icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو امکان واردات مستقیم خودرو از ژاپن وجود ندارد

امکان واردات مستقیم خودرو از ژاپن وجود ندارد

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و ژاپن خاطر نشان کرد: بدون تردید اصلاح مناسبات سبب توسعه روابط تجاری ما ژاپنی‌ها خواهد شد؛ اما در شرایط فعلی به صورت مستقیم نمی‌توانیم خودرو از این کشور وارد کنیم.

سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"- بهرام شکوری با اشاره به نقش سفیر در توسعه روابط تجاری، گفت: ایران در کشور مهمی مانند ژاپن سفیر تجاری ندارد این در حالیست که سفیرها می‌توانند در توسعه روابط تجاری ایفاگر نقش مهمی باشند هر چند ایران با داشتن سفارت‌خانه و سفیر در بسیاری از کشورها نتوانسته است در پیشبرد و توسعه روابط تجاری اقدام مهمی انجام بدهد.

وی با بیان اینکه ژاپن یکی از قطب‌های اقتصادی در دنیاست، گفت: دولت باید اهمیت بیشتری به ژاپن بدهد چراکه این کشور می‌تواند جایگزین کشورهای اروپایی و آمریکا در حوزه  انتقال دانش و تکنولوژی شود.

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و ژاپن تصریح کرد: کمپانی‌ تویوتا سالانه بیش از 10 میلیون خودرو تولید می‌کند که بیش از 75 درصد از تولیداتش را در بازارهای جهانی عرضه می‌کند؛ اروپا و آمریکا جزو کشورهای تولیدکننده خودرو محسوب می‌شود اما از آنجایی‌که قیمت و کیفیت خودروهای آسیایی به‌ویژه ژاپنی مرغوب است تقاضا برای خرید خودروی ژاپنی در بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود دارد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه خودروسازان ژاپنی می‌تواند در ایران سرمایه گذاری و یا اقدام به واردات کنند، گفت: تحقق این مهم زمانی میسر می‌شود که ما تعامل‌های خود را با دنیا بهبود بدهیم بدون تردید اصلاح مناسبات سبب توسعه روابط تجاری ما ژاپنی‌ها خواهد شد؛ در شرایط فعلی به صورت مستقیم نمی‌توانیم خودرو از این کشور وارد کنیم.

شکوری با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های مشترک ژاپن و آمریکا، خاطر نشان کرد: حفظ روابط تجاری با آمریکا برای ژاپنی‌ها اهمیت دارد چراکه آمریکا  بزرگترین شریک تجاری ژاپنی‌ها محسوب می‌شود و سهم عمده‌ای از محصولات این کشور در مارکت آمریکا بفروش می‌رسد از این‌رو درآمد حاصل از تجارت با آمریکا برای ژاپنی‌ها موثرتر از تجارت با ایران است. ژاپنی‌ها با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، اشتیاقی برای تجارت با ایران از خود نشان ندادند اما امکان واردات خودرو از ژاپن با واسطه برای ایران وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که یکی از بندهایی که وزارت صمت در آیین‌نامه واردات خودرو گنجانده، الزام نمایندگی در ایران است اگر قرار باشد با واسطه اقدام به واردات کنیم دیگر شرایط برای ایجاد نمایندگی‌ برای خودروسازان خارجی در ایران نزدیک به صفر می‌شود آیا در شرایط تحریم می‌توان امیدوار به اجرای این بند باشیم؟ گفت: این بند به این معناست که خودرو از چین و روسیه باید وارد کنیم که چندان رضایت مردم را نمی‌تواند جلب کند.

شکوری با بیان اینکه درصدی از خودروهای چینی در رسته خودروهای بی‌کیفیت جای می‌گیرند، افزود: محصولی رضایت ما را برآورده می‌کند که به لحاظ کیفیت و قیمت مناسب باشند و این دو اصل در خودروهای چینی که وارد شده‌اند کمتر رعایت شده و رضایت ایرانیان را جلب نکرده است. در حوزه ماشین‌آلات معدنی کاترپیلار، کوماتسو در ایران هست اما هیچکدام از این ماشین‌آلات در ایران نمایندگی رسمی ندارند اما قطعات آنها تامین و در حوزه معدن‌های داخلی کار می‌کنند.

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب