icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا فعالیت فولکس واگن در ایران متوقف شده است؟

آیا فعالیت فولکس واگن در ایران متوقف شده است؟

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

از روز گذشته خبر تعلیق فعالیت های فولکس واگن در رسانه های خارجی و داخلی بازتاب زیادی را به همراه داشته است. اما ماجرا رفتن این غول خودروسازی جهان از آنجایی اغاز شده که خبرگزاری بلومبرگ به نقل از ریچارد گرنل ،سفیر امریکا در آلمان اعلام کرد :بدلیل تحریم های اعمال شده در خصوص صنعت خودروی ایران ،فولکس واگن همکاری خود را با ایران قطع کرده است.طبق گزارش بلومبرگ این تصمیم در پی دیدار اخیر مدیران این شرکت خودروسازی و سفیر آمریکا در برلین اتحاذ شده است.

اما این خبر به سرعت توسط مدیران فولکس واگن طی اعلامیه رسمی تکذیب شد تا اخبار ضد و نقیض در این خصوص آغاز شود.پس از آن نیز اخبار غیر رسمی منتشر شد که مسئولین ماموت خودرو ،شریک تجاری فولکس واگن نیز این خبر را اساسا کذب دانسته اما از آنجایی که مدیران ایرانی معمولا در واکنش نشان دادن بسیار کند عمل می کنند هنوز در وب سایت این شرکت اعلامیه در این خصوص منتشر نشده است.

این خبر برای دارندگان محصولات این برند آلمانی نظیر تیگوان و پاسات در ایران  از آن جهت دارای اهمیت است که سرویس دهی مطلوب ماموت خودرو در صورتی می تواند ادامه یابد که رابطه مناسبی بین این شرکت و کمپانی مادر در جریان باشد. اما در خصوص واردات محصولات فولکس واگن نگرانی وجود ندارد چرا که عملا واردات خودرو بدلیل خود تحریمی ممنوع بوده و عملا امکان ورود محصولات این شرکت به ایران وجود ندارد.

در نهایت تا اعلام نظر رسمی ماموت خودرو نمی توان بطور قطع گفت که فولکس واگن از قرار داد خود با طرف ایران خارج شده است یا خیر اما اگر به موارد مشابه نگاهی بیاندازیم بسیاری از شرکت های خودروسازی خارجی نظیر پژو ،رنو و حتی نمونه های چینی از ایران خارج شده اند و به نظر می رسد که فولکس واگن با توجه به بازار وسیع خود در آمریکا و همچنین مراوده مالی گسترده در سطح جهان  نهایت مجبور خواهد شد بطور مستقیم رابطه خود با ایران را قطع نماید و در شاید ادامه شاهد دور زدن تحریم و رابطه غیر مستقیم این شرکت با طرف ایرانی باشیم.

 

اینستاگرام پردیس خودرو  برای اطلاع از جدیدترین اخبار روز خودرو ایران و جهان و همچنین مشاهده ویدئو های جذاب اینستاگرام "یک و دو" را دنبال کنید

 

 تلگرام پردیس خودروبرای اطلاع از قیمت روز خودرو ،جدیدترین شرایط فروش و اطلاع از اخرین اخبار ما را در تلگرام دنبال نماید.

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب