icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو گزارش تصویری از خودروهای بورگوارد در گمرک

گزارش تصویری از خودروهای بورگوارد در گمرک

در حالی که مشتریان شرکت های وارد کننده در انتظار تحویل خودروهای پیش فروش قانونی هستند ،خودروهایی بسیاری نظیر محصولات بورگوراد در گمرک کشور در حال خاک خوردن هستند.

یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-خودروهای بورگوارد BX7 و BX5 که به گفته مسئولین شرکت کیان موتور وارنا با اخذ تمام مجوزهای قانونی پیش فروش و به گمرکات کشور وارد شده اند، بیش از ۴ ماه است که در انتظار رفع ممنوعیت واردات خودرو و ترخیص جهت تحویل به خریداران هستند.

خودروهای بورگوارد در گمرک

قابل ذکر است شرکت کیان موتور وارنا نماینده انحصاری واردات محصولات بوگوارد آلمان در ایران است که از اسفند ماه ۹۶ اقدام به ثبت نام و پیش فروش دو محصول بورگوارد BX7 و بورگوارد BX5 نموده است. تا پیش از وضع ممنوعیت جدید بر واردات خودرو در ابتدای تیرماه ۹۷، بخشی از مشتریان این شرکت خودروهای پلاک شده خود را تحویل گرفتند و فرایند ترخیص برای سایر خودروها نیز در حال پیگیری بوده است که به دنبال ممنوعیت واردات انواع خودرو سواری، متوقف گردیده است.خریداران خودروهای بورگوارد، بخشی از مالکان حدود ۱۴۰۰۰ دستگاه خودرویی هستند که به گفته دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در گمرکات کشور در انتظار مجوز برای ترخیص هستند.

خودروهای بورگوارد در گمرک

خودروهای بورگوارد در گمرک

نکته جالب این است که وزارت صنعت  به بهانه جلوگیری از خروج  منابع ارزی اقدام به ممنوعیت واردات خودرو نموده است اما خودروهایی که حدود 4 الی 5 ها و حتی بیشتر در گمرک کشور در حال خاک خوردن هستند ،مبلغ ارزیشان به حساب تولید کننده مادر وازیر شده و عملا ارز مورد نظر  با توجه به مجوز های قاونی  از کشور خارج شده است. حال مشخص نیست چرا  وزارت صنعت علی رغم قول های فراوان اجازه ترخیص این 14000 دستگاه را صادر نمی نماید تا کمی بازار خودروهای وارداتی از تب و تاب بیفتد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب