icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو دناپلاس پلاگین‌هیبرید پلاک شد

دناپلاس پلاگین‌هیبرید پلاک شد

گروه صنعتی ایران‌خودرو سال گذشته در حاشیه برگزاری پنجمین همایش صنعت خودرو در تهران از دستاورد جدید خود یعنی دناپلاس پلاگین‌هیبرید پرده‌برداری کرد.

یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-درحال‌حاضر باتوجه به این که خودروسازان جهانی با سرعت هرچه‌تمام‌تر به سمت استفاده از انرژی‌های پاک و فناوری‌های الکتریکی در تولید محصولات خود حرکت می‌کنند، دور از انتظار نیست در آینده‌ای نزدیک موتورهای احتراق داخلی از رده خارج شوند و جای خود را به خودروهای برقی و پلاگین‌هیبرید بدهند. ازطرفی به‌دلیل نبود زیرساخت لازم درخصوص توسعه محصولات برقی و الکتریکی در کشور، بهره‌گیری از فناوری هیبرید و استفاده هم‌زمان از انرژی الکتریکی و سوخت‌های فسیلی، امری اجتناب‌ناپذیر است که از سال‌های گذشته شاهد فعالیت واحدهای تحقیق‌وتوسعه خودروسازان داخلی در این زمینه بوده‌ایم. 

پس‌از رونمایی از خودرو راناهیبرید در سال93 توسط رئیس‌جمهور، دناپلاس EV دومین محصول دوستدار محیط‌زیست به‌شمار می‌رود که توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو طراحی و تولید شده است. حال پس‌از گذشت چندماه از معرفی این محصول، شاهد تردد این خودرو در خیابان‌ها هستیم.

چند روز پیش خبرنگار «دنیای‌خودرو» تصویری از دو محصول پاک ایران‌خودرو را در خیابان ثبت کرد که نشان از گذراندن مراحل تست‌فنی آن‌ها دارد. حال باید دید ایران‌خودرو باتوجه به آوردن این خودروها به خیابان بدون هیچ‌گونه پوشش استتاری و همچنین وجود پلاک‌ملی روی خودروها، برنامه‌ای برای عرضه آن‌ها در آینده‌ای نزدیک دارد؟

دناپلاس پلاگین‌هیبرید از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه توربو نداشته و رینگ‌های این مدل برای آن درنظر گرفته شده است. خودروی رویت‌شده دارای استیکرهایی روی بدنه است که پلاگین‌هیبرید بودن آن را نشان می‌دهد. این خودرو از لحاظ تکنولوژی با سایر خودروهای پلاگین‌هیبرید کمی متفاوت بوده و برمبنای فناوری سری و مشابه محصولات فیسکر طراحی و ساخته شده است.

در این خودرو موتوربنزینی قادر به انتقال قدرت به چرخ‌های خودرو نیست و تنها به‌عنوان یک ژنراتور، باتری‌های خودرو را شارژ می‌کند. به‌عبارت‌دیگر دناپلاس‌پلاگین‌هیبرید تنها به کمک موتورهای برقی قادر به حرکت است. باتری‌های درنظر گرفته‌شده در این خودرو در محفظه‌ای پشت صندلی‌ها قرار دارند و فضای قسمت بار همچنان کارایی خود را دارد. همچنین اتصال به برق شهری یکی دیگر از قابلیت‌های این خودرو است که از طریق نشان تجاری نصب‌شده روی درصندوق صورت می‌گیرد.

گفتنی است با اتصال شارژر دناپلاس‌پلاگین‌هیبرید به برق‌شهری و پر کردن باتری‌ها، توانایی پیمایش مسافتی حدود 90 کیلومتر بدون هیچ‌گونه آلایندگی برای آن فراهم خواهد شد. البته به‌دلیل نبود زیرساخت لازم و دانش تولید باتری‌ در ایران، باتری‌ها و موتور برقی به‌کاررفته در این خودرو به‌صورت آزمایشی به کشور وارد شده است. از طرفی نمی‌توان انتظار داشت با شرایط فعلی بتوان با هزینه‌ای معقول شاهد تولید این دست از باتری‌ها در کشور باشیم.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب