icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو سامانه ثبت سفارش خودرو آغاز به کار کرد

سامانه ثبت سفارش خودرو آغاز به کار کرد

امروز پس از 6 ماه سامانه ثبت سفارش خودرو آغاز به کار کرد اما هنوز ثبت سفارش برای هیچکدام از شرکت ها امکان پذیر نمی باشد.

چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" پس از آنکه دیروز وزیر صنعت قول داده که تا آخر این هفته مشکل ثبت سفارش بر طرف خواهد شد ،از ساعاتی پیش شاهد هستیم که سامانه ثبت سفارش کار خود را آغاز کرده و نام 39 خودرو در این سامانه ثبت گردیده است. البته مشخص است که این سامانه در حال بروزرسانی بوده تا در روزهای آینده بصورت رسمی کار خود را آغاز کند . این سایت کماکان برای هیچ برندی باز نشده و اکنون هیچ یک از واردکنندگان خودرو امکان ثبت سفارش را ندارند، مدلی که امروز در سایت ثبتارش فعال شده، برای تست بوده و همچنان امکان هیچ نوع ثبتارشی وجود ندارد. با توجه به قول وزیر صنعت در کمیسیون اصل نود مبنی بر ابلاغ دستورالعمل واردات طی روز جاری، همه فعالان مرتبط منتظر انجام قول وزیر می باشند.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود در سایت سازمان استاندارد، در حال حاضر 83 مدل برند  دارای تایید نوع در سال ۹۶ می باشند که بعد از دریافت دستورالعمل جدید و تطابق مدلها با ضوابط جدید و نیز آخرین  وضعیت فعالیت نمایندگی مرتبط قابلیت فعال شدن موارد مجاز در سایت ثبت سفارش را خواهند داشت که قریب به شصت درصد این مدلها فعال خواهند گردید.

سامانه ثبت سفارش

فرهاد احتشام‌زاد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفته است : دستورالعمل جدید واردات خودرو نهایی شده و در مرحله ابلاغ قرار دارد و به موازات طی مراحل ابلاغ دستورالعمل سایت ثبتارش نیز در حال بروز رسانی لیست خودروهای مجاز وارداتی است.وی پیش از آن گفته بود که تا زمانی که دستور العمل جدید واردات خودرو از سوی دولت ابلاغ نشود سایت ثبت سفارش باز نخواهد شد.ایشان ادامه داد:بر اساس اطلاعات واصله، مصوبه دولت در خصوص دستورالعمل جدید واردات نهایی شده است و بر اساس چارچوب مفاد آن نیز به روز رسانی لیست خودروهای مجاز برای واردات با ترکیب عوامل موثر اعم از مجوزهای استاندارد، محیط زیست، کمیته فنی و مفاد دستورالعمل جدید در حال انجام می باشد و پیش‌بینی انجمن واردکنندگان خودرو ایران فعال شدن قریب به ۴۵ خودرو در این مرحله می باشد.

حالا مشخص است که دستورالعمل جدید واردات نهایی شده و مراحل ابلاغ را طی می کند که در این صورت باید در روزهای آتی منتظر باز شدن رسمی سامانه ثبت سفارش باشیم.

پردیس خودرو به نقل از منابع آگاه  ،متن لیست نهایی دستورالعمل جدید واردات را منتشر کرده که در اینجا می توانید مشاهده نمایید.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب