icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اعلام آمادگی انجمن واردکنندگان خودرو برای ارایه راهکارهای اجرایی تامین ارز مورد نیاز برای واردات

اعلام آمادگی انجمن واردکنندگان خودرو برای ارایه راهکارهای اجرایی تامین ارز مورد نیاز برای واردات

انجمن واردکنندگان خودرو با انواع اصلاحات و شفافیت ها و با ایجاد روندهای جدید و نوین و نگاه به افق های برنامه ای دولت امادگی دارد در کنار دولت بایستد بر این اساس پیشنهاد خود را به صورت مکتوب اعلام کرده و آمادگی دارد طرح های اجرایی را با هدف اجرای بهتر طرح آزادسازی واردات ارایه دهد حتی اگر این طرح با سهمیه بندی در واردات همراه باشد.

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو

طرح آزادسازی واردات خودرو با تکیه بر ارز آزاد و یا ارز ایرانیان مقیم خارج در حالی پس از چند ماه وقفه در واردات، مورد بررسی دوباره قرار گرفته که انجمن واردکنندگان خودرو پیش از این، آمادگی خود را برای تامین ارز مورد نیاز برای واردات اعلام کرده بودند. واردات محدود و یا به عبارتی اجرای سهمیه بندی نیز به عنوان یکی از بندهای این طرح مطرح شده که فعالان این حوزه آمادگی اجرایی کردن این بند را نیز داشته و برای انجام آن مشکلی نخواهند داشت.

به طور قطع این تصمیم با هدف بازگشت تعادل به بازار اجرایی می شود این در حالیست که هم اکنون تعادل موجودی کالا در انبارها برهم خورده است و با وجود تلاش همه دستگاه ها در چند ماه گذشته اما به دلیل عملکرد جزیره ای و ابلاغ تصمیمات خلق الساعه موفقیتی حاصل نشده و در این میان تنها تصمیم کسانی که زور بیشتری دارند برای اجرا ابلاغ شده است.

این شرایط نیازمند هم افزایی وصرف وقت و انجام پروژه های تحقیقاتی با حضور همه متخصصان است در این میان حضور منتقدان منصف نسبت به واردات خودرو می تواند در ارایه راهکارهای اجرایی موثر باشد بنابراین می توان با توجه به پیشنهادهای مطرح شد و صرف وقت بیشتر، تصمیم جدی در این زمینه اخذ کرد. در غیر این صورت حتی با وجود تصمیم درست اگر مقام عالی کشور تصمیمی برای اجرا نداشته باشد، این روند جز سردرگمی دستاوردی نخواهد داشت.

آن چه بررسی آن در این شرایط ضروری به نظر می رسد و مشکل اصلی واردکنندگان به شمار می رود، خودروهای دپو شده در گمرکات و انتظار ۲۰ هزار مشتری برای دریافت خودروهایی است که منابع مالی مورد نیاز آن پرداخت و وارد شده از اجازه ترخیص آن از گمرکات به دلیل عدم پاسخگویی، پیگیری، بروکراسی و مقررات دست و پاگیر و پشت هم اندازی، داده نشده و مشخص نیست قصد رسیدن به کدام نقطه را داریم.

انجمن واردکنندگان خودرو طرح و پیشنهادهایی در مورد روند منطقی و علمی، طرح و پیشنهادهایی داشته و آماده است آن ها را با دولت و حاکمیت تنظیم و اجرایی کند اما به طور قطع با از بین بردن ریشه کسب و کار اعضای خود مقابله خواهد کرد چرا که پای سرمایه ایرانی ها و شغل اعضا در این میان مطرح است و فعالیتی سازنده، الگو و پیشرو به شمار می رود.

انجمن واردکنندگان خودرو با انواع اصلاحات و شفافیت ها و با ایجاد روندهای جدید و نوین و نگاه به افق های برنامه ای دولت امادگی دارد در کنار دولت بایستد بر این اساس پیشنهاد خود را به صورت مکتوب اعلام کرده و آمادگی دارد طرح های اجرایی را با هدف اجرای بهتر طرح آزادسازی واردات ارایه دهد حتی اگر این طرح با سهمیه بندی در واردات همراه باشد.

باید به این موضوع توجه کرد که یکی از راه های دور زدن تحریم ها تکیه بر توان واردکنندگان است چرا که این شرکت ها نماینده کمپانی های بزرگ دنیا هستند که این امر در ایجاد ارتباطات بسیار مفید بوده و می توان بهره برداری های دیگری از آن برد هرچند که بازهم امیدی به بهبود شرایط با وجود وعده های داده شده نیست بدون شک هزار وعده خوبان یکی وفا نکند!

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب