icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اطلس خودرو در صدد واردات اپتیما هیبریدی

اطلس خودرو در صدد واردات اپتیما هیبریدی

طبق اخبار منتشر شده ،اطلس قرار است در آینده نه چندان دور کیا اپتیما هیبریدی را به لیست محصولات خود اضافه نماید

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" اطلس خودرو بعنوان نماینده رسمی محصولات کیا در طول سال جاری کاملا ضعیف و بی سر صدا عمل نموده و در هیچ یک از نمایشگاه خودروی ایران شرکت ننموده است. عملکرد این شرکت باعث شد بسیاری اعتقاد داشته باشند که این شرکت با سابقه دیگر نمی خواهد در زمینه واردات محصولات کره ای فعالیت داشته باشد. این موضع زمانی بیشتر قوت گرفت که کرمان موتور توانست نمایندگی واردات محصولات هیوندای را از آن خود کند و این جریان باعث گردید آسان موتور بعنوان دیگر برند خانواده گرامی ها  به حاشیه رانده شد. اما حالا خبر رسیده است که این شرکت قصد دارد کیا اپتیما هیبریدی را وارد و عرضه آن را آغاز کند.این خبر و خبر پیش فروش مجدد اسپورتیج جدید ،باعث گردیده که نام اطلس خودرو دوباره بر سر زبان ها جاری شود.

اطلس خودرو برای اولین بار کیا اپتیما هیبریدی را در نمایشگاه خودروی سال گذشته تهران رونمایی و خبر واردات آن را رسانه ای کرد . اما در طول این مدت خبری مبنی بر عرضه این هیبریدی جدید بازار منتشر نگردید . حالا که مشکل ثبت سفارش مرتفع شده است مشخص نیست که آیا واقعا این شرکت در صدد اجرا این امر خواهد بود یا خیر، چرا که با بالا رفتن تعرفه گمرکی محصولات هیبریدی ،قیمت تمام شده اینگونه محصولات از نسخه بنزینی بیشتر یا در خوش بینانه ترین حالت برابر خواهد شد و همین مسئله به شدت رقبت خریداران را برای سوار شدن بر اپتیما هیبریدی کاهش می دهد. برای مثال زمانی که نسخه هیبریدی  سوناتا چندین میلیون کمتر نسخه بنزینی بود هم خریداران روی خوشی به آن نشان ندادند واین امر حاکی از این است که مشتریان ایرانی سوار شدن بر نسخه بنزینی را در اولیت خود قرار می دهند ولو اینکه نسخه هیبردی از قیمت کمتری برخودار باشد .اما حالا که اپتیما هیبریدی با قیمتی فراتر از نسخه بنزینی عرضه می گردد که دیگر ویژیکی خاصی نیست که توجه خریدران را به خود جلب نماید.

اطلس خودرو در صدد واردات اپتیما هیبریدی

کیا اپتیما هیبرید، از یک پیشرانه بنزینی 2 لیتری با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می‌برد که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 154 اسب‌بخار در دور 6000 و بیشینه گشتاور 189 نیوتن‌متر در دور 5000 است. در کنار این پیشرانه بنزینی، کیا یک پیشرانه الکتریکی قرار داده است که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 50 اسب‌بخار در دور 1630 تا 3000 و بیشینه گشتاور 204 نیوتن‌متر از دور 0 تا 1770 است. بیشینه قدرت این سیستم ترکیبی، 192 اسب‌بخار در دور 6000 و 367 نیوتن‌متر در دور 1770 است و این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات این خودرو قادر است تا در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 5.6 لیتر، درون شهر 6 و درون بزرگراه 5.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب