icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تارای تمامی برقی امسال رونمایی خواهد شد

تارای تمامی برقی امسال رونمایی خواهد شد

کیانوش پورمجیب، قائم مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو در نشست خبری امروز گروه صنعتی ایران خودرو با موضوع کیفیت خودروها اعلام کرد که این خودروسازی تا پایان سال جاری از تارای تمام برقی رونمایی می کند.

پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-وی افزود: به دلیل اینکه توسعه خودروی برقی نیاز به فناوری جدیدی دارد، از این‌رو برنامه‌های تولید خودروی برقی در دستور کار است و در صورت تامین زیرساخت‌ها تولید انبوه آن آغاز می شود؛ اما این اقدام‌ نیازمند زیرساخت‌های سنگینی است. خودروهای هیبریدی نیز نیمه دوم سال آینده وارد بازار می‌شوند.

به گفته پورمجیب بر طبق این برنامه، دیگر معضل خودروهای ناقص کف پارکینگ نخواهیم داشت. براساس راهبرد کلیدی ایران‌خودرو از ابتدای خرداد، عدم تولید خودروی ناقص و عبور مستقیم بوده است، بنابراین می توان گفت که هم خودروی ناقصی تولید نشده و هم با افزایش تیراژ تولید، هر ۳۰ ثانیه یک خودرو به تولید رسیده است.

وی در خصوص تعداد خودروهای ناقص این گروه صنعتی اعلام کرد: با شروع سال جاری کار بر روی کاهش خودروهای ناقص، با ۶۲ هزار و ۵۰۰ خودروی کسری‌دار و ناقص آغاز شد و اکنون این عدد به کمتر از ۲۲ هزار دستگاه رسیده و  پیش‌بینی‌ می‌شود که تا پایان تعطیلات تابستانی ایران‌خودرو و اواخر مردادماه خودروهای ناقص کف پارکینگ‌ها به میزان صفر برسد.

قائم مقام ایران‌خودرو اعلام کرد: تولید محصولاتی نظیر تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک، دناپلاس دستی و اتوماتیک، پژو ۲۰۷ در دو نوع دستی و اتوماتیک، پژو ۲۰۶، رانا و پژو پارس را در سال جاری ادامه خواهد یافت. هایما نیز در ردیف خودروهای CKD  قرار خواهد داشت. تارای تمام برقی نیز تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

در همین خصوص پیشتر بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با car.ir گفت: نزدیک به هشت سال است که ایران خودرو و سایپا در رابطه با ورود خودروی برقی به کشور صحبت می کنند، ایران خودرو می گفت ما می خواهیم خودروی برقی بسازیم و مدتی هم سمندبرقی و رانای برقی را نشان داد. این صحبت ها بیشتر در حد حرف است. درست است که رفتن به سمت خودروهای برقی روندی است که در جهان شروع شده و همه کشورها ناگزیر از حرکت در این مسیر هستند تا وابستگی به سوخت های فسیلی کاهش یابد تا بیشتر به سمت عدم آلایندگی محیط زیست برویم. همانگونه که آلودگی هوای تهران و موضوعاتی در این رابطه که این روزها در حال شدت گرفتن و کشور را به تعطیلی می کشاند، بخشی مربوط به بنزین و به خصوص بنزین نامرغوبی است که به مردم عرضه می شود. همه دنیا دارد به سمت خودورهای برقی می رود و ما نمی توانیم خودمان را از دنیا جدا کنیم و این الزامی است که برای ما وجود دارد.
 
وی افزود : برای رفتن به سمت ساخت خودروی برقی به زیرساخت هایی نیاز داریم که مثل همه کشورها باید آن زیرساخت ها را در منازل و همه اماکن عمومی به صورت انبوه آماده کنیم. دولت باید فرهنگ خودروی برقی را در کشور به وجود بیاورد و آن را ترویج کند. همچنین درصورتی که نیاز به خودروی برقی احساس می شود، الزامی است که سوبسیدهایی هم به آن تعلق بگیرد. به خصوص در آغاز کار که دولت حتما باید یارانه یا تخفیف ویژه ای بدهد تا زمانی که این خودرو به قیمت انبوه برسد، قیمت آن به تدریج کاهش پیدا کند و عموم مردم جامعه بتوانند به سمت خودروی برقی حرکت کنند

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب