icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو جزعیات بیشتر در خصوص دستور العمل جدید واردات خودرو

جزعیات بیشتر در خصوص دستور العمل جدید واردات خودرو

طبق این دستور العمل جدید، تعرفه خودروهای وارداتی حداکثر 90 درصد  خواهد بود.

چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" دیروز از ساعت ۱۴:۳۰ رسیدگی به وضعیت واردات خودرو و تعرفه‌های واردات در دستور کار کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.در این‌ جلسه نمایندگان مجلس از کمیسیونهای مرتبط، وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، سازمان بازرسی کل کشور، معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت، بانک‌ مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و ‌بودجه، گمرک و نمایندگان اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند و موضوعات مختلف مطروحه در این حوزه علی‌الخصوص موارد پیگیری‌شده از سوی مردم از نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

اما مهمترین خروجی این جلسه مشخص شدن تعرفه جدید خودرو و زمان باز شدن ثبت سقارش خودرو بود. طبق اطلاعات منتشر شده ،در دستور العمل جدید واردات خودرو شرط اصلی حداکثر قیمت 40 هزار دلار برای خودروی های واردتی همچنان پا برجاست که در نتیجه آن بسیاری از محصولات خاص بازار ایران نظیر بنز ،بی ام و،لکسوس ،پورشه و ... دیگر وارد نخواهند شد و بزودی شاهد آن خواهیم بود که شوک دوباره ای به بازار خودرو وارد گردد.

طبق این دستور العمل جدید، تعرفه خودروهای وارداتی حداکثر 90 درصد  خواهد بود و بنا بر  اطلاعات بدست آمد به شرح ذیل می باشد:

خودروهای با حجم تا 1500 سی سی معادل 50 درصد

خودروهای با حجم 1500 تا 2000 سی سی معادل 70 درصد

خودروهای با حجم 2000 تا 2500 سی سی معادل 90 درصد

با نگاهی به تعرفه های وضع شده مشخص است که دولت تحت فشار انجمن های گواناگون واردات   و کارشناسان کمی در تعدیل تعرفه های از خود نرمش نشان داده است چرا که پیش از این ظاهرا هر کدام از موارد بالا 5 الی 10 درصدی بیشتر بوده است .

شریعتمداری در این جلسه قول داده است که تا پایان همین هفته دستورالعمل جدید را ابلاغ نماید و مشکل توقف ثبت سفارش را حل نماید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب