icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو عدم ورود خودروهای لوکس منجر به اشراف گرایی شد

قیمت بی ام و سری 7 به 2 میلیارد رسید

عدم ورود خودروهای لوکس منجر به اشراف گرایی شد

با ابلاغ دستورالعمل جدید ورود بسیاری از خودروهای وارداتی ممنوع شد.

یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" عدم تصمیم گیری صحیح و منطقی دولت در بسته شدن ثبت سفارش به مدت چندین ماه و ابلاغ دستورالعمل جدید  واردات خودرو با اعمال تعرفه های غیر منطقی باعث گردید که بازار خودرو بسیار متشنج گردد و قیمت خودروهای وارداتی افزایش یابد. اما این افزایش قیمت در خصوص خودروهایی که با توجه به دستورالعمل جدید ورودشان ممنوع شده بسیار متفاوت است . برای مثال بی ام و سری 7 که تا دو ماه پیش دارای قیمتی برابر با 700 الی 800 میلیون بود به یکباره با افزایش 100 الی 150 درصدی به 2 میلیارد تومان رسیده است. همچنین قیمت محصولاتی دیگر نظیر پورشه ،بنز ،بی ام و هم با افزایش  100 درصدی روبرو شده اند.

عدم ورود خودروهای لوکس به بازار به منظور کاهش فاصله طبقاتی شاید در نگاه اول امری پسندیده به نظر آید اما حالا که خودروهای مذکور قیمت های میلیاردی را تجربه کرده اند مرز های لوکس بودن را  جابجا کرده به خودروهای اشرافی تبدیل شده اند . حذف خودروهای لوکس به منظور خروج ارز در پی دوری از تجمل گرایی بود اما حالا دیگر مقوله اشراف گرایی مطرح شده است.

در این بین کسانی که کوچکترین اطلاعی از بسته شدن ثبت سفارش داشتند آگاهانه و یا غیر آگاهانه به سراغ واردات اینگونه خودرو های پیش از بسته شدن سامانه ثبت سفارش رفتند و یا به تعداد بسیاری خودروهای لوکس وارد کشور نمودند و یا به ثبت سفارش آنها اقدام کرده اند . این رانت اطلاعاتی باعث شده است که بسیاری یک شبه به ثروت های باد آورده ای برسند که شاید با روال عادی هیچگاه بدست نمی آمد.

تغییر قوانین کشور باید بر اساس اصول و کارهای کارشناسی انجام گردد و تصمیمات یک شبه نه تنها به اقتصاد و صنعت یک کشور کمک نمی کند بلکه باعث می شود که تعداد قلیلی به سود های سرشار دست یابند و این سود سرشار باید از جیب مردم عادی پرداخت شود. چه بهتر بود دولت برای حذف خودروهای لوکس در بازار بصورت پلکانی و در طی چندین سال متوالی اقدام افزایش تعرفه ها و حذف خودروهای لوکس می کرد .

مدیر کل واردات و صادارت کشور در جواب سئوالی مبنی بر افزایش احتمالی قیمت ها پس از ابلاغیه جدید ورادات خودرو عنوان داشت که :فکر نمی کند قیمت های خودروهای خذف شده در بازار افزایش یابد و به نظر ایشان با عدم ورود خودروهای لوکس به مرور زمان و به دلیل عدم خدمات پس از فروش مناسب قیمت خودروهای مذکور کاهش خواهد یافت.اما کافی بود ایشان به قیمت بنز و بی ام و هایی که که متعلق به دهه 90 میلادی هستند نگاهی بیاندازد تا متوجه این خودروها قیمتی دو برابر یک دنای پلاس بعنوان لوکس ترین خودروی تولید داخل دارند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب