icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو تکذیب محدودیت و ممنوعیت واردات خودروهای کره ای توسط وزارت صمت

تکذیب محدودیت و ممنوعیت واردات خودروهای کره ای توسط وزارت صمت

وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک اعلامیه محدودیت و ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای تکذیب کرده و عنوان کرد فرآیند واردات آنها در حال انجام است.

 

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-طی این اطلاعیه، وزارت به این موضوع اشاره کرده که شرکت‌های واردکننده خودروهای کره‌ای در حال حاضر دارای ارز و در حال ترخیص کالا از گمرک هستند و لازم به ذکر است که اخبار منتشر شده در رسانه‌ها قابل استناد نیستند.

پیش از این اخباری در خصوص ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای به درخواست نهادهای امنیتی منتشر شده بود. یکی از دلایلی که برای این موضوع به آن اشاره شد عدم آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی عنوان شد اما کاملا مشخص است ممنوعیت واردات خودرو از کشور کره به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین تولیدکنندگان خودرو جهان دودش تنها در چشم مصرف‌کننده ایران و خودمان می‌رود و باز هم شاهد گران شدن خودرو خواهیم بود و ضرری متوجه طرف کره‌ای نخواهد بود.

تکذیب این موضوع جای امیدواری دارد زیرا صنعت خودرو کره همچنان بازارهای متعدد جهانی از جمله ابر بازار آمریکا را داشته و ممنوعیت‌های اینچنینی "آب در هاون کوبیدن" در حق کره و یک حرکت کاملا مخرب با تاثیر در داخل کشور است. این ممنوعیت جز ضرر برای مصرف‌کننده ایرانی و محدودتر شدنش و همچنین افزایش بیش از پیش قیمت خودرو چیزی ندارد و همچنین شرکت‌های فعال در این حوزه را نابود خواهد کرد و به افزایش بیکاری دامن خواهد زد.

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب