icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آغاز تولید مدل جدید ۸S

آغاز تولید مدل جدید ۸S

 رقابت در بازار کراس اوورهای مونتاژی ایران طی سال های گذشته به حدی داغ شده که اکنون حدود ۲۵ گزینه با مدل ۱۴۰۱ در آن با قیمت ۶۰۰ میلیون تا حدود ۱.۸ میلیارد تومان در حال رقابت هستند.

شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-ه عنوان یکی از مهمترین بازیگران این بازار دو گزینه از هایما در مدل های S7 توربو پلاس و S5 جدید با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را به بازار عرضه می کند که بر اساس آخرین آمار قرعه کشی این خودرو در سال 1400 بیش از 800هزار نفر متقاضی خرید این دو مدل بوده اند و به واسطه این تقاضای بالا گروه صنعتی ایران خودرو تصمیم دارد تا ضمن عرضه مدل جدید هایما 8S برنامه های تولید و عرضه هایما به بازار را به طرز محسوسی برای پاسخ به نیاز بزار و مشتریان افزایش دهد. این خودروساز همچنین دو مدل هایما را آماده عرضه به سامانه بورس کالا کرده است تا از روش های مختلف نیاز بالای بازار به این خودروهای را پاسخ دهد.

در حال حاضر محصول هایما S5 و S7 در سایت ایران خودرو خراسان به تولید می‌رسد و به‌زودی محصول جدید خانواده هایما به نام 8S به سبد تولیدات این شرکت افزوده خواهد شد. گروه صنعتی ایران خودرو تا پایان سال چند مرحله فروش فوق العاده، فوری و پیش‌‌فروش و با ظرفیت مناسب درنظر گرفته شده است که اجرای بخش‌نامه های فروش، سبب افزایش عرضه به بازار و تامین نیاز مشتریان خواهد شد.

دو محصول هایما برای بازار خودرو ایران، مشخصات فنی، امکانات و از همه مهمتر قیمت رقابتی قابل توجهی دارند و از این سو با استقبال گسترده ای مواجه می شوند. S7 پلاس به عنوان یک کراس اوور با سایز متوسط ضمن بهره گیری از یکی از قوی ترین پیشرانه ها در مقایسه با رقبا که حدود 170 اسب بخار قدرت دارد و از گیربکس 6سرعته اتوماتیک بهره می برد به خوبی توانسته جایگاهش را بخصوص با ارائه نسخه پلاس تثبیت کند کمترین قیمت در کلاس ابعادی خودش را در بین رقبا دارد که با رشد عرضه از سوی ایران خودرو مطمئنا فاصله قیمتی بین بازار و کارخانه این خودرو کاهش محسوسی خواهد داشت. هایما S5 جدید که با گیربکس 6سرعته اتوماتیک به گزینه محبوب تری از نسخه قبلی بدل شده به عنوان یک کراس اوور شهری، توان 161 اسب بخاری ارائه می کند که بالاتر از همه رقبای هم کلاسش است و از نظر قیمتی نیز در کلاس خود از دیگر کراس‌اوورهای هم سایزش قیمت کمتری دارد و گزینه های نزدیک به آن با مشخصات فنی ضعیف تری دارند یا  گیربکس آن ها ضعیف تر و قیمتشان بیشتر است و از همین جهت تقریبا در تمامی مولفه ها گزینه ای جذاب در بازار به حساب می آید.

حال اگر تصور کنیم که محصول جدید هایما 8S نیز قرار است با فرمول مشابه S7 و S5 به بازار عرضه شود شاهد برنده جذاب و به روز تازه ای از هایما در بازار ایران خواهیم بود که در سایت خراسان این خودروساز به تولید خواهد رسید.

هایما 8S بدون شک یکی از به روز ترین کراس اوورها و خودروهای بازار ایران خواهد بود. این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری توربو ( بر خلاف رقبا که عمدتا 1.5 لیتری توربو) هستند بهره می برد که حداکثر توانش به 192 اسب بخار می رسد و احتمالا نسخه در نظرگرفته شده برای عرضه در ایران به گیربکس 6سرعته اتوماتیک مانند برادرانش مجهز خواهد بود که در نهایت شتابی حدود 8 ثانیه ای خواهد داشت و همین موضوع آن را به یکی از پرشتاب ترین خودروهای بازار بدل خواهد کرد.

در فهرست امکانات رفاهی و ایمنی 8S موارد متعدد تازه ای برای بازار ایران به چشم می خورد که کار را برای رقبای این خودرو بدون شک سخت خواهد کرد. در بخش ایمنی مجموعه کامل از سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، ترمز کمکی هوشمند،کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای و ... در کنار تکنولوژی های مبتنی بر رادار نظیر هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم کنترل خودرو بین خطوط، هشدار نقاط کور و دوربین 360درجه در کاتالوگ این خودرو به چشم می خورد و در بخش امکانات رفاهی مواردی همچون صندلی های برقی جلو با گرم‌کن، دوربین ثبت وقایع، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی 10 اینچ،فرمان برقی و ... آن را بعضا در سطحی بالتر از رقبایش قرار می دهد. جذابیت 8S برای انتظار مشتریان جایی به اوج می رسد که ایران خودرو اگر فرمول قیمت رقابتی مدل های قبلی هایما را در این خودرو نیز اجرایی کند، 8S به گزینه ای بی رقیب احتمالا با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان بدل خواهد شد و با افزایش تیراژ در سایت تولید خراسان، به سرعت به کاپیتان تازه بازار کراس اوورهای ایران تبدیل می شود. ذکر این نکت هضروری است که نزدیک ترین رقبای هایما 8S هم اکنون در بازه قیمتی 1.5 تا 2 میلیارد تومان حضور دارند.

گروه صنعتی ایران خودرو که به تازگی موفق به صفر کردن آمار خودروهای ناقص در سایت تهران شده، سبدی متنوع از محصولات در بازه های قیمتی مختلف را پیش روی مشتریان قرار داده که بخش بالای این سبد در اختیار محصولات با برند هایما است. ارائه قیمت رقابتی، قوای محرکه متناسب با نیاز مشتریان ایرانی با خدمات پس از فروش گسترده موجب تفاوت کراس اوورهای ایران خودرو با بیش از 23 رقیبشان در بازار است که این برد را به پرتیراژ ترین برند کراس اوورهای تولیدی در کشر بدل کرده است. حال با برنامه ایران خودرو برای افزایش تیراژ خانواده هایما و گسترش طرح های فروش به زودی شاهد سطحی جدید از رقابت سه تفنگدار هایما در بازار خودرو ایران خواهیم بود.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب