icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو توقف ثبت سفارش جواب داد؛سراتو تولید داخل گران شد

توقف ثبت سفارش جواب داد؛سراتو تولید داخل گران شد

سایپا در جدیدترین لیست قیمت محصولات خود،سراتو نسل قبل تولید داخل را با افزایش قیمتی عجیب روبرو کرده است.

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری"پردیس خودرو" از زمانی که ثبت سفارش خودرو متوقف گردیده شاهد اتفاقات عجیب و غریبی در بین خودروهای وارداتی و حتی خودروهای تولید داخل هستیم بطوریکه بدون افزایش خاص قیمت ارز و یا تحریم خاصی قیمت محصولات وارداتی سر به فلک گذاشته است. اما در این بین محصولات تولید داخل هم بی نصیب نبوده و بدلیل عرضه کم و افزایش قیمت رقبای خارجی قیمت اینگونه خودروها هم افزایش داشته است.

چند روز گذشته در مقاله با عنوان " قرار است صنعت خود در اختیار رنو و پژو قرار گیرد" دلیل گرانی خودرو را توقف ثبت سفارش  دانستیم اما وزرات صنعت در پاسخ به پردیس خودرو عنوان داشت دلیل گرانی خودرو ،عدم توقف واردات خودرو نیست و این رسانه هستند که با دامن زدن به این مسئله باعث افزایش قیمت خودرو شده اند. حال سئوال از وزرات محترم صنعت این است که آیا افزایش قیمت سراتو و دیگر محصولات داخلی هم بر گردن رسانه هاست. آیا افزایش قیمت محصولات تولید داخل در شرایطی که قوانین و قیمت ارز بدون هیچ تغییر باقی مانده مستقیما بر عهده کم شدن عرضه و بالا رفتن رقبای خارجی شان نیست.کاملا مشخص است که توقف واردات خودور هر چند بصورت مقطعی باشد موجب موج منفی در بازار می گردد و دلالان و خودروسازان داخلی هم که مترصد فرصتی هستند سوار بر این موج شده و براحتی و بدون بودن رقیب جدی در مقابلشان اقدام به افرایش قیمت محصولات خود می نمایند. چه بهتر بود که ورزات صنعت پیش از توقف ثبت سفارش اقدام به تهیه دستورالعمل جدید می نمود تا بلافاصله و بدون فرصت دادن به رقیبان داخلی ،آن را اجرایی می کرد تا قیمت خودرو بطور طبیعی ثابت بماند.اما این عمل ناصحیح انجام شده باعث گردیده که بازار در اختیار شرکت های خاص قرار گرفته و مردم بعنوان آخرین قطعه در این زنجیره طولانی متضرر شوند.

قابل ذکر است در لیست قیمت جدید، بهای تمام شده کیا سراتو برای مشتریان افزایش پیدا کرده و فول ترین آن به بیش از ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است. در حال حاضر سراتو دنده ای ۱٫۶ لیتری قیمت ۸۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان را دارد و نسخه آپشنال آن با بهای ۸۶ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان به فروش می رسد. مدل دو لیتری اتوماتیک به ۹۶ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان رسیده و نسخه آپشنال آن بهای ۱۰۴ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان را به خود اختصاص داده است

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب