icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تعرفه خودروهای هیبریدی بازنگری خواهد شد

تعرفه خودروهای هیبریدی بازنگری خواهد شد

مجتبی خسروتاج، رییس‌کل سازمان توسعه تجارت گفت : تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تا دو ماه آینده بازنگری می شود.

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ 2 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" مجتبی خسروتاج گفت : تعرفه‌های جدید به ویژه در مورد خودروهای هیبریدی توسط متخصصان و اهل فن تعیین شده است.
 دولت معتقد است که برای کاهش آلودگی هوا باید اقدامات جدی انجام شود و در این راستا استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی کاهش یابد.
 وی افزود :همانطور که وزیر صنعت اعلام کرده سعی داریم به سمتی حرکت کنیم که تعرفه‌ها دوسال یک‌بار تغییر کند تا فعالان بخش خصوصی با ثبات در شرایط بتوانند به فعالیت بپردازند.
 کمیسیون ماده ١ پایان سال برگزار می‌شود و در صورتی که کارشناسان نسبت به تعرفه خودروهای هیبریدی انتقاد داشته باشند این موضوع در این کمیسیون مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.
 اکنون تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از خودروهای با سوخت فسیلی پایین‌تر است.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

علی 1396/10/19
12:53:14

علاوه بر تعرفه ، حدود چهل درصد عوارض و مالیات دیگه نوبره

علی 1396/10/19
12:51:37

یک درصد حقوق ورودی به عوارض هلال‌احمر مربوط می‌شود. مالیات ارزش افزوده معادل ۹ درصد از جمع حقوق ورودی و ارزش خودرو است ، و پنج درصد ارزش فوب به‌عنوان عوارض خاص واردات خودرو تعیین شده است. بر پایه قانون، هزینه استاندارد معادل هشت در هزار ارزش سیف محاسبه می‌شود. همچنین برای پلاک کردن هر خودرو ترخیص شده بنزینی باید معادل چهار دستگاه خودرو اسقاطی از رده خارج شود که هزینه ریالی هر دستگاه ۲۵ میلیون ریال (در مجموع ۱۰۰ میلیون ریال) تعیین شده است. براساس هزینه‌های اعلام شده، ۱۰درصد ارزش کالا به پلاک‌گذاری مراکز شماره‌گذاری (عوارض راهنمایی و رانندگی) می‌رسد. همچنین هنگام شماره‌گذاری هزینه نقل‌و‌انتقال دارایی سه درصد ارزش آن است. عوارض شهرداری هنگام پلاک کردن، بسته به نوع خودرو از سه میلیون تا هفت میلیون ریال است.

آخرین مطالب