icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا کارشکنی های وزارت صنعت علیه داتیس خودرو مرتبط با افراموتور است؟

آیا کارشکنی های وزارت صنعت علیه داتیس خودرو مرتبط با افراموتور است؟

بررسی های نشان می دهد که علی رغم ارائه مدارک و مستندات لازم توسط شرکت داتیس خودرو به وزارت صنعت ولی در اعطای مجوز به این شرکت کارشکنی صورت می گیرد. اقدامی که هنوز هیچ کسی پاسخگوی آن نبوده است. 

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- طبق دستورالعمل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صرفا اشخاصی می توانند اقدام به واردات خودرو کنند که بتوانند خدمات پس از فروش ارائه کنند. براین اساس نمایندگان غیررسمی می توانند با خرید خدمات پس از فروش از نمایندگان رسمی، به بازار خودرو عرضه کنند. این در حالی است که اطلاعیه های چند ماه اخیر سازمان حمایت مغایر این دستورالعمل است. متاسفانه سازمان حمایت برخلاف رویه نه تنها مانع از فعالیت این قبیل شرکت ها شده بلکه با انتشار اطلاعیه سعی در تخریب برخی از این شرکت ها نموده است. این در حالی است که این شرکت ها دارای مدارک مستند دال بر فعالیت قانونی بوده و آنان را بارها به وزارت صنعت ارائه نموده اند. 

یکی از این شرکت ها داتیس خودرو است. متاسفانه بررسی اطلاعیه های سازمان حمایت و فعالیت تخریبی برخی در رسانه ها از جمله صداوسیما، به وضوح نشان می دهد که در خصوص تخریب این شرکت اجماع نانوشته صورت گرفته به طوری که حتی در 20:30 نیز علیه این شرکت خبر منتشر شد. علی رغم اینکه برخی از شرکت های رسمی در صنعت خودرو ایران دارای هیچ نمایندگی رسمی از شرکت مادر نیستند، ولی شرکت داتیس خودرو نماینده رسمی شرکت هیکو آلمان است. لازم به ذکر است که شرکت هیکو آلمان شرکت تولید کننده خودرو است و خودروهای شرکت ولوو را بدون هیچ تغییری عرضه می کند.

طبق بررسی های صورت گرفته خبرنگار پردیس خودرو، شرکت داتیس خودرو در خصوص اخذ مجوز فروش و پیش فروش خودرو تمامی مدارک لازم را به وزارت صنعت ارائه نموده ولی متاسفانه روند اعطای لوح به این شرکت با کارشکنی معناداری روبرو شده و هیچ کسی نیز نسبت به تاخیر در صدور لوح پاسخگو نمی باشد.

در حالی شرکت داتیس خودرو به دنبال عرضه خودروهای ولوو در ایران است که پیش از این شرکت افراموتور مبادرت به این کار می نمود. خبرها حاکی از آن است شرکت افرا موتور که پیش از این به عنوان یک غیرمجاز در خصوص واردات ولوو معرفی شد، در تلاش برای برگشتن به بازار ولوو در ایران است و به نوعی شرکت داتیس خودرو را رغیب اصلی خود می داند. از این رو این احتمال وجود دارد که هجمه های اخیر علیه داتیس خودرو بی ارتباط با این شرکت نباشد.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب