icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو معرفی «ری‌را» در خانه نیما یوشیج

معرفی «ری‌را» در خانه نیما یوشیج

گروه صنعتی ایران‌خودرو تازه‌ترین محصول خود «ری‌را» که به معنای باران و به کار رفته در برترین اثر پدر شعر نو، نیما یوشیج است را در خانه خود نیما در روستای یوش شهرستان نور با حضور استاندار مازندران معرفی کرد.

سه شنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"- محصول «ری‌را» در سایت ایران خودرو مازندران به تولید خواهد رسید و به همین سبب جایگاه خاصی در میان مردم خط شمال کشور دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین معرفی تازه‌ترین محصول این خودروساز در خانه نیما، «ری‌را» را محصولی به‌روز و مدرن و مطابق با نیاز و خواست مشتریان خواند و گفت: این خودروی کراس اوور بر اساس پلتفرم IKP1 توسعه یافته و با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.

مهدی خطیبی تصریح کرد: «ری‌را» در سال 1402 به مرحله تولید انبوه می‌رسد و به بازار عرضه خواهد شد.

وی به تولید این خودرو در بابل اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست گروه صنعتی ایران خودرو در نام گذاری محصولات جدید، قرار بر این شد هر محصول جدید در یکی از سایت‌های استانی به تولید رسیده و به نام یکی از مفاخر بومی آن استان نام‌گذاری شود.

استاندار مازندران نیز در این مراسم ضمن قدردانی ویژه از مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نام‌گذاری ری‌را، گفت: این خودرو توسط بهترین مهندسان و متخصصان و کارگران در شرایط سخت تحریم با بهترین کیفیت طراحی شده و به تولید خواهد رسید.

سید محمود حسینی پور افزود: نیما شاعری شناخته شده در سطح بین‌المللی است و ری‌را نیز در عرصه صنعت بین‌المللی به بهترین شکل شناخته خواهد شد.

در این مراسم قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، مدیرعامل شرکت سایپا و مدیرکل میراث فرهنگی مازندران و جمع پرشور شعرا و مردم بومی یوش نیز حضور داشتند.

گفتنی است، «ری‌را» در زبان مردم خط شمال کشور به معنای باران است و  در شعر و ادبیات فارسی و به ویژه در آثار پدر شعر نو، نیما یوشیج جایگاه ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که یکی از اشعار این شاعر پرآوازه با این نام سروده شده و یکی از برترین آثار اوست.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب