قرار است در قالب سازوکار مشخصی، فرآیند تحویل خودرو با طرح‌هایی همچون فروش ‌فوری، فوق‌العاده و پیش‌فروش که توسط خودروسازان اعلام شده و منتخبان نیز برای آنها ثبت‌نام کرده‌اند، پیگیری و برای آنها نیز از سوی وزارت صمت تخصیص خودرو در قالب این طرح‌ها، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سامانه یکپارچه، نفر اصلی یا ذخیره بودن مشخص نشده، این اتفاق را ناشی از اطلاع‌رسانی نادرست خودروسازان دانسته است. این گفته وی البته در شرایطی است که خودروسازان پس از راه‌اندازی سامانه یکپارچه و سلب فروش از آنها، هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این مورد انجام نداده‌اند که بخواهد درست باشد یا نادرست. هرچه هست، در نتیجه ناهماهنگی‌های صورت گرفته، 12‌هزار نفر دچار سردرگمی شده و طبق اعلام سازمان حمایت (و از آنجا که مشکل از ناحیه سیستم بوده) بناست به آنها نیز خودرو تعلق گیرد. به عبارت بهتر، وضعیت این 12‌هزار نفر از حالت «رزرو» به «برنده اول» تغییر خواهد کرد.  با این شرایط این پرسش مطرح است که این سهمیه اضافی با توجه به وابستگی‌اش به تولید، چگونه جبران خواهد شد؟ به نظر می‌رسد، ایران‌خودرو در طرح‌های آتی فروش خود که طبق اعلام وزارت صمت اواخر خرداد اجرا خواهد شد، 12‌هزار دستگاه محصول کمتری عرضه خواهد کرد. البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد و آن این است که 12‌هزار نفر موردنظر، خودروی خود را در بازه زمانی طولانی‌تر دریافت کنند. به عنوان مثال ممکن است برندگان فروش فوق‌العاده (جزو 12‌هزار نفر موردنظر) به جای سه‌ماه، خودروی خود را چهارماهه تحویل بگیرند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب