icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو راهنمای خرید خودوری رنو داستر

راهنمای خرید خودوری رنو داستر

راهنمای خرید رنو داستر برای کسانی به فکر خرید خودرو هستند

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ 1 comments

متن کامل خبر :

حدود یک سال از ورود خودروی رنو داستر به کشور می گذرد .این خودرو توسط شرگت نگین خودرو (نمایندگی رسمی رنو در ایران) در ایران به فروش می رسد.با توجه به اینکه هنوز تعداد زیادی از این خودرو در بازار موجود نمی باشد بران  شدیم که جهت راهنمایی کسانی که در در فکر خرید این خودرو می باشند اطلاعات کاملی از این خودرو از قبیل تاریخچه ،کشور های سازنده ،مشخصات فنی ، تجربه رانندگی و غیره را در اختیار شان  قرار دهیم تا در تصمیم گیری در خرید بدرستی عمل کنند.

 

تاریخچه ساخت خودرو رنو داستر:

.همکاری شرکت رنو با داچیا در تولید خودروهای اقتصادی سابقه قبلی دارد.این دو شرکت قبلا پروژه موفق تولید خودروی لوگان(ال90 یا تندر 90) که یک خودروی ساده و بدون پیچدگی ، قیمت مناسب و کاملا اقتصادی بود همکاری داشته اند.به همین دلیل این دو شرکت بران شدند که اقدام به تولید یک شاسی بلند اقتصادی با همان مشخصات پروژه موفق لوگان داشته باشند. محصول این همکاری خودرو رنو داستر می باشد. محصول این پروژه در سال 2010 به عنوان یک suv اقتصادی و کم هزینه به روی چرخه تولید رفت . اکنون تولید خودروی رنو داستر از مرز یک میلیون خودرو  گذشت تا یکی از پر فروشترین خوروی suv جهان باشد که این مسئله حاکی از کاربردی و اقتصادی بودن این خودرو برای اقشار جامعه در اکثر کشورها می باشد. خودروی رنو داستر در چند کشور دنیا از جمله برزیل ، روسیه ،هند ،رومانی و کلمبیا در حال ساخت می باشد.در سال گذشته اولین نمونه این خودرو با مدل 2013 تحویل مشتریان ایرانی شد.

 

معرفی خودرو رنو داستر:

خودرو رنو داستر را می توان همان لوگان شاسی بلند نام برد.زیرا در بسیاری جهات هم از نظر طراحی و هم نظر فنی با خودروی لوگان(تندر 90) مشابه می باشند.طرحی خودرو رنو داستر بسیار ساده و نه چندان زیبا می باشد.پیشرانه این خودرو هم یک موتور کم خرج و معمولی می باشد. البته قابل ذکر است موتور 2000 سی سی این خودرو همان موتور خودروی مگان می باشد که قبلا امتحان خود را در جاده های کشورمان پس داده است.در کشورها سازنده خودرو رنو داستر  با پیشرانه های مختلفی قابل عرضه به مشتریان می باشد پیشرانه مختلفی از قیبل دیزلی ،2000 و 2100 سی سی و غیره .اما در ایران خودرو رنو داستر فقط با پیشرانه 2000 سی سی قابل عرضه می باشد.

 در کنار 7 مدل پیشرانه قابل سفارش ، سه نوع گیربکس قابل سفارش هم برای خودرو رنو داستر در نظر گرفته شده است گیربکس 6 دنده دستی،5 عدد دنده دستی و 4 دنده اتوماتیک.  ضریب دنده در نوع دستی کوتاه  و در نوع اتوماتیک ضریب دنده بصورت بلند و سبک در نظر گرفته شده است .علت این امر این می باشد که در نوع اتوماتیک با توجه به  ضریب دنده بلند، تعویض دنده به نرمی و بدون تکان و بدون تاخیر  انجام می پذیرد. نوع دنده اتوماتیک قبلا در ایران بر روی خودرو تندر 90 در مدلهایی که بصورت اتوماتیک عرضه شد مورد امتحان قرار گرفته است.در نوع دستی گیربکس تا حدودی قدرتی تر عمل می کند ولی به علت ضریب کوتاهتر دنده ها نیاز به تعویض دنده بیشتر می باشد.

.همچنین برای خودرو رنو داستر نیز در زمینه انتقال قدرت هم مدلهای مختلفی در نظر گرفته شده است مدلهایی از قبیل تک دیفرانسیل ، دو دیفرانسیل (4x4) .نکته قابل توجه این می باشد که نوع تک دیفرانسیل این خودرو  بصورت اتوماتیک و نوع دو دیفرانسیل آن فقط بصورت گیربکس دستی تولید می گردد.البته در ایران رنو داستر فقط بصورت تک دیفرانسیل دنده اتوماتیک قابل عرضه می باشد.

در کل این خودرو در دو نوع جاده ای و آفرود(خارج جاده ای ) طراحی گردیده است . نوع اتوماتیک آن با توجه به نوع گیربکس آن و رانندگی نرم جهت داخل شهر طراحی شده و توع گیربکس دستی آن با توجه به گیربکس قدرتی و موارد دیگر و قابلیت های دیگر برای خارج شهر طراحی گردیده است.

 

تجربه رانندگی

از آنجا فقط رنو داستر اتوماتیک تک دیفرانسیل در ایران قابل عرضه می باشد خودرویی که توسط متخصصین پردیس خودرو مورد تجریه و تحیلی قرارداده شده است همین نوع می باشد.

پس از نشتن پشت فرمان و روشن کردن موتور 2000 سی سی خودرو رنو داستر صدای نسبتا ملایم روشن و قدرت 135 اسب بخاری را در اختیار راننده قرار می دهد. با گذاشتن اهرم دنده بر روی D خودرو بدون تکان و بصورت ملایم شروع به حرکت می کند با فشار بر روی پدال گاز  خودرو به آرامی و بدون شتاب گیری قابل ملاحضه شروع به حرکت کرده دلیل این امر هم طراحی ضریب دتده بلند آن می باشد.پس از اندکی از حرکت در مسیر صاف شروع به شتاب گیری می کند. سرعت و شتاب خودرو در مسیر های بدون سراشیب خوب به نظر می رسد ولی در مسیر شیب دار خودرو اندکی دچار افت در شتاب و قدرت می شود دلیل این امر هم تک دیفرانسیل بودن خودرو و گیربکس نسبتا ساده آن و تعداد اندک دنده های گیربکس اتوماتیک می باشد. پس از شتاب گیری اقدام به ترمز می کنیم از انجا خودرو کمی سنگین  و در در چرخ های عقب از سیستم کاسه استفاده شده است ترمزی خیلی مناسب به نظر نمی آید ولی در کل کارکرد مطلوبی دارد.

فضای داخلی خودرو بسیار ساده و دور از هرگونه تجمل و زیبایی می باشد. مواد بکار رفته در داخل خودرو از نوع بسیار ارزان قیمت می باشد. در همان ابتدای سوار شدن در خودرو سریعا فضای داخلی تندر 90 به یاد شما خواهد افتاد زیرا طراحی آن تا 90 درصد شبیه به تندر 90 می باشد.ولی در عوض فضای ان بسیار جادار و برای 5 نفر آدم بالغ بسیار مناسب می باشد. حجم صندوق آن جهت  حمل اساسیه هم بسیار مناسب و خوب می باشد.

بدلیل شاسی بلند بودن و طراحی بدنه راننده دید مناسبی به اطراف خودرو دارد.

در کل سواری خودروی رنو داستر مطلوب به نظر می رسد ولی در توع اتوماتیک آن بدلیل تک دیفرانسیل بودن و تعداد کم دنده ها  در مسیر خارج جاده ای عملکرد مناسبی ندارد و مالکان آن نباید انتظار یک خوردوی آفرود از این خودرو داشته باشند.

در مجموع خودروی رنو داستر جهت افرادی که بدنبال یک خودروی شاسی بلند ارزان قیمت با فضای داخلی جادا ر کیفیت مطلوب می گردند مناسب می باشد.

 

مشخصات فنی خودروی رنو داستر

پردیس خودرو

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

غریب رضا یونسی 1394/3/28
19:23:46

با سلام بنده خواستم رنو داستر ثبت نام کنم

آخرین مطالب