icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو خوش بینی معاون وزیر صنعت: تعلیق فعالیت به‌معنای قطع همکاری نیست

همچون دهه 80، فرانسوی ها سر ایران کلاه گذاشتند

خوش بینی معاون وزیر صنعت: تعلیق فعالیت به‌معنای قطع همکاری نیست

در حالی منصور معظمی، معاون وزیر صنعت امیدوار به ادامه حضور فرانسوی ها در ایران است که طبق اذعان وی رنو و پژو در دهه 80 یک بار سر ایران کلاه گذاشتند

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- برخلاف اظهارنظرهای اخیر در خصوص لغو قراردادهای خودرویی توسط پژو و رنو، معاون وزیر صنعت معتقد است که قراردادهای منعقد شده بین طرف های ایران و خارجی در چارچوب توافقات در حال انجام است و هیچ جای نگرانی نیست.

منصور معظمی، معاون وزیر صنعت در این خصوص گفت: در چارچوب قرارداد پژو- سیتروئن با سایپا 2هزار دستگاه خودروی سیتروئن سی‌3 به متقاضیان پیش فروش شده که تحویل این خودروها به مشتریان طبق روال پیش‌بینی شده در این قرارداد صورت خواهد گرفت و مشکلی برای تأمین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش اینگونه خودروها نیز وجود ندارد. وی با بیان اینکه مشکلی برای تأمین و تحویل خودروهای پیش‌فروش شده تولید مشترک با شرکای خارجی وجود ندارد، افزود: در قرارداد ایران‌خودرو و پژو نیز تا‌کنون فقط پژو 2008به‌عنوان نخستین خودروی تولید مشترک از طریق پیش‌فروش به مشتریان عرضه شده که برخی از این تعهدات با تحویل خودرو به مشتریان انجام شده و بقیه خودروهای پیش‌فروش شده نیز طبق روال به خریداران تحویل خواهد شد.

رئیس ایدور با بیان اینکه اعلام تعلیق فعالیت به‌معنای قطع همکاری این خودروسازان با شرکای ایرانی نیست و تا‌کنون نیز هچ کدام از شرکای خارجی خودروسازان ایرانی در مورد قطع همکاری خود در چارچوب این قراردادها و خروج از ایران موضعگیری رسمی نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: مطالب مطرح  شده در مورد تعلیق فعالیت برخی از این شرکت‌ها نیز در واکنش به فشارهای آمریکا بوده است.

معظمی با بیان اینکه این شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی اروپا، دارای قرارداد‌های معتبر و منافعی در چارچوب این قراردادها در ایران هستند و برای حفظ این قراردادها تلاش می‌کنند، افزود: شیوه برخورد کنونی شرکای اروپایی با خودروسازان ایرانی پس از رویکرد اخیر آمریکا طبیعی است، این قراردادها تابع قواعد و مقررات بین‌المللی است و اگر ما نیز به جای پژو- سیتروئن یا رنو بودیم، شاید رویکرد احتیاطی را برای ادامه اینگونه همکاری‌ها اتخاذ می‌کردیم، با وجود این واقعیت‌های فرجام قراردادهای خودرویی با برخی گمانه‌زنی‌های مطرح، متفاوت است. به گفته وی، در قراردادهای منعقد شده شرکای ایرانی با خودروسازان خارجی نیز پیش‌بینی‌های لازم برای چنین شرایطی صورت گرفته است و شرکت‌های مذکورانگیزه کافی برای عمل به تعهدات خود و باقی‌ماندن در ایران را دارند.

این در حالی است که پیش از این فرانسوی امتحان خود را در خودرو ایران پس داده اند و در زمان های بحرانی به تعهدات خود عمل ننمودند. موضوعی که خود منصور معظمی پیش از این به آن اشاره نموده بود. وی در این خصوص صراحتا اعلام کرده بود:من نمی‌خواهم بگویم که رنو کار خوبی کرده است، نه اصلاً، چرا که در مشارکت نباید سر طرف مقابل کلاه بگذارد، این یک واقعیت است که در قرارداد رنو ما هم کاهلی کرده‌ایم.
انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب