icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تولید انبوه دنا پلاس با گیربکس ۶ دنده دستی شروع شد

تولید انبوه دنا پلاس با گیربکس ۶ دنده دستی شروع شد

دنا پلاس یکی از خودروهای شاخص ایران‌خودرو به شمار می‌رود. این خودرو اگرچه بر اساس سمند شکل گرفته اما در نسخه‌های متنوع و با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. ایران‌خودرو از چندی پیش اقدام به نصب گیربکس ۶ دنده دستی روی محصولات خود از جمله رانا پلاس سقف شیشه‌ای کرده است و حالا گفته می‌شود دنا پلاس نیز با گیربکس ۶ دنده دستی راهی بازار می‌شود.

 

پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو می‌گوید بر اساس رویکردهای این خودروساز در توسعه و بهبود محصولات فعلی و همچنین پاسخ به نیاز مشتریان، دنا پلاس مجهز به گیربکس ۶ دنده دستی به تولید انبوه رسید. به گزارش ایکوپرس، کیانوش پورمجیب با اعلام این خبر افزود:

با توجه به اهمیت کیفیت محصول، نظارت‌های دقیقی در فرآیند طراحی، انطباق و تولید محصول صورت گرفته است. پس از عرضه محصول راناپلاس مجهز به گیربکس شش سرعته و استقبال مشتریان به خصوص قشر جوان، ارتقای تکنولوژی محصول پرطرفدار دنا پلاس و افزایش تعداد دنده از پنج به شش در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال ۱۵ هزار دستگاه از این محصول روانه بازار خواهد شد.

پورمجیب مهم‌ترین مزیت دنا پلاس دارای گیربکس ۶ دنده دستی را افزایش شتاب و کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت در سرعت‌های بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دانست و تصریح کرد: ارتقای گیربکس خودروهای ایران‌خودرو تأثیر قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی‌ها خواهد داشت. این مدیر ارشد با اشاره به اینکه گیربکس موردبحث در شرکت دانش‌بنیان نیرومحرکه طراحی و داخلی سازی شده اظهار داشت:

 ارتقا و پیشرفت این شرکت در کنار ارتقای سازندگان و تأمین‌کنندگان بخشی از دستاوردهای این محصول است. تولید این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور توربو شارژ، به‌صورت کامل بر مبنای دانش بومی داخلی سازی شده است که از دانش به وجود آمده، در حوزه‌های دیگری از قوای محرکه نیز استفاده خواهد شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب