icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ۸۰ درصد تقاضای خرید خودرو در سامانه قرعه‌کشی کاذب است

۸۰ درصد تقاضای خرید خودرو در سامانه قرعه‌کشی کاذب است

دبیر انجمن خودروسازان گفت: خودرو‌هایی که بیشترین اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار را دارند از متقاضی بیشتری برای خرید برخوردارند و نقدینگی سرگردان با هر بار ثبت‌نام قرعه‌کشی خودرو وارد این بازار می‌شود.

پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-احمد نعمت بخش گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 80 درصد تقاضای خرید خودرو کاذب است و با هر بار ثبت‌نام در قرعه‌کشی این سرمایه‌ها به این بازار وارد می‌شود که به اختلاف بیشتر قیمت کارخانه و بازار آزاد دامن می‌زند.

او گفت: زمانی که دولت اجازه فروش خودرو به نرخ حاشیه بازار را نمی‌دهد بهترین جایگزین بورس کالا است، اما اجازه این کار را هم ندادند. مشخص است زمانی که یک فرد برنده خودرو شود حداقل 100 تا 200 میلیون تومان سود کرده و تا زمانی که این اختلاف وجود داشته باشد، هر روز تقاضای کاذب زیاد خواهد شد؛ در حالی که در بورس کالا عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: اگر خودرو در بورس به نرخ حاشیه بازار عرضه شود، کمتر از یکسال این خودروسازان هستند که برای فروش محصولاتشان باید فرش قرمز برای مشتری پهن کنند، اما متاسفانه اجرای اینگونه تصمیمات سخت است و سیاست‌گذار باید اجازه دهد هیئت‌مدیره خودروسازانقیمت خودرو و روش عرضه را تعیین کنند. باید توجه داشت عرضه خودرو در بورس کالا منجر به حذف رانت چند هزار میلیارد تومانی خواهد شد. از سال 95 شهامت تصمیم‌گیری در وزارت صمت و مجموعه دولت وجود ندارد و فروش بر اساس حاشیه بازار انجام نمی‌شود.

پارسال نمایندگان مجلس طرح عرضه خودرو در بورس‌کالا را اعلام کردند و مقرر شد پس از رفع ابهام‌ها، انجام شود و البته تعدادی از خودروسازان هم محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کردند که در نهایت اجرای آن متوقف شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب