سرانجام بعد از وقفه چند روزه نتایج قرعه کشی اولویت بندی عرضه خودروهای وارداتی مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، امروز سرانجام بعد از وقفه چند روزه نتایج قرعه کشی اولویت بندی عرضه خودروهای وارداتی مشخص شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir نسبت به رتبه و زمان تخصیص خودرو خود مطلع شوند.

سرانجام مرحله اول عرضه وارداتی ها به ایستگاه قرعه کشی رسید. متقاضیان واجد شرایط پیش از این مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود بلوکه کرده بودند و قرعه کشی هم قرار بود زودتر از این ها انجا شود. اما گویا اخذ استعلام های لازم برای بررسی شرایط متقاضیان بیشتر از آنچه وزارت صمت انتظار داشت به طول انجامید و سرانجام دیروز قرعه کشی برای اولویت بندی ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی انجام شد. قرار بود امروز ظهر نتایج نهایی قرعه کشی مشخص شود اما با وقفه چند ساعته سرانجام وزارت صمت نتایج را در وبسایت عرضه وارداتی ها بارگذاری کرده است.

متقاضیان خودروهای وارداتی می توانند با مراجعه به صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir مراجعه کرده و از رتبه و اولویت خود با خبر شوند. دقت کنید در این مرحله اگر رتبه مورد نظر و اولویت قرعه کشی شده برای متقاضی راضی کننده نباشد، فرد متقاضی می تواند از روند خرید انصراف دهد و متوجه هیچ جریمه ای نخواهد بود. در مرحله بعد به مرور آگهی های فروش خودروهای وارداتی اعلام خواهد شد و افراد می توانند بسته به رتبه قرعه کشی شده نسبت به خرید خودروهای وارداتی اقدام کنند. دقت داشته باشید که در صورت انتخاب خودروی مورد نظر و عقد قرارداد با شرکت واردکننده، انصراف بعد از آن شامل جریمه ۵ درصدی خواهد بود. همچنین در نظر داشته باشید که فرد متقاضی باید مبلغ خودروی خود را در سه مرحله دیگر انجام دهد که شامل موارد زیر می شود:

۱-پرداخت ارزش کالا، هزینه های حمل و نقل، بیمه و سود واردکننده در ۳ روز

می خوای دیگه چشم نخوری؟ راحش رو یاد بگیر!

می خوای دیگه چشم نخوری؟ راحش رو یاد بگیر!

آموزش
تبلیغ

۲-پرداخت هزینه های گمرکی و درآمد های دولت ناشی از واردات

۳-هزینه مربوط به شماره گزاری و مالیات بر ارزش افزوده

دقت کنید که هرکدام از هزینه های فوق باید در موعد مقرر تایین شده انجام شود. با عقد قرارداد اولیه شرکت هم متعهد می شود در بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه خودرو را به شما تحویل دهد. در صورت تاخیر ماهانه ۷.۵ درصد جریمه برای ورادکننده در نظر گرفته شده است و در صورت عدم تحویل ۵ درصد بعلاوه ۷.۵ درصد توسط واردکننده به خریدار پرداخت خواهد شد.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت در خصوص عرضه خودروهای وارداتی گفت: تلاش می‌شود تا ۶ ماه آینده حداقل ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود.تاکنون حدود ۱۵۰۰ خودرو به کشور وارد شده که نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه از این خودروها قابل عرضه است.

وی ادامه داد: احتمالا پیش از پایان سال عرضه خودروهای وارداتی انجام خواهد شد، اما انعقاد قرارداد و تحویل خودروها به سال آینده موکول می‌شود.

 
۲.۷ امتیاز از ۳ رای

 

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.