icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا تسلا موتور قشم نماینده رسمی محصولات بی ام و است؟

رفتار دوگانه وزارت صنعت در خصوص صدور مجوز واردات خودرو

آیا تسلا موتور قشم نماینده رسمی محصولات بی ام و است؟

به تازگی شرکتی تازه تاسیسی به نام تسلا موتور قشم ادعا نموده که نمایندگی رسمی محصولات بی ام و آلمان را برای بازار ایران اخذ نموده است.

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" خبر اخذ مجوز نمایندگی رسمی در ایران توسط شرکت تازه تاسیسی به نام تسلا موتور قشم دارای ابعاد گوناگونی می باشد. با نگاهی به مجوز ارائه شده به این شرکت توسط وزارت صنعت متوجه خواهیم شد مدت زمان این مجوز فقط 3 ماه است که در نوع خود بسیار عجیب است.شرکت های وارد کننده خودرو برای عرضه و وارادت محصولات خود به زمانی بالای یک سال نیاز دارند و مجوز های صادر شده  از سوی وزرات صنعت معمولا 5 سال به بالا است .حالا مشخص نیست که چگونه یک شرکت تازه تاسیس و جوان می خواهد در مدت 3 ضمن معرفی شرکت و ثبت سفارش ، محصولات خود را به بازار عرضه نماید.شبهات زیادی در این خصوص در فضای رسانه ای به گوشه می رسد مبنی بر اینکه مجوز فوق برای افرادی خاص و به منظور ترخیص خودروهای مانده در گمرک صادر شده تا به طریق شبه قانونی بتوان سودسرشاری را شامل حال این افراد نمود.

دومین نکته مبهم ،نام شرکتی است که تسلا موتور قشم توانسته از این شرکت نمایندگی رسمی خود را دریافت نماید. در مجوز صادر شده از سوی مرکز اصناف و در مقابل طرف قرارداد تسلا موتور قشم نام شرکت Bmw autohause mohrning درج شده است که فقط بخش اول آن  با شرکت مادر شباهت دارد . طبق بررسی های انجام شد این شرکت در واقع یک تعمییر گاه مجاز بی ام و در شهر کوچکی نزدیکی هانوفر آلمان می باشد.

این مسئله یادآور گذشته نه چندان دور است که برخی تولید کنندگان لوازم بهداشتی ایران به منظور شهرت خود شرکتی کاغذی را در کشورهای معتبر اروپایی ثبت کرده و در تبلیغات تلویزونی خود عنوان می نمودند که این شرکت تحث لیسانس شرکت اورپایی فعالیت می کند که نام نشانش را کسی نشینده بود.اما دیگر آن دوران تمام شده و با جستجویی ساده در فضای مجازی می توان سابقه هر شرکت و برندی را به راحتی استخراج کرد.

 در صورت صحت این موضع،مشخص نیست که  رفتار دوگانه مرکز اصناف و تجارت وزارت صنعت برای صدور مجوز واردات خودرو به چه منظور انجام گرفته است زیرا این اتفاقات در حالی صورت می پذیرد که شرکت معتبری نظیر داتیس خودرو که دارای رابطه مستقیم با شرکت معتبر هیکو اسپورتیو آلمان است با وجود ارائه مدارک معتبر نتواسته اند مجوز خود را اخذ نمایند.

در حال حاضر که  با رسانه ای شدن مجوز شرکت تسلا موتور قشم انگشت اتهامات به سوی  وزارت صنعت و مدیران تسلا موتور قشم نشانه رفته است ،شایسته است که سریعا  شفاف سازی لازم از سوی مسئولین ذیربط انجام پذیرد تا شاید دلایل این بی قانونی ها و رفتارهای دوگانه مشخص گردد.

 

مجوز تسلا موتور قشم

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب