icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو کراس اوور جدید پارس خودرو به ایران رسید

کراس اوور جدید پارس خودرو به ایران رسید

خبرها حاکی از آن است که نخستین نمونه های کراس اوور VGV با مدل U۷۵پلاس به گمرک ایران رسیده است. پیشتر در سال گذشته صحبت از عرضه این کراس اوور توسط پارس خودرو و گروه خودروسازی سایپا مطرح بود اما در کنفرانس خبری پایان سال ۱۴۰۱، مدیرارتباطات پارس خودرو این موضوع را رد کرد و گفت که پارس خودرو و گروه سایپا برای برند VGV برنامه ای ندارند. ورود نخستین نمونه محصولات VGV چین به ایران همراه با اظهار نظر رسمی مدیرارتباطات پارس خودرو این شائبه را بوجود می آورد که آیا شرکتی دیگر به دنبال عرضه محصولات VGV به بازار ایران است؟

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-شرکت خودروسازی VGV زیرمجموعه دو گروه بزرگ و معتبر صنایع تولیدی خودروهای تجاری ملی چین(CNHTC) و WeiChai(یکی از بزرگترین تولید کنندگان قطعات خودرو و پیشرانه های دیزلی در چین) است که هم اکنون سه محصول U70، U75 Plus و پیکاپ VX7 را در سبد محصولاتش دارد. کمپانی VGV از سال 2019 با کراس اوور U70 فعالیتش را به صورت رسمی آغاز کرد و سپس در سال 2021 با ورود صنایع تولیدی خودروهای تجاری ملی چین به جمع سهامدارانش تصمیم به توسعه محصولاتش با کراس اوور جدید U75پلاس گرفت که نسخه اسپرت تر U70 است و از پیشرانه 2 لیتری توربو GDi به جای پیشرانه 1.5 لیتری توربو بهره می برد و گیربکس آن نیز به نوع 8 سرعته AT طراحی شده توسط ZF تغییر یافته تا به عنوان یک کراس اوور با ابعاد متوسط و شتاب 8.2 ثانیه، به گزینه ای رقابتی در بازارهای جهانی برای برند تازه متولد VGV بدل شود. این کراس اوور 4.8 متری با فاصله 2.8 متری بین دو محور، بزرگترین فضای کابین در بین رقبای هم کلاسش را ارائه می کند و امکان عرضه به صورت 5، 6 یا 7 نفره را دارد.
VGV U75 در دو نسخه Luxury و Premium به بازار معرفی شده که ظاهرا فول ترین نسخه یعنی Premium به ایران می آید. این نسخه احتمالا همانند فیدلیتی گروه بهمن در دو مدل 5 و 7 نفره عرضه خواهد شد و از پیشرانه 2 لیتری توربو GDi با حداکثر توان 221 اسب بخار و حداکثر گشتاور 385 نیوتون متر به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT بهره می برد. فرمان این خودرو از نوع مجهز به کمک برقی است و این کراس اوور 1680 کیلوگرمی روی تایرهای 225 با رینگ های 18 اینچی آلومینیومی سوار شده است. نسخه پریمیوم در نمای ظاهری با المان های اسپرت از نسخه Luxury تفکیک می شود و در نمای داخلی نیز امضای آن تریم چرم قهوه ای است. در دخل کابین این خودرو یک نمایشگر 10.1 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 10.25 اینچی عمودی در میانه کنسول تعبیه شده و از امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، ورود و استارت بدون کلید، درب برقی عقب، 6بلندگو و تنظیم برقی صندلی های جلو بهره می برد. در زمینه ایمنی این خودرو در نسخه Premium 4 حالت رانندگی اقتصادی، برف، نرمال و اسپرت دارد و به امکاناتی نظیر سیستم کنترل کشش، کنترل الکترونیکی پایداری ESP، کنترل حرکت در سراشیبی ، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و اتوهلد مجهز شده است.
U75پلاس نخستین نماینده برند VGV چین در بازار ایران خواهد بود که در زمره بزرگترین کراس اوور های بازار قرار خواهد گرفت و رقبایی همچون فیدلیتی و دیگنیتی پرستیژو تیگو 8 پرو را پیش رو خواهد داشت. هنوز جزئیات دقیقی از شرکت عرضه کننده این برند برای بازار ایران در دست نیست.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب